Linia de siguranta

Posted on Updated on

A fost o imagine atât de ciudată, dar extrem de plăcuta, pentru că m-am învăţat să văd copii care nu mai au chef să asculte de părinţi, copii care ţipă daca nu le se fac mofturile, veşnic încruntaţi şi cu atitudini de superioritate în faţa părinţilor.

Eram în staţie la Titan cu căştile în urechi. La un moment dat vine un puşti de vreo 3-4 ani la mine, îmi spune ceva şi îmi face un semn cu mâna.  Mi-am scos căştile din urechi oarecum surprins. Mi-a repetat să mă dau înapoi că n-am voie să depăşesc linia de siguranţă.  Am zâmbit şi am făcut un pas înapoi.  De la mine a plecat la următorul şi apoi la urmatorul… Făcea ceea ce ar fi trebuit să facem noi, oamenii mari.  M-am urcat în metrou şi m-am aşezat în faţa lui.  Nu mi-am mai pus căştile în ureche pentru că pur şi simplu mă cucerise copilaşul ăla. Statea în picioare în faţa tatălui său (cred). Tatăl lui i-a spus să se aşeze pe scaun, iar acesta s-a aşezat, zâmbitor, fără să comenteze absolut nimic (ciudat).  N-am putut să-mi iau privirea  de la copilaş până la Eroilor ( 7 staţii ).  Era atât de plin de energie, însă atât de ascultător. Când tatăl lui i-a spus să vorbească mai încet, să stea frumos pe scaun, să se ţină de bară sau să nu se strâmbe, nu s-a încruntat o dată.  Pur şi simplu, cu zâmbetul neşters a căutat altceva interesant de făcut sau de privit fără nici o intenţie de a pune la încercare răbdarea cuiva.   Când a coborât, am rămas cu privirea fixată pe el şi l-am privit din metroul în mişcare cum a început iarăşi să-şi joace rolul.

Acelaşi zâmbet, acelaşi copilaş, acelaşi dat din cap dezaprobator însoţit de aceeaşi propoziţie: ” Vedeţi că nu aveţi voie să depăşiţi linia”.

De atunci, n-am mai depăşit.

8 thoughts on “Linia de siguranta

    Andrei said:
    Noiembrie 23, 2010 la 11:45 am

    Sigur nu era autist ?

      ionut andrisan responded:
      Noiembrie 23, 2010 la 11:48 am

      Autistii nu socializeaza si nu au initiative. Copilasul asta a socializat cu mine la initiativa lui.

    […] This post was mentioned on Twitter by Dragos Dogaru, ionut andrisan. ionut andrisan said: linia de siguranta http://bit.ly/gDq19e […]

    EstNordEst said:
    Noiembrie 23, 2010 la 4:00 pm

    Cand cineva atat de nevinovat iti face o astfel de observatie, n-ai cum sa n-o tii minte.

    Si totusi, copiii asemanatori acestui copil pe care l-ai descris sunt atat de putini…

    cegasi said:
    Noiembrie 23, 2010 la 4:12 pm

    Doamne , unde am ajuns! Pana si pe copiii care fac lucruri normale, care ne atrag prin ceea ce fac sau spun ii consideram anormali???!!!! Auzi! ” Sigur nu era autist?” Atunci oare ce credem de oamenii mari care fac lucruri corecte si normale! Vai de noi, ANDREI!!!!!!!!!! Sa stii ca in lumea asta mare, mai sunt si copii normali, si oameni normali…..;)

    petruburac said:
    Noiembrie 23, 2010 la 8:26 pm

    Un copil sanatos, cu capul pe umeri si cu inima pentru oameni. Un exemplu.

    Gigu said:
    Noiembrie 24, 2010 la 10:28 am

    naspa…copii hiperactivi au majoritatea.Hyperactivity Disorder DH :(…sau poate papa multe dulciuri bea cola…
    PS. ti-a placut de copil ca era ascultator…(usor de controlat:))
    ce tata pampalau idealist…nu l-a invatat(pe copil) sa nu intre in vorba cu necunoscutii

    Bedri B said:
    Decembrie 2, 2010 la 4:09 pm

    Foarte simpatic, inocenta aceea, linistea fara grijile zilei de maine, toti tanjim dupa ea. Insa uneori uitam ca ‘astazi e ziua maine pentru care te ingrijorai ieri’ (nu retin cine a spus asta)

Lasă un răspuns

