Nouă

Posted on

Erai o fetiță desculță și te rugai într-un colt dintre un bloc și o casă parasită.
Afară era frig. Râdeai când te rugai și nu voiai nimic.
Erai fascinată de praful care îți trecea printre degetele de la picioare și te gâdila.
Îl întrebai pe Dumnezeu unde fug șoarecii când plouă?

În fiecare seară te așezai pe banca ta din parcul Carol, te întorceai cu fața spre cer și începeai.
Aveai câte un nume pentru fiecare steluță.  Le salutai pe rând, apoi vorbeai cu ele.
Dumnezeu stătea într-o parte și vă privea. Râdea și el de ce vorbeați, dar nu vă deranja.
Seara era a voastră. A voastră și lui Molcuț, un maidanez ca un schelet, cu care-ți împărțeai covrigul.

(…)

Într-o seară m-am așezat și eu pe banca ta.
Te-am găsit tremurând, cu mâinile ca gheața, râzând cu una din steluțe.  Marcela cred era.
Am încercat să te privesc, să vă-nțeleg povestea, însă..  am adormit.

Când m-am trezit, eram învelit cu cămașa ta.
Tu tremurai într-un colț al băncii, privindu-mă distrată.
–          Vă place ploaia domnule?  m-ai întrebat, cu un abur cald
N-am spus nimic. Te priveam înmărmurit și nu-nțelegeam nimic.

M-am ridicat și am plecat.  Cu cămașa ta peste geaca mea.
Ai rămas doar cu tricoul tău, pe colțul băncii, privindu-mă cum plec fără să zic nimic.
–          Diseara o să plouă! ai strigat în urma mea și mi-ai zâmbit naiv.
N-am spus nimic. Inexpresiv am continuat să merg spre.. nu știu ce

(…)

M-am întors la nouă fix.  Banca ta era goală.
Nici Molcuț nu mai era acolo.
Nici stele nu te mai căutau.
M-am așezat și-am adormit.

Când m-am trezit, ploua. Erai în fața mea și râdeai.
Când ai văzut că m-am trezit,  te-ai ridicat și-ai continuat:
–          A plouat seara asta domnule. Nu-i așa că a plouat frumos?
N-am spus nimic. M-am ridicat și am plecat.

După trei pași mărunți, m-am oprit.
Am simțit cum mâna ta rece se atinge de mâna mea caldă.

M-am uitat spre cer și le-am văzut.
Marcela, Ion, Hadașa, Stângul, Dreptul.. Vorbeau de noi

–          Credeți că va ploua și mâine seară domnule?

Lasă un răspuns

