Cand viata omoara viata

Viata incepe simplu.  Cu un drum de la spital spre casa – Cred ca ala e singurul drum spre mai bine din toata viata. Mergi acasa, stai o zi, apoi te ia mama deoparte si iti spune – „De maine nu mai poti face ce vrei tu pentru ca trebuie sa mergi la gradinita.. de maine incepi viata asa cum trebuie” . Te sperii putin, dar ce sa-i faci?  Dupa o alta zi te ia tata deoparte si iti spune ceva ce te sperie si mai mult: „Gata cu jucariile, de maine mergi la scoala. De maine incepi si tu sa vezi ce-i viata, ce inseamna sa ai responsabilitati„.  Mergi o zi la scoala, apoi te iau din nou ai tai deoparte si-ti spun: „Gata cu joaca Ionut, de maine trebuie sa mergi la liceu. Pana acum a fost cum a fost, dar de maine intri sanatos in viata. Deja incepi sa te profilezi pe ce urmeaza sa lucrezi, asa ca ai grija„.  Urmatoarea zi gasesti pe mama si pe tata la usa cu o valiza pe care ti-o pun in mana si iti zic:”Ionut, de azi intri sanatos in viata – mergi la facultate.  O sa vezi ce inseamna cu adevarat viata, ce inseamna sa fii de capul tau, ce inseamna sa fii responsabil. De maine incepe viata„.   Urmatoarea zi mergi spre camera de camin si o gasesti incuiata. Te intorci si il gasesti in spatele tau pe decan. Tine o hartie in mana. Iti spune ca asta a fost si cu facultatea.  „De acum incepi viata, trebuie sa te angajezi„. Te sperii putin pentru ca e prima data cand iti spune altcineva decat mama sau tata ca trebuie sa incepi viata.  Te duci si te angajezi.  Crezi ca daca te angajezi o sa ai bani, dar iti dai seama ca in viata nu e asa.  Urmatoarea zi te trezesti in biserica spunand un „da” aproape inconstient. Ti se spune ceva de un drum nou, ca de fapt abia acum incepi viata cu adevarat.  Dupa ce mai trece o zi apare un copil si doctorul iti spune ca pana acum a fost joaca, ca de acum incepe viata, ca tot ce faci trebuie sa fie legat de copil.  Trece inca o zi si la serviciu te trezesti ca te cheama la departamentul de resurse umane si iti pune un dosar in mana.  Iti zice ca esti pensionar.  Te intalnesti pe drum cu un nene mai carunt care te vede cu dosarul in mana.. iti zice parca in soapta  -„cam asta a fost viata„.

In momentul ala iti dai seama ca ti-ai planificat altfel viata, ca ti-o imaginai altfel.  Iti placea sa canti, sa te plimbi, voiai sa vezi Parisul, sa faci surfing in ocean,  visai sa mergi la un concert in Viena, sa vezi un meci in Anglia, visai sa te plimbi cu balonul deasupra morilor de vant in Olanda,  sa te arunci cu parasuta de la 2000 de metri,  voiai sa vezi jungla de pe malul Amazonului, sa vezi un rasarit de soare pe plaja din Miami si sa schiezi pe Alpii din Elvetia.  Te gandeai ca va veni si momentul cand sa le faci si nu-ti imaginai ca trebuia sa fii mai atent si ca daca n-ai avut ocazia sa faci toate lucrurile astea, trebuia sa-ti creezi ocazia, insa te-ai lasat purtat de viata si.. viata a omorat viata, pentru ca asa se intampla.. Cateodata viata omoara viata.

Unde-oi fi pus lista cu lucruri pe care vreau sa le fac in viata?  O fi ceva bifat pe acolo?

11 responses to “Cand viata omoara viata

  • Gabi Macovei

    Foarte frumos:) Nu stiu pe unde citeam zilele astea, ceva de genul: „La finalul vietii vom regreta lucrurile pe care nu le-am facut nu pe cele pe care le-am facut”

  • GICU

    ajungi la pensie daca ai noroc..:)- te poate calca vreun tampit pe trecere….etc

    cine se simte descurajat..si nu numai.-cine vrea sa fie fericit.sa citeasca -„Omul si-a invins bestia”-de Pavel Corut
    nu fac reclama…si eu sunt pe la jumatea cartii…-sunt pe jumatate fericit..:)

    • Alin Haiduc

      Gicu … cartea aia e o prostie! am citit un pic din ea si mi-a ajuns. Omul ala nu stie ce vorbeste. El cunoaste crestinismul doar din perspectiva celor nepracticanti, … sau a celor care cred ca urmand o traditie, mergand la biserica si luand parte la niste ritualuri, inseamna a fi crestin. Trist! Ar fi putut sa scrie o carte buna si de folos daca l-ar fi cunoscut pe Dumnezeu cu adevarat!

  • Estera

    like, like, like 🙂 foarte fain exprimate ideile!

  • alexandra k

    Sa vezi Londra din London Eye, sa savurezi o dupa amiaza de toamna in Hyde Park sau una de vara in Sankt Petersburg, sa-ti faci un tatuaj, sa faci bungee…..aseara eram afara pe banca cu niste prieteni mai vechi si mi-am pus o dorinta care asteptam sa se implineasca ..si imi doream sa se intample atunci in mmomentul ala cand eram cu toti prietenii mei dragi …inainte sa ne retragem le-am povestit fetelor de dorinta mea ..si in momentul ala imi zice una din fete „ce tii si viata asta…acum cativa ani ti-ai dorit exact ceea ce traiesti acum”..si eu nu -mi dadusem seama si asa era si atunci am inteles inca un lucru …si m-am gandit ca…asa se intampla de obicei, cand ai ce ai dorit mai demult, iti doresti altceva..si totdeauna suntem nemultumiti…si ni se pare ca nu am facut lucruri, ca nu ne-am trait viata…
    ps:..viata nu cred ca incepe chiar asa de simplu cum pare :)..anyway ..frumos articol:p

  • Jules

    He…sad but true..
    Foarte tare.

  • Theia

    Adevărat… trebuie sa faci tot ce-ți trece prin cap ca să nu regreți niciodată că ceva nu ai făcut… mie mi-a spus aceste cuvinte un foarte bun prieten, nu înțelegeam încă pe atunci cât de mult are dreptate 🙂

  • simona

    spui adevaruri mari in cuvinte atat de simple. grozav! 🙂

  • mariusrusu

    mai bine să regreţi că nu ţi-a reuşit un lucru, decât să regreţi că nu l-ai făcut!

  • andreea

    sincer m-a intristat mult articolul,poate prin adevarul lui si ma gandesc cat de mult visam,copii fiind apoi adolescenti si pe parcurs se intampla ceva si uitam de tot,ne pierdem in vartejul de zi cu zi.la un momnet dat ne dam seama ca nu suntem unde trebuie,ca nu asa trebuia sa fie viata noastra,dar unii sunt prea slabi pentru a o lua de la capat si pentru a se bucura pe indelete de fiecare clipa asa cum au visat candva, intr-un trecut indepartat…

    imi amintesc de niste versuri care m-au pus pe ganduri „a inceput viata ,mai e putin si se termina” sau ‘Viata pare lunga,dar e doar o clipa
    Si la sfarsit,sper sã nu ne fie fricã”

Lasă un răspuns

