Asa-i in tenis

Publicat pe

Mă văd pus oarecum în dificultate sa discut despre acest ultim păcat din seria celor 7 pentru că e unul din lucrurile de care sunt acuzat cel mai des; şi nu pe nedrept.   Nu-i vorba neaparat de o mândrie de-aia prostească cum că aş fi cineva, că aş merita ceva ci e vorba mai mult de o atitudine de superioritate faţă de cei din jur, atitudine pe care de cele mai multe ori o am fără să fiu conştient imediat de lucrul ăsta. Cu toate astea, mă lupt să scap de atitudinea asta şi dacă nu mi-a ieşit până acum, sper să iasă de acum.

Nu vreau să dau lecţii de moralitate, nu încerc să dau soluţii la o problema de care nici eu n-am fost în stare să scap în totalitate încă ci vreau pur şi simplu să aduc modestia la rang de virtute şi să cobor mândria de pe piedestal.

Mi-l amintesc pe Paul, un prieten extraordinar, unul din puţinii oameni care încă nu m-a dezamăgit în nici un fel şi care în foarte multe lucruri e un model de viaţă pentru mine.  Deşi mă făcea praf  la tenis (de masă) de fiecare dată, întotdeauna susţinea faptul că eu aş juca mai bine decât el.    Paul a fost şi este întotdeauna atât de atent cu cei din jur, încât nu l-am vazut simţindu-se superior nici măcar faţă de copiii unde mergeam săptamânal să predăm lecţii biblice.  Vorbea cu ei de parcă ar fi fost şi el în clasa a 3-a.  Întotdeauna a pus preţ pe cuvintele spuse de alţii definind parcă regula de baza a brainstormingului – ascultă cu atenţie ce zice celalalt şi nu pleca de la ideea că părerea celuilalt nu-i bună.  Inteligenţa, educaţia şi competenţele l-ar fi calificat pe Paul să se simtă mult peste nivelul majorităţii, însă a ales să adauge la astea 3 şi un caracter frumos.
Aş fi necinstit dacă aş spune că nu m-a impresionat Cornel aseară când jucam tenis (de picior), iar când mai avea de caştigat un punct a spus tare că în cazul în care va câştiga e un pur accident şi nu-şi asumă victoria.  Diferenţa dintre mine şi el a fost faptul că el a recunoscut că tenisul nu-i punctul lui forte iar eu nu – deşi aseară a jucat mult mai bine decât mine.  Eu dau vina pe bec, pe copaci, pe coşul de gunoi de lângă teren, pe serve date aiurea – el spune sincer – fac cât pot.

N-am vrut să dau exemple de mândrie,  ca să evit comentariile de genul – şi eu fac aşa, dar asta nu înseamnă că sunt mândru-  ci mai degrabă să arăt atitudini corecte, aspiraţionale pentru mine pentru că nu încerc să văd cum nu vreau să fiu, ci mai degrabă cum să devin.

 

10 gânduri despre „Asa-i in tenis

    Adrian a spus:
    Noiembrie 16, 2010 la 10:01 am

    Salut, am „sorbit” articolul🙂 o zi buna!

    cristian voiculescu a spus:
    Noiembrie 16, 2010 la 10:04 am

    Excelenta abordarea! Nu m-as fi gandit sa ”ilustrez” mandria prezentand atitudinea corecta in locul celei gresite.

    […] This post was mentioned on Twitter by Mihai Pintilie, ionut andrisan. ionut andrisan said: asa-i in tenis http://bit.ly/9txwRC […]

    AcnA a spus:
    Noiembrie 16, 2010 la 9:09 pm

    Nu mi se pare atat de grava mandria asta daca o impartasesti….
    In schimb, mi se pare foarte aiurea sa gandesti asa si sa pastrezi totul in tine si sa-i privesti pe cei din jur cu invidie… si sa pui la indoiala mereu reusita lor, cand tu (ti se pare ca) ai muncit mai mult, meritai mai mult…

    Niros a spus:
    Noiembrie 17, 2010 la 9:12 pm

    Asa de curiozitate, ce religie ziceai k ai ?

    Niros a spus:
    Noiembrie 18, 2010 la 9:51 pm

    Sincer sa fiu, persoanele cu religie penticostala, adventiste, baptiste..etc (adică sectanţii) nu sunt tocmai pe placul meu. De ce? Am observat ca aceste persoane au tendinta să-şi manifeste excensiv ideile religioase în modul de a gândi, de a acţiona, de a vorbi, de a exista, cu un impact mare asupra celor din jurul lor, cu scopul final de îi coverti la religia lor, proprie. Ei sunt un fel de „misionari” într-o lume de păcătoşi, atei şi neştiutori. Adevărul lor, al sectanţilor, se doreşte a fi absolut, unic. Nu stiu cum naiba se face, că toţi sectanţii cam aşa gandesc. Eşti si tu unul dintre ei ? Mă faci să mă întreb dacă nu cumva scopul acestui blog este ceva mai…..religios, într-o manieră subtilă. Stiu că probabil ţie şi cititorilor tăi o să vi se pară că sunt un mare idiot, dar eu chiar am o problemă cu sectanţii, deşi sunt un creştin ortodox pasiv. (am avut nişte contacte mai neplăcute cu persoane sectante si de atunci îi urăsc)

    P.S. deci , blogul ăsta, are cumva şi scop religios ?

      ionut andrisan a răspuns:
      Noiembrie 19, 2010 la 8:37 am

      Incepi sa semeni foarte mult cu domnisoara din poveste .
      1. Nu stiu de ce ar fi mai „secta” neprotestantismul decat ortodoxismul ( la nivel mondial sunt mai multi neoprotestanti decat ortodocsi) – asta daca te referi la intelesul popular. Daca te referi la intelesul din dex (comunitate religioasă desprinsă de biserica oficială respectivă) atunci ai sti ca pana in 1054 singura biserica oficiala a fost cea catolica si atunci, si neproptestantii, si ortodocsii, si ce crestini vrei tu, sunt niste „secte” desprinse din catolicism).
      2. Ai cunoscut „toti sectantii” de iti permiti sa faci o asemenea generalizare?
      3. N-am nici un scop religios si nu ma intereseaza numarul de adepti al vreunei biserici. Probabil daca ai fi citit mai atent blogul ai fi observat ca n-am promovat nici o clipa o „religie” anume, ci intotdeauna un mod de viata diferit.

    Niros a spus:
    Noiembrie 19, 2010 la 6:06 pm

    Intradevar, n-am vazut nicaieri pe blogul tau vreo frază de genul „urmaţi calea neoprotestanţilor că aşa vă zic eu „. Până la Marea Schizmă din 1054 nu exista catolicism sau ortodoxism, ci doar religia creştină. Se pare că atunci au existat unele idei diferite care au condus la aceasta separare. Tocmai din cauza catolicilor au aparut sectanţii (protestanţii). Eu rămân la convingerea că sectele şi sectanţii nu sunt buni pentru societate. Uitându-mă pe zoutube am vazut câteva videoclipuri tare amuzante referitor la neoprotestanţi. Iata câteva păreri despre sectanţi :

    P.S. Daca ar fi sa aleg intre un sectant si un criminal aş ……..

    ionut andrisan a răspuns:
    Noiembrie 19, 2010 la 10:26 pm

    no, eu inchei discutia aici.. fiecare are dreptul la parerea lui..

Lasă un răspuns

