Critici

Nici nu mai stiu cu cine vorbisem. Stiu ca a scris ceva si erau acolo vreo doua greseli de tipar. Cand toata lumea spunea – wow, ce tare.. sa mai scrii, etc.. – eu i-am spus sa corecteze greselile alea ca nu dau bine acolo.  Raspunsul a fost unul destul de violent – „Din tot articolul asta, tu cu asta ai ramas? Doua greseli de tipar?? Nu pot sa cred. Toti stiu doar sa critice, sa arate ca-s ei mai destepti. Ce mai prieteni am si eu..”

In primul rand, nu criticati atitudinea persoanei respective. Nici unul din noi nu-i mai breaz.

Am observat ca in general oamenii nu-s in stare sa ia partea buna dintr-o critica. Cei mai multi dintre oameni iau critica drept atac la persoana. Eu sunt in stare sa ascult o critica, insa nu pentru ca-s mai bun, ci pentru ca-s un ignorant nepasator care nu prea da doi bani pe ce zic altii.  Imi doresc sa ajung la nivelul in care atunci cand cineva imi atrage atentia asupra unui lucru sa-mi iau timp sa ma gandesc daca are dreptate sau nu si, in caz ca are dreptate, sa rezolv problema. Strategia cea mai folosita acum e – daca tu imi zici ceva de rau, inseamna ca ai ceva cu mine, esti un rau, un insensibil, un om care pur si simplu nu merita sa stea liber printre ceilalti. E veche strategia asta de contra-atac, sa iei atentia de la tine si sa o indrepti spre adversar punandu-l pe el intr-o lumina proasta.

Cred ca pana la urma, problemele astea de atitudine sunt din cauza imaturitatii.  Si nu, nu cred ca la  30 de ani esti neaparat mai matur decat Leo, care are 11 ani.

Poate ca ar trebui sa incepem sa privim dincolo de atitudini, dincolo de intentii, la natura criticii, pentru ca in general criticile sunt fondate pe ceva.

PS:  ne-am cam invatat cu – vorbim aiurea, dar persoanele de fata se exclud – . Ei bine, pe blogul asta, cand scriu un articol nu-l scriu pentru aia care n-o sa-l citeasca niciodata, ci pentru mine si pentru cei care citesc.

PPS: chestia cu – „eu accept criticile, dar doar alea constructive” sau „eu accept o critica atunci cand e spusa cu nu stiu ce atitudine” – astea-s niste mari vrajeli care nu arata decat ca esti incapabil sa accepti critica. Punct!


15 responses to “Critici

  • mihaisuzuki

    Nu vad nimic neadevarat in asta…Cine ar vedea ceva inseamna ca are mari probleme de personalitate sau e frustrat 110%! Tot Punct!

  • GICU

    se foloseste PPS pt al doilea post scriptum..:)..PPPS PT AL TREILEA ..ETC…-nu e critica…doar o obs,,,pt completarea ta…”scriptica”….

    • ionut andrisan

      deci tu asta ai inteles din tot articolul meu? ca se pune PPS in loc de PS2? :))) multumesc. – uite nu stiam treaba asta cu PPS.. am sa corectez

      • GICU

        -Una dintre cele mai adânci dorinţe ale omului este nevoia de a fi apreciat-crezi ca daca ti-am facut observatie nu apreciez ce scrii tu…
        ai uitat sa-mi zici merci pt observatia mea…si ca orice muritor de randpersoana care vrea sa puna in inferioritare interlocutorul -ai indus ideea ca articolul tau ar fi incomprehensibil pentru mine..:))
        eu stiu mai bine ce-i cu critica….
        Oamenii fac adesea greşeala de a gândi că ei „critică constructiv”, atunci când, de fapt, îi critică pe alţii în mod aspru – si folosesc cuvântul „constructiv”, pentru a-si justifica comportamentul. Adevărata critică constructivă dă persoanei o senzaţie de bine şi îl face să se creadă mai capabil să facă lucruri mai bune în viitor.

        din acest articol al tau nu treb sa intelegem nimic…sunt doar viziuni personale…

      • ionut andrisan

        am glumit ma cand am zis „deci tu asta ai inteles din tot articolul meu? ca se pune PPS in loc de PS2?” , de-asta am terminat cu „:)))” – si partea finala a comentariului, cu multumirea, era pe bune 🙂

    • GICU

      multumescul de abia acum a aparut..:)..mai bine mai tarziu….:)
      Ionica Glumetzu..:)
      predictabilitatea nu face bine//..

  • mihaisuzuki

    Bai nene ce probleme existentiale are romanache de rand…Mai ca zici ca a avut parte de educatie speciala si are diplome in pedagogie.

  • colaholicu

    am vorbit pe blog despre unu’ d-asta caruia daca ii spuneai parerea ta (care era contradictorie cu a lui) imediat incepea sa te muste.. n-ai cu cine.

  • alexandra k

    am o intrebare, sau 2 …de ce simti nevoie sa zici punct in unele articole??…de ce numai in unele ??…

  • Corneliu

    Buei, tu ce-ai cu mine? De ce ai scris articolul asta despre mine? :))

  • conea

    contrazic punctul tau cu punctul meu. mentionez ca punctul meu se vede si pe intuneric.
    punct. =))

  • alexandra k

    oricum…toti suntem criticati…si cred ca toti stim cum e sa fi criticat …banuiesc ca, atunci cand ai inceput toata treaba sta cu blog-ul ai pregonizat ca asta o sa se intample…nu stiu daca e vorba de a accepta critica….de auzit tot o auzi sau vezi si de obicei criticile le ti minte si te afecteaza ..moral cel putin …nu cred ca exista om mai bun sau mai putin bun ..sau om mai criticat decat altul…sau om mai „criticaros” …un lucru e cert ..cel care critica e mai demn de o critica decat cel caruia e adresata…nu stiu daca ti-am zis ..cand pui punct ..se simte atitudinea ta de …”asa i cum zic eu „:)…
    ps:..am scris la articolul asta pentru ca si eu te-am criticat intr-un fel sau altul

  • petruburac

    Articol ce aduce claritate. Sa ne traiesti.

Lasă un răspuns

