Pipirigi si comunism

N-am trăit in comunism decât primul an din viaţă, însă din ce-am citit şi din ce mi-au povestit alţii cred din ce în ce mai mult că regimul politic s-a schimbat, mentalitatea mai puţin. Comunismul ne-a învăţat să fim sclavi, ne-a învăţat cu umilinţa şi cu iluzia dependenţei de către anumite instituţii.

*Merg la ITM şi nenea stă cu şapca în cap şi se poartă cu mine de parcă mi-ar face nu ştiu ce favoare că îmi semnează documentele. În loc de „dumneavoastră” e folosit „bă” şi „tu” şi nu ştiu de ce are el impresia că eu trăiesc din semnătura lui şi nu el e ăla care are un loc de muncă pentru că există companii ca cea pentru care lucrez.
*Merg la doctor şi stau la coadă o jumătate de zi. Doctorul în loc să-mi spună ce tratament să iau, mă face cu ou şi cu oţet că-s inconştient, că aşa-mi trebuie pentru ca la urmă să mă trimită la alt doctor pentru că el n-are ce-mi face.
*Merg la tanti care vinde sandwichuri la metrou şi îi dau o bancnotă de 50 de lei. Trage un oftat lung şi zgomotos, se uită la mine cu dispreţ şi mă întreabă: „chiar n-ai şi tu 5 lei mărunt? de unde să-ţi dau rest?”
*Merg la restaurantul chinezesc, îi cer să-mi aducă beţe, iar el mă întreabă: „dar ştii să mănânci cu beţe?”
Lista poate continua şi cu femeia de serviciu care îţi face scandal că ai călcat pe unde a spălat ea, cu administratorul de la bloc care e la un pas să te dea la lei pentru că ai întârziat 2 zile cu întreţinerea, cu tanti de la bancă atunci când mă sună şi după ce se ia de mine ca pe mahala, îşi dă seama că de fapt eu mi-am plătit la timp toate alea şi că s-a uitat greşit în sistem – după care zice „scuze” şi închide telefonul. Lista poate continua aproape la nesfârşit.

Nu ştiu de ce stăm ca nişte pipirigi tot timpul şi nu înţeleg de ce trăim după vorba aia stupidă – capul plecat sabia nu-l taie – . Acceptăm umilinţă de la funcţionari, de la doctori, vânzători, femei de serviciu, profesori, poliţişti, paznici, pentru că spunem noi – îi lăsăm să vorbească, dar măcar să ne rezolvăm problemele.

Cred că de-asta am atâtea probleme nerezolvate; Măcar îmi ţin (cu obrăznicie aproape) capul sus.

2 responses to “Pipirigi si comunism

  • Stefan

    Foarte tare insiruirea de evenimente!
    Eu cred ca suferim de un fel de idolatrizare a puterii. O vrem atat de mult incat abuzam de putina autoritate pe care o avem. Asta pentru ca suntem cu greu capabili sa ne luam simtamantul de valoare si semnificatie din alte lucruri.

  • Oli

    e bine sa critici ce vezi in jur, totusi vezi ce se intampla daca incepi sa faci complimente persoanelor in cauza, ca sa iesi putin din sistem

Lasă un răspuns

