Camera 13 – gandacii si retorica filosofiei

”Poți să ai lumea la picioare, bani cu furca să-i intorci,
Dar când pământul te cheamă, tot acasa te întorci.” (Ion Dolanescu)

În camera 13 de-a lungul timpului a stat multă lume. Când am ajuns prima dată acolo, i-am gasit pe Tibi, Stefan și Alex. Ei erau un fel de veterani pe acolo și de-asta toată ziua lumea se înghesuia să facă vizite. Până la un punct n-a fost deranjant, că vorba aia, pentru un provincial fără mulți prieteni în capitală, puțină socializare ajuta la acomodare. Între timp Alex și Ștefan au plecat. A venit în locul lor Cosmin. Am scos imediat un pat afara pentru a transforma camera de 4 locuri în camera de 3.  De Cosmin mi-a plăcut din prima. Făcea curățenie, avea mâncare tot timpul, cum să nu-ți placă (cine a stat la cămin înțelege mai bine). Cu toate astea, el a avut nefericita șansă să prindă cele mai crunte epoci din istoria camerei. Prima a fost când la parterul căminului nostru a fost o invazie de ploșnițe. Știți voi – scârbele alea mici care ies doar noaptea de sub mochetă și se hrănesc cu sângele nostru dulce, lăsând amintire câte o bubă pentru fiecare înțepătură. Au fost nenumărate încercări de ploșnițocid, însă până n-am scos absolut tot afară din cameră și am văruit, n-am scăpat. Asta cu scosul lucrurilor afara a fost un experiment interesant. Sub pat, undeva în colț lângă perete am descoperit un pateu desfăcut care deja începea să facă pui. Lângă el zăcea o pungă cu gem. N-a fost gem întotdeauna în ea. Cândva erau mere. O cameră de 16 mp, care părea curată și ordonată a reușit să vomite 3 saci de gunoi. Amenințarea a dispărut pe moment.
După epoca ploșnișelor, tot pe vremea lui Cosmin a venit vremea gândacilor.  Nu vorbesc despre gândăceii ăia simpatici din filmele de pe HBO, ci de niște animale deloc discrete care se credeau deja parte a familiei.  Știți cum se așează pisicile pe burta stăpânilor și se culcă acolo? Ei bine imaginați-vă că în loc de pisică, toarce un gândac pe burtă voastră. De ei am scăpat mai ușor. Pe vremea aia încă se mai gasea regent.
Între timp Tibi a prins loc în regie și eu m-am mutat în Berceni. Cosmin a avut nenorocul să facă față unui nou val de ploșnițe. A fost  pe punctul să cedeze când, într-o noapte, trezit de atacul scârbelor, și-a luat perna și pătura și s-a dus să se culce în capelă. Eu mă mutasem din Berceni în Militari, iar după câteva luni am decis să revin la camera 13. Totul părea bine. Nici ploșnițe, nici gândaci. Îmediat după ce m-am mutat acolo, a venit un nou atac din partea armatei de gândaci de data asta.
Cosmin m-a trădat, cum făcusem și eu cu un an în urmă, și a decis să mă lase să-i înfrunt singur. Am făcut rapid o mișcare strategică și l-am adus pe Cornel în camera 13.  Am decis să facem din nou mișcarea cu scosul afară. N-am mai găsit nici pateu și nici gem spre dezamăgirea noastră; ci doar ceva rezerve de banane și niște ciorapi fără pereche. Nimic mai mult.  După ce am văruit, am schimbat scurgerea, l-am luat pe Alex în cameră (alt Alex) și am învins din nou. După câteva luni am decis să plec, lăsând lucrurile în ordine. Am stat prin Dorobanți, apoi prin Crângași, după care am revenit în incintă. Camera 13 era ocupată. Am fost teribil de dezamăgit. Îmi pregătisem arsenalul să fac din nou față provocărilor de acolo, și când colo m-am trezit într-o cameră cu pereți portocalii, o cameră prea curată – 404. Voiam să mituiesc unul din locatarii camerei 13 pentru a-mi da un loc în prima linie de bătălie cu gândacii. N-a fost nevoie. A plecat singur și eu am revenit. Am găsit aici un Cornel obosit, un Alex epuizat, însă cu o armă nouă pentru care gândacii n-au fost pregătiți – aspiratorul!

Acum totul pare liniștit, camera arată bine, și de 2 luni de zile n-am dus nici o bătălie.

Duminică seara am avut prima discuție privitoare la diferențele de curs dintre rațiunea pragmatismului si filosofia conceptelor rațiunii. Retorica filosofiei nu se lega de rigiditatea rațiunii, însă am scos-o noi la capăt când am adus în discuție piramida lui Țuțea, imaginile plastice ale lui Pleșu și lupta pierdută a lui Tolstoi, însă omițând grav alegoria moarte-nuntă din Miorița. Să fim iertați. Am fost distrași de ”seara nebună” a gimnasticii, de cinci doiul lui Dinamo și bineînțeles de eșecul gâștelor în demiterea berbecului. Gândacii de sub mochetă au înțeles ideea oricum. Ne vedem diseara!


6 responses to “Camera 13 – gandacii si retorica filosofiei

  • AcnA

    Cu fiecare rand pe care il citeam din articol… mi-am dat seama ca am nevoie de tine… Dupa atatea batalii castigate:)

  • Teo Constantinescu

    Ionuț, la fitofarmacia de la Rosetti „Agrocapa” (sau așa ceva) găsești cel mai eficient arsenal anti-insecte, de toate felurile. A dispărut Regent dar ai de ales între Fendona, K-othrine SC 50 („caotrină”) sau Taifun. Vând și pulverizatoare cu aer comprimat pentru home-use.

  • Imelda T. Kaufman

    Zilele trecute însă, cei doi au decis să-şi pună capăt zilelor. Ei au ales să mergă în localitatea Nădab, unde femeia a făcut rezervare la un hotel, iar duminică seară cei doi s-au întâlnit. Luni seară, angajaţii unităţii de cazare i-au descoperit fără suflare, pe pat, îmbrăcaţi în haine de stradă, iar alături au găsit recipiente goale de energizante şi detartrant, pe care, cred poliţiştii, le-au amestecat întrun cocktail mortal.

  • Cezar Pesclevei

    DA! Cunosc și eu fenomenele astea cu gândacii.
    În camera mea de cămin ploșnițele au fost alungate și cu foc,
    prin arderea (superficială) a paturilor de cămin confecționate din lemn.
    După arderea paturilor,în lemnul cărora se ascundeau ploșnițele,
    paturile păreau foarte vechi și semănau cu cele de la mănăstire
    care s-au afumat de la flacăra lumânărilor. :)))

Lasă un răspuns

