Viata intr-un pas simplu

Delia s-a gândit că ma plictisesc şi mi-a dat de treabă.  Viaţa mea în 7 paşi.

Dacă aş fi fost întrebat acum 2 ani de exemplu ce vreau de la viaţă, ştiam cu precizie ce voi face în urmatorii 124 de ani după care ce culoare va avea sicriul meu.  Om simplu – voiam să fiu şef la firma mea, voiam o nevastă frumoasă, o maşină şi o casă elegantă şi bineînţeles să pot cânta în propriul meu studio.  Nici prea puţin, nici prea puţin (sic!).  Lucrurile s-au mai schimbat puţin de atunci pentru că am înţeles (cu greu) un lucru – cu cât mă zbat mai mult să obţin toate lucrurile astea care am impresia că mă vor face fericit, cu atât mai nefericit sunt şi cu atât mă depărtez mai mult de ele; dacă totuşi reuşesc să le obţin, îmi dau seama că nu mă pot bucura de ele. A fost un efort nemeritat de mare pentru obţinerea lor.

Este un verset în Biblie –  „Căutaţi mai întâi împărăţia lui Dumnezeu şi neprihănirea Lui şi toate aceste lucruri vi se vor da pe deasupra” – Matei 6:33.  Ei bine, oricât de utopic, idealist, lipsit de orice substanţă şi rupt de realitate asta ar suna versetul ăsta am curajul să-l confirm (nu că ar avea nevoie).  Văd singur cum, încercând să trăiesc frumos, lucrurile astea mai omeneşti vin singure, iar atunci când nu vin, aproape că nici nu le simt lipsa. Nu că n-aş munci, că în perioada asta muncesc mai mult decât am făcut-o în ultimii ani, însă munca nu o mai privesc ca pe modalitatea de a obţine anumite lucruri, iar focalizarea nu mai e pe ceea ce aş putea avea şi încă n-am.  Lucrurile astea au un efect blurat parcă iar atitudinea aia de om plafonat şi blocat a dispărut pentru că scopul în sine nu mai e acelaşi.

Viaţa mea nu are 7 paşi, are unul singur legat de un scop: să trăiesc frumos.  Restul.. vine de sus, cum a venit şi până acum. Dacă reuşesc asta, atunci le-am reuşit pe toate, dacă nu.. nasol.
Despre ce înseamnă să trăieşti frumos e plin blogul ăsta.

11 responses to “Viata intr-un pas simplu

  • dany

    Daca as fi fost intrebata acum 2 ani ce vreau de la viata, as fi raspuns simplu: sa traiesc frumos pentru ca asta imi place cel mai mult, sa respect si sa fiu respectata, sa dau ce-i mai bun din mine pentru a primi ce-i mai bun din viata asta. Nu visam masina, nici casa, nici d-atat ce culoare va avea sicriul meu pentru ca speram sa traiesc asa o eternitate plus o zi. Visam doar sa am parte de iubire, asta era tot ce-mi doream. Iar cand am gasit-o am crezut ca am ajuns in rai……. Cu timpul insa ……. am descoperit altceva….. iubirea poate sa te omoare….. intr-un fel in care iti doresti sa fii mort cu adevarat…… Acum stiu ce culoare vreau sa aiba sicriul meu, imi pun in fiecare dimineata masca de om impacat cu viata lui, merg la munca de parca as fii teleghidata, raspund mecanic la orice sunt intrebata si incerc sa nu gandesc……… Intr-una din zilele astea astept sa-mi revin, sa redevin EU si sa redescopar traiul frumos……

  • Tibi

    Spunea frumos Bill Gates „Eram tanar si credeam ca banii aduc fericirea… Aveam dreptate” 😀

    Ce te face fericit si implinit e sa vrei ceva extrem de mult, si sa obtii, dupa munca. Sau sa ai o stare de fond in care sa nu-ti pese efectiv. Ignorance is bliss.
    Sii.. pt 98% dintre oameni, cei normali psihic, sa aiba prieteni langa ei.

    In momentul in care spui „gata, am ales sa fiu fericit” sau „viata e timpul care trece cand iti faci planuri”, ai renuntat la lupta. si asta e doar lasitate si mediocritate. te poti relaxa mental in orice situatie, si sa iti aduci aminte cu placere ca ai vrut sa incerci ceva, si ai facut-o. Ca, asa cum spunea Ionut despre Leo, ai chiulit de la scoala si ti-ai batut colegii. sau ti-ai luat bataie, dar apoi le-ai pus apa.. neparfumata in ghiozdan.

    Asadar, as rezuma pe scurt bucuria trecutului, si incantarea din ambitia pentru viitor. Combinata cu catalizatori (da, la muzica buna ma refeream 😀 ). Si esti fericit.

  • petruburac

    Bun pas ai ales Ionut. Probabil este unul mai bun dar nu stiu sa-ti zic acum…:)
    Pastreaza-l pe acesta deocamdata. Si intr-adevar blogul acesta e plin despre „cum sa traiesti frumos”.

    Va urez, impreuna cu Ionut si fratii nostrii: Sa traiti frumos!…:)

  • vaxaly

    luand viata ca atare ai ales sa traiesti frumos. nu-ti spun felicitari pentru ca e de prisos. ele vor veni pe parcurs.

  • vali suhan

    in clasa a 11-a imi doream sa ajung doctor honoris causa si sa lucrez la john hopkins. acum nu imi mai doresc decat sa ajung doctor….

  • vali suhan

    cam sumbra perspectiva…

  • Little Box

    Daca si crezi in ceea ce scrie in verestul pe care l-ai citat, e si mai bine 🙂

    Adica, daca faci ceva pentru ca lumea sa stie ca Regatul lui Dumnezeu e deja prezent si ca traim in zilele din urma (asa le cheama Biblia), e cu mult mai bine. Iar daca incepi sa studiezi si sa si aplici principiile din Biblie, e cel mai bine. Si atunci chiar vei vedea mana lui Dumnezeu cum actioneaza in vata ta 🙂

    un mic amic oradean 🙂

  • nike

    trebuie sa muncim ca nu avem cum sa traim …dar sa ne facem in aceasta tarisoara….este sinucidere curata

  • Uman « Biscuim Măria Ta!

    […] să fiu blând), iar acum apar cu rânduri de genul – de ce-s frumoase fetele frumoase? sau viaţa într-un pas simplu.  Nu ştiu dacă s-o numesc evoluţie a limbajului sau un caz fericit de inconsecvenţă.  Ştiu […]

Lasă un răspuns

