O lumanare

Am citit astăzi o mică biografie a unui mare om – Henri Nouwen.   Ştiu, nici eu n-am auzit de el până astăzi. Pentru unii s-a remarcat ca scriitor, pentru alţii ca profesor universitar la Harvard.  Pentru mine,  Henri Nouwen a fost un mare om pentru ca timp de câţiva ani de zile s-a oprit din scris şi din predat pentru a avea grija de un tânăr cu deficienţe mintale severe, Adam. Adam nu era copilul lui, nu era nepotul lui, nu era cineva faţă de care să fi avut vreo obligaţie. Era un copil străin internat la un centru străin.  Am căutat pe wikipedia să văd dacă găsesc şi alte informaţii despre Henri, însa am găsit o pagină mai mica decât cea al lui Gigi.  Într-adevăr, s-ar putea ca la eficienţă, Gigi să-l întreacă pe Henri, pentru că puteai plăti 1000 de Henri cu banii donaţi de Gigi pentru a avea grija de 1000 de Adami.  Ceea ce nu puteai cumpăra cu banii lui Gigi era o inimă ca a lui Henri care a ales să renunţe la ea pentru Adam.

E uşor să scoţi 1000 de dolari din portofel când mai ai altă mie acolo, e uşor să mergi la începerea construcţiei unui spital şi sub flashurile presei să iei tu prima lopată de nisip şi să o muţi un metru mai încolo, apoi să-ţi vezi în continuare de afacerile tale, e uşor să scriu un articol prin care să susţin nu ştiu ce cauză, însă e cu totul altceva să renunţ la mine pentru altcineva.

Când am văzut cu cât entuziasm povestea Mihai despre Victor, băiatul bolnav de autism căruia a ales să-i fie prieten,  pur şi simplu am înţeles că dragostea unei inimi bune nu poate avea decât natură divină.  Vali a crescut enorm în ochii mei când a acceptat să aibă grija de Victor până se întoarce Mihai.

Cuvintele mele se termină aici, însă faptele lor merg mai departe şi nu efortul, cât inimile lor sunt ca o lumânare aprinsă, pusă la locul ei într-o casă complet dezordonată.


7 responses to “O lumanare

  • nicug

    Bun venit in lumea lui „Henri Nouwen” – destul de controversata pentru unii…Ma delectez cu scrierile lui de multa vreme…Fratii catolici au tradus „The Return of the Prodigal Son” – am cumparat si eu mai multe si le-am dat pe ici, colo. Am scris si o recenzie la „In the name of Jesus”, cred ca mai este pe Suceava Evanghelica. Oricum, recomand cartile lui tuturor celor interesati sa inteleaga mai profund dragostea Tatalui…

  • Niros

    Reclamă pe faţă la sectanţi. Asta văd că a devenit de curand acest blog. Însă ignorând acest aspect ( cu greu !), trebuie să recunosc că am înţeles şi apreciez esenţa acestui post.

    P.S. m-ai facut curios sa citesc despre acest Henri Nouwen şi scrierile sale, deşi voi fi precaut în a aproba idei.

    pentru documentare : http://hristosesteortodox.wordpress.com/

    • ionut andrisan

      Draga Niros, sper ca va fi ultima ta acuzatie de acest gen din mai multe motive:
      1. Conform Constitutiei Romaniei am dreptul la opinie si la exprimare libera – asa ca, daca am chef sa fac reclama sectantilor, e dreptul meu.
      2. Nu-mi platesti nici tu, nici nimeni accesul pe blog ca sa poti emite vreo pretentie la continut.
      3. Esti singurul care observa anumite lucruri si am cititori care imi urmaresc blogul de mai bine de 1 an care nu-s din aceiasi „secta” cu mine si nu au sesizat nimic ciudat. Uita-te la numarul de vizite de pana acum, si poate intelegi ca mi-e putin greu sa cred ca ai avea dreptate din moment ce din cel putin 5000 de oameni diferiti care au trecut pe aici tu esti singurul care ma acuza de sectarism.
      4. Daca valorile pe care le promovez eu sunt principii exclusiv sectariste, atunci sper sa ajung cel mai mare sectant in viata! Spune-mi ce-i gresit si necrestineste in valorile astea.

      In concluzie, ti-am inteles opinia prima data, am inteles apropoul tau a doua oara, ai venit cu acuzatia asta si a 3-a oara. Am prins ideea. Crede-ma ca nu-s asa de idiot si daca as fi, nu stiu cum te-ar califica pe tine lucrul asta din moment ce iti pierzi timpul citind ce scriu eu. A 4-a oara sa nu te superi cand nu-ti voi mai aproba comentariul.

    • cegasi

      „Doar în cadrul Bisericii (Ortodoxe), s-a păstrat credinţa nepătată de ereziile celor rătăciţi, mărturisită cu preţul vieţii, de milioane de mucenici şi de martiri. Unde se mai găseşte o asemenea mărturie de jertfă ? Suntem răspunzători în a apăra şi mărturisi pe mai departe Ortodoxia, ca singura păstrătoare a învăţăturilor dumnezeieşti, dăruite omenirii de însuşi Domnul nostru Iisus Hristos, spre Mântuire.”citat din http://hristosesteortodox.wordpress.com/ …..
      Mare raspundere are cel ce a facut aceasta afirmatie!
      Imi doresc sa cred ca Insusi Iisus Hristos i-a marturisit acest lucru ( si anume ca „Ortodoxia, -este singura păstrătoare a învăţăturilor dumnezeieşti, dăruite omenirii de însuşi Domnul nostru Iisus Hristos, spre Mântuire” ) Inteleg deci, ca Biserica Catolica nu este conforma cu invataturile Domnul nostru Iisus Hristos……:(
      Atunci, sa ne nevoim cu totii sa devenim adevarati ortodocsi (despre ortodox =Care este considerat ca fiind cel mai corespunzător adevărului, care respecta cu strictete principii si opinii (despre oameni) – spune DEX online )

      • Acna

        Ha? Ajung sa inteleg de ce e subiectul „religie” e unul tabu.
        Keep your thoughts for yourself, please! ;;)

  • Gigu

    religiile sunt vrajeli…:))
    pt cine are nevoie de mijlocitori intre el si D-zeu.
    sfintii adevarati(cu har,etc) ii numeri pe degete…ei conteaza

Lasă un răspuns

