Cele 7 pacate

Posted on

Avem noi oamenii o concepţie tare ciudată prin care  încercăm parcă să schimbăm sistemul de valori al lui Dumnezeu.  Ne comparăm cu criminali, cu pedofili şi ne vedem deodată mai sfinţi decât papa şi de parcă n-ar fi de ajuns, ne punem sfinţenia în contrast cu „caracterul de criminal fără mila al lui Dumnezeu”, fiind revoltaţi că ne-ar trimite în iad şi pentru simplul fapt ca am avut 5 lei în portofel, bani munciţi de noi, nu de El şi am refuzat să-i dăm unui cerşetor pe stradă care cel mai probabil şi-ar fi cumpărat ţigari cu ei.

De nenumărate ori am auzit justificări de genul – „n-am omorât pe nimeni, n-am furat de la nimeni nimic, nu mă judec cu nimeni, îmi vad de treaba mea” – şi imediat mi-au venit în minte imagini cu scenele violente din filme în care tot felul de psihopaţi fac tot felul de crime.  Mi-am amintit astăzi de cele 7 păcate de moarte (cum au fost denumite de Papa Greogrie cel Mare) si am căutat pe google să le revăd.  Am avut un şoc când le-am citit.  N-am găsit printre ele crima sau tâlhăria şi nici un fel de fapt pe care să-l condamne legea.  Am găsit lucruri care au ajuns să fie ridicate la rang de virtuţi în multe contexte.

Ce vă spune  lăcomia?

4 thoughts on “Cele 7 pacate

    colaholicu said:
    Noiembrie 4, 2010 la 10:55 am

    ce, ma? lasa-ma cu lacomia, io n-am omorat pe nimeni, n-am furat pe nimeni, astea-s importante..

    Ovi said:
    Noiembrie 4, 2010 la 10:56 am

    lacomia strica omenia….

    corneliurotar said:
    Noiembrie 4, 2010 la 11:42 am

    Bună abordare Ionuţ…
    Aş mai spune că problematica cerşetoriei e foarte sensibilă şi destul de complicată.
    Ţi aş mai spune că nu îmi place sintagma „păcat de moarte”. Un bun prieten de-al meu spune că dacă ar exista „păcate de viaţă” atunci am putea vorbi şi despre „păcate de moarte”. Orice păcat duce la moarte şi o minciună mică şi nevinovată poate să genereze un întreg lanţ de alte păcate cu efecte catastrofale…totul de la o mică minciună.
    Păcatul e păcat, mic sau mare duce la moarte spirituală. Păcatul trebuie confruntat, luptat împotriva lui şi eliminat (şi asta trebuie făcut la nivel de individ…să vedem ‘nainte bârna din ochiul nostru…)
    O meditaţie pentru zilele care ne-au rămas până duminică, când suntem cu toţii aşteptaţi de Domnul la masa Lui, la cină…

      ionut andrisan responded:
      Noiembrie 4, 2010 la 11:58 am

      daca o luam strict biblic nu exista nici sintagma „cele 7 pacate” (de moarte) – Astea au fost introduse de Papa Gregorie cel Mare in secolul VI. Am vrut totusi sa ma refer la acestea 7, pentru ca prin natura lor sunt mai deosebite de celelalte🙂 Nici mie nu mi-e simpatica treaba cu „pacatul de moarte”, insa din moment ce asa a fost introdusa lista asta de nenea Papa, asa m-am referit si eu la ea🙂

Lasă un răspuns

