Nebuniile isi au vremea lor

Priveam la el oarecum trist. Îmi povestea cu atâta entuziasm cum colegul lui de clasa din liceu îi lipise pe fusta directoarei o bucăţică de scotch (nu băutura ba! – banda ).
El fusese cuminte. Doar observa cum îşi puneau alţii fundul la bătaie pentru o clipă de distracţie. Ştiţi, genul ăla de oameni care vad acţiune doar la TV şi care învaţă glumele din cărţi de bancuri, pentru ca viaţa lor a fost atât de liniştită, încât nu-i aproape nimic de povestit. A învăţat bine, a râs la glumele altora, a mai luat şi el câte un 2, că doar nu era nici el perfect, l-a mai prins şi pe el copiind sau fără temă scrisă, însă cam astea erau singurele lui momente de rebeliune şi nebunie şi nici măcar nu erau intenţionate.

M-a sunat într-o zi mama supărată să-mi spună că Leo şi cu Alex, prietenul lui, au intrat în curtea unui vecin şi i-au scos un strat de ceapă, sau ceva de genul. N-au furat nimic, evident, ci doar de dragul distracţiei. N-am râs ca să nu par ca sfidez situaţia, însă pe cât de dezaprobator a trebuit să fiu faţă de comportamentul lui, pe atât parcă m-am bucurat că face nebuniile copilariei în afara unui monitor şi a unei tastaturi. Dacă nu merge acum la furat cules cireşe , dacă nu se caţără acum prin copacii vecinilor şi dacă nu intra acum pe geam în şcoală, daca nu  face câte-o nebunie din când în când, ce-o să-şi amintească el din copilăria lui? Că a trecut War Craftul sau ca a luat un Foarte Bine la citire?  -( Leo, când vei citi asta, să nu înţelegi că sunt de acord cu comportamentul tău!! N-ai voie să scoţi straturile vecinilor, chiar dacă e amuzant!).

Vremea trece şi m-am trezit cu facultatea aproape terminată, cu serviciu, cu nevastă şi copii şi acum cuvântul de bază trebuie să fie responsabilitatea.  Ei bine, privesc în urmă şi nu regret nebuniile pe care le-am făcut ci dimpotriva, mi se par cele mai mari realizări ale acelei perioade.  Nici n-aveţi idee ce satisfacţie am când îi aud pe alţii povestind de prostiile pe care le făceam eu cu Ovidiu şi Ionuţ în şcoala.  Au meritat toate bătăile mâncate, vizitele la direcţiune, preavizele de exmatriculare, nenumărate note de 2, punctele scăzute la purtare şi orice ne-a mai costat atunci.  Am avut copilăria noastră şi acum nu mă hrănesc cu curajul pe care l-au avut alţii cândva.  A fost vremea nebuniilor şi am profitat din plin de ea.


7 responses to “Nebuniile isi au vremea lor

  • petruburac

    Esti bucuros ca atunci te-ai bucurat de nebunii, dar acum normal ca nu ai mai face bucuros acele nebunii. Ai crescut mare, inevitabil!

    Unii cred ca pot evita maturizarea si dau cu capul de pragul de sus mereu, mereu.

  • Corneliu

    Bravo, Ioane. Bravo. Derbedeu ce esti :))

  • Bedri B

    Eh, la furat de corcoduse, la prins mormoloci, la batai cu castane, la furat de struguri, la fotbal cu baietii, prin poduri pe la vecini (impreuna cu copii lor evident)… De cate ori am cazut din castan, am doua cicatrice pe picior ca si amintire, nimic mare dar se vede… Sarit garduri, o cicatrice la incheietura din cauza asta … mi-a intrat o sarma in mana … ehe … copilaria mea.

  • ovideo

    hei !! remember: diriga(nu ii mai tin minte numele) cand intra in clasa primele lucruri care le zicea erau: andrisan ionut, P. ionut, L ovidiu dupa care urma un spech de apreciere, de lauda! la adresa noastra:))

  • Acna

    Nebunii poţi să faci la orice vârstă. Cap ou pas cap?:)

  • cotcodac

    @ cel mai aiurea film ever

  • angela(amena petra)

    „Pentru orice lucru este o vreme si pentru orice ocupatie un timp sub ceruri.”
    Ecles.3:1

    Mai presus de toate aceste amintiri e un prezent viu care vorbeste:
    „Cea mai de seama valoare din univers eşti chiar tu, atunci când iţi dai seama de faptul că eşti copil al lui Dumnezeu, fiu sau fiică a Celui Prea Înalt. Nu sunt cuvinte suficiente să exprime acest adevăr primordial, fără de care viaţa noastră ar fi complet lipsită de sens……. „

Lasă un răspuns

