Mult aer in plamani

N-am înţeles de ce Papa Gregorie a trecut în rândul păcatelor de moarte mânia.   Până la urmă nu-i ca şi cum te enervezi când cineva vine şi îţi dă un buchet de flori, ci te mânii când stai şi-l aştepţi de o ora pe Robert şi nu mai apare, când vine unul, iţi fură o idee şi şi-o insuşeşte, când după ce stai şi munceşti 3 zile la un proiect, profesorul te pune să-l refaci fără să se uite măcar pe el sau când guvernul (cu „g” mic ) scumpeşte iar asigurările şi taxele de prima înmatriculare.  Nu stiu dacă există mânie nejustificată.  Dacă exista, nu se cheamă mânie, se cheamă prostie.

Nu cred că problema e mânia în sine ci lucrurile la care te predispune aceasta.  Văd toată regula asta cu mânia ca fiind mai mult preventivă decât direct nocivă.  Am găsit mânie în mine, am găsit mânie în prieteni, am găsit mânie în cel mai calm personaj de film posibil (Dave – Anger Manangement) şi nu în ultimul rând am găsit mânie chiar în Dumnezeu Însuşi.   Diferenţa a făcut-o întotdeauna controlarea ei.  Dacă m-ar lovi Dumnezeu cu un fulger de fiecare dată când o iau pe arătură aş fi încărcat cu tensiune non-stop.  Dar El are răbdare.  Dacă eu aş putea trăsni pe alţii de fiecare dată când aceştia greşesc faţă de mine, ar trăsni în fiecare zi, ca eu n-am răbdare.   Câteodată mai trag câte o gură mare de aer în piept şi mai înghit în sec să nu reacţionez într-o manieră nepotrivită. Doar câteodată.  Cred că fiecare respiraţie de-a lui Dumnezeu e adâncă şi cred că înghite în sec încontinuu.  Dacă m-aş afla undeva la media moralităţii şi Dumnezeu ar avea de-a face cu 6 miliarde si jumătate de Ionuţi în fiecare zi,  aş înţelege poate că mânia lui Dumnzeu e mai blândă decât toate momentele mele de de sensibilitate şi compasiune adunate.  Probabil că dacă m-aş uita pentru o singură clipă la răbdarea pe care o are Dumnezeu cu mine, mi-aş da seama că orice justificare a oricărei mânii, cât de mică, e practic nevalidă.    Şi chiar dacă n-aş crede în Dumnezeu şi aş alege să trăiesc frumos doar pentru viaţa asta scurtă şi tumultoasă de aici, tot îmi dau seama că aş putea trage mult mai mult aer în plămânii mei decât o fac acum fără să mă coste 2 lei; şi poate-aş fi un băiat mai bun aşa.  Dar nu mă las, încă mă lupt. Vreau să fiu mai bun.


3 responses to “Mult aer in plamani

Lasă un răspuns

