Şase ore

Ştiam de studiul ăsta de mai demult – media orelor petrecute zilnic în faţa televizorului la români e mai mare de 6 ore.  Eu când aud o statistică de-asta primul lucru pe care mi-l imaginez e un spital de nebuni unde pacienţii, în timp ce se dau cu spatele de perete şi îşi lasă balele pe haine (nu-i de râs) , se uită la telenovele.  Şi asta toată ziua.

Nici nu ştiu să continui articolul ăsta.    Mă întreb un singur lucru: cum ar arăta naţiunea asta dacă am lua 3  din astea 6 ore petrecute în faţa televizorului (mai rămân 3 ore pentru „tânăr şi neliniştit”, „ştirile de la ora 5” şi filmul de seară, evident)  şi le-am împărţi cumva:  două  ore de relaţionare cu familia / prietenii, o jumătate de oră de studiu în care să înveţi să fii mai bun în domeniul tău şi încă o jumătate de oră de citit.

Cam cum ar fi?


8 responses to “Şase ore

  • Andrei

    la mine media este de exact 0 ore …

  • Acna

    Astia cred ca au inceput studiul cu intrebarea: „Va uitati la televizor?” si daca cineva a zis „Nu”, nici nu i-au mai bagat in seama. Eu cunosc o gramada de oameni care de ani de zile nu se mai uita la televizor si care probabil ar rasturna situatia:)).

  • Acna

    Ne acuzi de ceva?… ai vrea sa scrii doar pentru tine?:)

  • cegasi

    Vrei, nu vrei, oamenii, imediat cum aud de o statistica, sau de vreun obicei, o iau personal si spun: Cum? Eu fac asa sau nu fac asa….Asfel, observ ca cei ce au comentat pana acum, sunt din categoria celor ce nu se uita la televizor….Asa ca, vin eu si zic: Ei bine, domnilor, eu ma uit la televizor, ca doar nu e o rusine! ( Nu ma uit la telenovele, de ele ma dezic 😉 ) Iar daca doriti, o parere personala – nu cred ca televizorul ne distruge din punct de vedere social ( desi, recunosc ca „nu ai la ce sa te uiti la televizor” – emisiunile sunt in general f. proaste. Filmele si stirile, documentarele ce mai ridica un pic nivelul), cred insa ca net-ul este mult, mult mai periculos si distrugator. Lumea artificiala si nesanatoasa pe care o dezvolta site-urile de socializare cred ca e de un milion de ori mai periculoasa decat televizorul. Una peste alta, sigur, nici televizorul si nici net-ul nu-s bune in exces. Dauneaza grav sanatatii ( mentale)…

    • ionut andrisan

      Vina nu-i a celui ce ofera ci a celui care accepta sa primeasca. N-are nici televizorul si nici internetul nici o vina. Ele doar exista. Vinovat e ala care-si face rata de 300 de lei la o plasma – cand el are salariu de 800. Vinovat e ala care nu-si plateste intretinerea ca sa poata plati abonamentul la cablu. Vinovat sunt eu in momentul in care accept ca prieteni oamenii care prefera sa se uite la TV sau sa piarda vremea pe net decat sa manance cu mine o felie de branza si o foaie de praz pe capota unei masini. Si daca renuntarea asta la viata reala in favoarea filmelor, jocurilor, sau orice chestie oarecum inutila facuta in exces nu desocializeaza, atunci am cam pierdut notiunea de integrare si mentinere sociala.

Lasă un răspuns

