Hipnotizat de pufuleti

E acceptabilă lăcomia?

In clasele 1 si 2 am avut parte de o experienţă foarte interesantă.  Liceul de artă avea un mic sediu la 2 minute de casa unde stăteam şi avea doar două clase: 1 şi 3.   Coincidenţa facea ca eu să fi fost în clasa întâi şi Tibi în clasa a treia când ne-am mutat  în acea zonă.  Eram în clasa întâi 3 elevi şi în clasa a 3-a erau 4 elevi. Făceam orele în acelaşi timp, aceeaşi sală cu aceeaşi învăţătoare: în total 7 elevi şi o învăţătoare în toată şcoala.   Undeva pe la mijlocul anului şcolar s-a deschis o fabrică de pufuleţi imediat lângă şcoală.  Nu ştiu dacă a fost strategie de marketing sau au vrut ei doar să fie de treabă, dar într-o pauză o angajată de la fabrică a venit la şcoală cu un sac de pufuleţi.  Noi când am văzut, am tăbărât pe sac şi am început să mâncăm de parcă nu mai văzusem pufuleţi niciodată.   La un moment dat, una dintre eleve s-a repezit la sac şi a bagat capul în sac, a mâncat din el cum mănâncă vacile din ciubăr; nu ştiu dacă avea o faţă de om entuziast sau pur şi simplu hipnotizat de pufuleti.  Noi ceilalţi am facut toţi câte un pas înapoi şi priveam la manifestarea colegei.  La un moment dat s-a oprit, a scos capul din sac,  cu parul plin de mămăligă, murdară pe faţă   şi cu gura plină de pufuleţi a rostit nedumerită clasicul – ” ce?! ” – de parcă ar fi fost normal ce facea.

Acum aş fi nedrept să mă gândesc doar la ea când vorbesc de lăcomie.  Nu pot să nu mă gândesc la un anume patron care nu-si mai plătise angajaţii de 6 luni, timp în care şi-a facut o viluţă cu 3 etaje la marginea oraşului şi şi-a mai cumpărat încă două maşini. Nu pot să nu mă gândesc scene de film gen Mumia în care doi oameni preferă să fie îngropaţi cu comoara decât să lase ceva acolo. Nu pot să nu-mi amintesc de jucătorii de barbut din clasă care nici după ce câştigau 2-300 de lei într-o zi (cam maximul pe o zi), nu se opreau, sau George care îşi mânca napolitanele în spatele şcolii ca să nu trebuiască să le împartă cu nimeni.

Unii care prin lăcomia lor făceau victime, alţii care erau ei victime ale propriei lăcomii, în ochii mei  erau la fel de vinovaţi.  Să mai revin cu întrebarea de la început?


7 responses to “Hipnotizat de pufuleti

  • ro-personale

    Am avut coleg in armata care atunci cand primea cineva pachet de acasa era (precum colega ta cu pufuletii) cu capul in pachetul lui ala.

  • Niros

    Daca iti mananci napolitanele in spatele scolii ca sa nu le imparti cu colegii, NU inseamna ca esti lacom !! Pur si simplu este ceva normal sa ai dreptul sa decizi daca imparti sau nu ceva cu cineva, nu esti obligat sa faci asta. Insa unele persoane considera ca ceea ce este al tau este si al lor. Ok, eu sunt de acord sa se faca un schimb cinstit (eu iti dau o napolitana, tu imi dai un biscuit), dar cand unii iau si nu dau, atunci devenim „lacomi”.
    In concluzie, lacomia nu este atat de usor de definit si de generalizat.
    P.S. vorbesc din propria experienta 🙂 (si eu mancam pe ascuns in scoala)

  • pinteac

    M-ai facut sa-mi amintesc de fazele din liceu cand unii (cu doi de i, nu? :P) isi lingeau mancarea in fata colegilor astfel incat sa acopere portiuni cat mai mari intr-un timp cat mai scurt, in timp ce mainile celorlalti se apropiau pline de speranta spre o bucatica ramasa neatinsa.

    ..sau de marturia bunicii despre doi rusi care „au mancat dintr-un porc pana au crapat”.

    Interesant e ca initial am fost socat sa vad/aud astfel de lucruri dar cand imi amintesc ma fac sa zambesc, facand exceptie unele cazuri (de ex: cand altii sunt victimele).

  • Daph`

    Am rîs cu lacrimi citind și imaginîndu-mi scena cu colega ta și pufuleții.
    Mulțumesc că mi-ai înveselit ziua.

  • Andrei Petraru

    Un sac de pufuleti e totusi un sac de pufuleti , si erati copii … Dar eu patesc asa si acuma in clasa a XI a cand intru cu o sticla de apa in clasa , si e doar apa :))

Lasă un răspuns

