O mamaie, doua mamai

Publicat pe

As fi vrut sa nu scriu articolul asta, sau sa nu-l scriu asa.

Am vazut anul asta multe poze facute la mare, multe statusuri despre mare, multe vacante planificate acolo si m-am gandit sa merg si eu cu baietii pe acolo.  Ne-am luat prosoapele si am plecat spre destinatia: Mamaia – ca de, se zice ca e cea ma misto statiune din Romania.

Inainte sa continui, spun ca nu e prima data cand merg la mare, ci am fost de cel putin inca vreo 15 ori pana acum.

Am ajuns la Mamaia, ne-am cazat la o tanti care statea cu cheia pe marginea drumului, pret ok, confort suportabil si am taiat-o de urgenta spre plaja. Acolo parca s-a taiat orice iluzie a unei mari frumoase.  Apa jegoasa, dar intr-un hal de jegoasa de zici ca dadeau drumul la canalizarea orasului drept in statiune.  Ca sa fie in ton cu marea, si plaja bineinteles ca era plina de mucuri de tigari, pungi de la chipsuri , doze de bere si sticle de suc.  – Tipic romanesc. Dupa ce am plecat de la plaja, am fost sa-mi mazgalesc mana la un nene de pe marginea drumului. Il intreb cat costa, imi zice 30, incepe el ceva acolo si pleaca. Vine altul, continua si dupa ce termina ii dau o banconta de 100 de lei si astept restul. Imi da rest 30 de lei.  Fac ochii mari, ma uit la el si ii spun ca matematica mea spune ca trebuie sa-mi mai dea bani.  Bineinteles ca ma contrazice spunand ca nu m-am inteles cu el la nici un pret. Ii explic ca am vorbit cu ala care a inceput toata treaba si normal, ma ia ca n-am vorbit nimic cu el.  Dupa ce ma cert cu el, imi mai da 20 de lei din rest, asta inseamna ca tot am iesit in pierdere cu 20 de lei, insa mai bine decat sa fi platit cu 40 de lei in plus. La plecare mi-a explicat ca aici toata lumea jecmaneste pe toata lumea si acum a fost randul meu. Va las sa ghiciti ce culoare a pielii avea nenea cu pricina.  – Nu comentez.  Am trecut prin satul de vacanta si bineinteles ca din 5 terase 3 puneau manele – vorba lui Dani – vrei hamsii, esti obligat sa asculti manele.  Cosurile vomitau de atata gunoi.  Partea buna era ca gaseai terase foarte misto cu preturi rezonabile.   A doua zi, tanti la care ne-am cazat a zis ca cel tarziu la 9 dimineata trebuie sa plecam ca ei ii vin alti cazati. Din nou am facut ochii mari, pentru ca eu stiam de regula cu ora 12.  Bineinteles ca nu s-a putut discuta nici cu ea.      Am plecat din Mamaia spre o mica statiune din Constanta, Modern,  fara aglomeratie, cu apa curata si fara atatea manele si atatea fite.

Desi cat am stat acolo am ignorat toate inconvenientele astea astea si am avut un timp fain cu baietii, mi-am promis ca de acum voi evita cat pot manelitoralul romanesc pentru ca nu merita sa cheltui nici 10 lei intre mandrii nostri connationali.   Mi-e rusine de noi..

8 gânduri despre „O mamaie, doua mamai

    GICU a spus:
    August 30, 2010 la 8:19 am

    la marea noastra am fost in 89 -si de atunci nu – mizerii mai putine gasesc si prin Bucuresti

    alexandra k a spus:
    August 30, 2010 la 9:47 am

    trist cand auzi pareri de genu’ asta…cateodata incep sa cred ca nu mai avem scapare, de fapt nu e vorba numai de noi, de toata lumea asta in general…probabil ca in ceea ce priveste litoralele nu e asa de respingator insa cred ca oameni care jegmanesc sunt peste tot…din povestile altora si litoralul bulgaresc e la fel …

      ionut andrisan a răspuns:
      August 30, 2010 la 10:14 am

      totusi, cand vorbim de normalitate nu ne putem referi la Bulgaria cu care concuram la cea mai slab dezvoltata tara din Europa

    corina a spus:
    August 30, 2010 la 12:15 pm

    esentialul e ca ai ajuns la mare..celelalte lucruri sunt doar o parte a experientei”romania” (pe care, cu cat le ignoram mai mult,cu atat suntem mai fericiti)
    nu vad decat satisfactia timpului cu prietenii..unde e restu’?
    (satula de atata nemultumire)
    speram in gasirea „ceva”-ului din partea plina a paharului si exploatarea lui..
    for better days my friend ! chears !

      ionut andrisan a răspuns:
      August 30, 2010 la 12:20 pm

      maine voi scrie ceva si despre partea plina.. era prea mult sa le cuprind pe ambele intr-un singur articol🙂

    Capitanu a spus:
    Septembrie 1, 2010 la 8:42 am

    Data viitoare încearcă Năvodari-ul. Mult mai civilizat decât restul litoralului. Și mai curat nițel, și mai liniștit, și fără manele.

      ionut andrisan a răspuns:
      Septembrie 1, 2010 la 12:54 pm

      Am fost o data si in Navodari si a fost chiar misto plaja si apa .. Cam saraca statiunea in schimb..

        Capitanu a spus:
        Septembrie 1, 2010 la 1:14 pm

        Mda…din cauza faptului că nu e propriu-zis o stațiune, e un orășel poziționat strategic🙂

        A, și dacă vrei liniște și pace, du-te la Corbu, drumul e destul de prost încât să nu se intre cu low rideri sau jante pe 17-18, iar apa e super curată și plaja la fel🙂

Lasă un răspuns

