Si sa te simti ca Papillon

Priveam spre ultimele articole pe care le-am scris si am ramas putin uimit.  N-am observat cand am inceput sa devin rece.
Mi-a ramas in minte un comentariu de la Anca la un articol din care cam lipsea optimismul. „Mai niciodata nu e frig aici pe blog… azi a fost” .  Eram intr-o perioada nasoala atunci si simplele ei cuvinte m-au motivat extrem de mult.   Nici macar nu stiu cine-i Anca.

Citeam presa de dimineata. O mie sase sute de morti in Pakistan.  Un barbat a omorat 6 oameni pe strada.  Boc mai taie niste salarii.  Ma intalnesc cu un prieten. Imi spune ca isi face datorii noi sa plateasca datorii vechi.  Ma suna un alt prieten.  E bolnav si deprimat. Incetul cu incetul imi dau seama ca lucrurile astea nu se vor termina niciodata.

Eu sunt optimist  de fel. Urasc partea goala a paharului si de cele mai multe ori prefer s-o ignor, insa traim intr-o lume care are o boala contagioasa numita depresie, boala provenita in general din modul asta de viata in care punem atat de mult accent pe lucrurile rele din viata si trecem asa repede cu vederea peste lucrurile bune.  Nici nu realizam de multe ori ca ne incarcam ba cu o crima de prin Palestina, ba cu o inundatie, ba cu o boala, ba cu o datorie, ba cu o reducere de salariu, ba cu o problema a unui prieten si le tinem pe toate in noi.  Mintea le rumega si toate lucrurile astea nu fac decat sa sufoce micile bucurii ale vietii si atunci totul parca incepe sa-si piarda culoarea, parca nici nu mai conteaza ca te-a sunat ieri Andrei si ti-a zis ca s-a distrat la concert, nu-ti mai amintesti ca ai luat 10 la un examen ieri, tot ce-i in mintea ta e ca au murit 6 copii intr-un spital si daca acum 1 luna erai in stare sa faci un omulet de-asta care statea cu lama pe vena, sa bufneasca in ras, acum nu esti in stare decat sa te integrezi in multimea care plange.

Corina avea dreptate cand astepta partea buna a lucrurilor de la mare si mi-a adus aminte de ceva pretios, ceva ce am cam uitat.  O vacanta n-are cum sa se reduca doar la manele si gunoaie ci inseamna sa te bucuri de fiecare val care te inalta, de fiecare firicel de nisip care iti intra intre degete cand alergi pe plaja, inseamna sa umbli  noaptea descult cu tenisii in mana pe nisipul ud de pe marginea marii lasand urme care imediat sunt astupate de reflux, inseamna  sa fii atat de indragostit de marea aia incat nici cand salvamarii ridica steagul rosu, apa are 17 grade si valurile depasesc 2 metri sa nu te poti opri pana nu te arunci in mare si inoti pana la giamandura, sa te simti ca Papillon cand evada din Guyana franceza, sa inoti si iar sa inoti, iar in larg sa te opresti si sa urli din toata puterea ca esti liber, sa urli de fericire apoi sa te lasi adus de valuri la mal si  sa  inoti iar si iar si sa fii adus la mal  pentru ca marea inseamna libertate si cand esti liber nu te mai gandesti nici la manele, nici la gunoaie ci pur si simplu zambesti soarelui care apune si vantului care te face sa alergi dupa prosopul ala incapatanat care insista sa se arunce si el in mare.

Weekendul asta am evadat…si..  m-am ascuns intre valuri.


7 responses to “Si sa te simti ca Papillon

  • GICU

    da…blogul a devenit mai trist…si mai iarta-ma ca o zic banal ..:(

  • petruburac

    Cred ca e si din cauza aspectului…parerea mea

  • alexandra k

    se zice ca mintea controleaza tot…ca de acolo pleaca toate…ca noi decidem cine suntem, ce facem si daca ne lasam infectati sau nu …cred ca poate suntem mai incapabili si mai slabi decat credem …de ce trist , de ce banal, de ce vrem sa auzim numai de bine?…asta e viata , asta e realitatea ..trebuie sa acceptam ca asa „cum ne asternem, asa dormin, asa mancam, asa traim”…si ca remediul si medicatia depresiei este sa cautam Papillon-ul din noi ….asa ca enjoy life..:)

  • Bedri B

    Dar ce vrem de fapt? Fericire, nu, ori o stare de satisfactie… dar ce e fericirea? Fericirea înseamnă să nu fi obsedat de tine însuţi. Fericirea înseamnă a fi, nu a avea! Fericirea este capacitatea de a dărui şi de a primi dragoste!
    ’M-am deprins să fiu mulţumit cu starea în care mă găsesc. Ştiu să trăiesc smerit şi ştiu să trăiesc în belşug. În totul şi pretutindeni, m-am deprins să fiu sătul şi flămând, să fiu în belşug şi să fiu în lipsă.’’ Filipeni 4:11-12
    Stiu starile, le cunosc fiindca astfel oricarui om, am avut neplacerea sa trec prin ele, si daca au trecut ele, au sa urmeze altele… Si daca stau sa ma gandesc, nici nu am terminat liceul inca, dar fiecare varsta are problemele ei. Este adevarat, totul sta in minte. Trebuie sa iti eliberezi mintea, sa fugaresti afara din ea gandurile negative… sunt virusi. Trebuie sa gasesti pacea, sa fi multumit cu putin ori cu mult. Trebuie sa renunti la egou. Sa nu mai existi tu, nevoile tale. Sa incerci sa te dedici altora… Iti ofera un sentiment de implinire, cel putin mie. Egoul ne imbolnaveste si ne seaca de vlaga. E lucrul care ne face sa dam cu piatra mai departe, daca cineva ne atrage ceva in comportamnetul nostru. E acel ceva ce ne face sa ne scuzam zicand ca si cutarescu a facut la fel, decat sa incercam sa ne corectam si sa il ajutam si pe cutarescu sa o faca.

  • Alina

    Depresia te impune sa pretuiesti momentele in care te simti fericit, si nu vorbesc de fericire in sensul „am tot ce-mi doresc”.S-ar putea ca toata viata sa nu ai tot ce-ti doresti, dar asta nu te impiedica sa fii fericit.Am simtit fericirea atunci cand au inceput sa ma linga pe fata cei doi caini ai mei, atunci cand am vazut pasarea colibri (da,ea era!) in florile din fata casei, si cand am mers pe o strada veche, pavata, necunoscuta de mine din orasul meu in care am stat 19 ani!E simplu sa fii fericit.

  • alexandra k

    just…today’s quote: life can be as sweet as you make it

  • gabriela

    poate e doar o depresie de toamna, influenta trecerii anotmipurilor. 🙂

Lasă un răspuns

