Describe me in two words

Primul a fost făcut cu multă atenţie.  Forma sprâncenelor, conturul buzelor,  frizură, chiar şi gulerul de la cămaşă e acelaşi. E lucrat cu atenţie.  Nu m-am aşezat pe un scaun şi nu am putut fi privit din orice unghi. Am trimis două poze prin email şi după câteva zile am primit portretul tot prin email.

Al doilea e făcut la mare. Un nene stătea la marginea drumului cu creionul, radiera şi multe coli albe în mână.  M-am aşezat pe scaun, l-am lăsat să mă privească atent apoi îl priveam eu pe el cum încerca să schiţeze ceva pe hârtie.  Mi-am dat seama că nenea era caricaturist, nu portretist.  L-am lăsat să termine şi spre surprinderea mea rezultatul a venit extrem de repede.  Nasul îmi ocupa jumătate de faţă, buzele erau mici şi strânse,  iar forma capului era ţuguiată. Când mi-a înmânat caricatura, am privit-o şi l-am întrebat zâmbind – „Pe cine aţi desenat?”.

Nu-i vorba de portrete aici; e vorba de percepţie, de ceea ce văd oamenii când privesc la mine.  Unii văd un vampir social (lucru care mă sperie teribil), alţii văd un om care ar promite multe ( mi-aş dori să fie aşa).  Nu de puţine ori am fost privit ca un om în care se merită să ai încredere. De multe ori imaginea mea a fost asociată cu a unui om care a dezamăgit şi continuă să dezamăgească.

E uşor să fiu descris într-un cuvânt, însă limitele parţialităţii percepţiei duc la o imagine doar  aparent obiectivă care mă transformă ori într-un personaj negativ, ori într-unul pozitiv. Nu-mi place lucrul ăsta. Un portret trebuie să aiba cel puţin două trăsături: una pozitivă şi alta negativă. Nu există oameni definiţi doar de defecte cum nu există nici oameni fără defecte.  Întotdeauna calităţile şi defectele vor crea împreună umanitatea care va crea la rândul ei confuzie.
O fi băiat bun? O fi rău?

Există oameni care să nu fie şi buni şi răi în acelaşi timp?

One response to “Describe me in two words

Lasă un răspuns

