O lecție învinsă. Aproape

Publicat pe Actualizat pe

Nichitean a cumpărat un minicas Philips cu cei 15 lei pe care-i primea săptămânal de la părinți și m-a convins pe mine să-i dau 20 pe el pentru că-i de firmă; însă nu neaparat acum, ci când iau alocația, pe 12. Era simplu. La ce bun să mă duc la hală sau unde se vindeau minicasurile de firmă doar pentru a-mi face inimă rea? E 50 de lei unul de-asta. Mi-a zis mie Nichitean. Plus că ăsta al lui era adus de frate-su din America, nu se găsea așa ceva la noi.  Eu eram din categoria celor care se uitau în piață. Acolo erau 10 lei minicasurile, însă erau de-alea de la ruși care se stricau imediat.  Calculul era simplu. 20 de lei dădeam pe minicas și îmi mai rămâneau 4 lei cu care îmi permiteam să cumpăr ultima caseta de la Armonix. Eu eram mulțumit, Nichitean era mulțumit. Urma o lună fără credit, însă era un sacrificiu care merita.

Până la 13 ani aveam impresia că o cola la Mec sau la Sempre costa vreo 50 de lei și daca vreau să ies în oraș o data trebuie să pun deoparte 2 alocații pe puțin. Dacă vreau să iau o fată cu mine, trebuie să am la mine cel puțin 100 de lei, să nu mă fac de rușine – adică vreo 4 alocații.  Să pun deoparte 2 sau 4 alocații însemna că tot atâtea luni de zile să stau fără credit pe telefon; doar că atunci când nu cheltui banii urgent pe ceea ce trebuie să-i dau, fantezia unui ciorap în care banii stau se năruiește imediat. Soarta vine de urgență și spune supărată – N-ai vrut să-ți încarci telefonul cu alocația? Nu-i nimic. Să vezi cum ți se rup pantalonii, cum se sparge mingea unui coleg fix la șutul tău, cum ți se pune pata pe o fată căreia îi cumperi ceva frumos, dar evident că se alege praful de cadoul tău pentru că n-o sa ai niciodata curajul să i-l dai. 

E ca o luptă a echilibrului în care cei săraci trebuie să rămână săraci, iar cei bogați trebuie să rămână bogați.

Prostii.

Lasă un răspuns

