Cele cinci

Posted on

Ma gandeam aseara, inainte sa adorm la chestiunea aia tipica unui interviu de angajare – Numeste 5 defecte ale tale – . De obicei chestiunea asta e urmata de o interjectie; ceva intre un oftat si un ras fortat. Unde sa gasesti 5 defecte?? Chiar asa. La un interviu treaba asta e destul de simpla, pentru ca aici exista raspunsuri corecte si raspunsuri gresite si important e sa identifici cinci dintre raspunsurile corecte in care te regasesti cat de cat.  Insa, daca ar fi sa fiu sincer cu mine ma intreb daca as gasi cele cinci defecte.  Intotdeauna exista justificare pentru comportamentul propriu, intotdeauna exista justificare pentru atitudini si asta face ca defectele sa para, daca nu calitati, atunci in cel mai rau caz  lucruri normale, nicidecum negative.      Eu inca sustin ca la caracter trebuie lucrat tot timpul si imi place sa cred ca lucrez la caracterul meu.  Nu stiu daca am progresat sau nu in ultima vreme, insa acum incerc sa lucrez cumva la modestie.  (modestie, nu umilinta sau lipsa de incredere in mine).  Devin foarte des enervant cand ma supraapreciez, cand incep sa ma laud si stiu ca nu-i bine. Incerc sa schimb asta.

Hai sa facem un exercitiu care poate nu va fi asa placut pentru mine, insa va fi util.   Primul defect mi l-am recunoscut eu. Voi, scrieti  4 defecte pe care le-ati vazut la mine.

Incercati sa va pastrati diplomatia pentru oamenii care nu-s in stare sa accepte o parere sau un fapt asa cum sunt ele.  Astazi aprob si comentariile anonime.

Sa cer RT?

19 thoughts on “Cele cinci

    GICU said:
    August 19, 2010 la 8:21 am

    e vrajeala treba cu defectele…nu treb sa spui decat defectul de mai sus – ca te supraapreciezi dar esti constient de asta si o rezolvi..etc…
    si ca la altele nu ai..
    daca insista zi si tu ca – de ce 5 ?ce nu 10 defecte,,,sau doar 1…:)
    eu ziceam ca am prea mare incredere in oameni…etc..-defect…

      ionut andrisan responded:
      August 19, 2010 la 8:45 am

      nu-i vorba de ce zic altii neaparat, ci e vorba de a lucra la caracterul tau imperfect

    alexandra said:
    August 19, 2010 la 9:22 am

    Doar din ce am citit pe blog,eu cred ca te increzi mai mult in forte proprii,dar nu te cunosc personal.La mine e un defect,la tine?

      ionut andrisan responded:
      August 19, 2010 la 9:26 am

      Sa te increzi mult in fortele proprii in anumite momente e bine, in altele nu.. E posibil sa ai dreptate🙂

    ovidiu said:
    August 19, 2010 la 12:57 pm

    trebuie sa te increzi in fortele proprii..altfel o sa ai doar impresia ca nu esti capabil, ca esti vai de tine, si asa o sa-ti fie si actiunile.

    Delia Filip said:
    August 19, 2010 la 1:04 pm

    Ai scris acest articol motivat de o dorinta ascunsa de suprastima de sine, intrucat ai considerat ca exista si se afla posibilitatea ca din subaprecierea exprimata, suprastima de sine sa primeasca aportul necesar pentru a dezvolta o noua si imbunatatita stima de sine.Mda.
    S-a rupt burlanul!

      ionut andrisan responded:
      August 19, 2010 la 1:09 pm

      o extorsiune a unui degajament, da :))

    kissa said:
    August 19, 2010 la 3:18 pm

    cu referire chiar la faza cu interviul…cred ca vor sa auda chestii de genu..nepunctual, dezordonat.. sociale si academice care ar putea afecta viitorul job si totodata ne este testata si sinceritatea si capacitatea de a ne recunoaste incapacitatile…..si de cele mai multe ori e foarte greu sa ne identifiam defectele(acum ma refer la cele individual-sociale)…intr-o perioada de-a mea mai …in care nimic nu-mi convenea mi-am pus o groaza de intrebari si am inceput sa iau masuri…le-am sugerat prietenilor apropiati cu care-mi petrec majoritatea timpului sa-mi scrie pe o foaie ce nu le place la mine , defecte, vorbe, faze (poate cam acelasi scop pe care l-ai avut si tu in momentul in care ai scris articolul asta)…si sa vedeti cum iasa la suprafata partea stricata a caracterului nostru..in cazul meu a functionat…nu zic ca acum sunt un diamant slefuit ….sunt poate numai o simpla piatra spalata de apa unui rau..insa cred si sper si ma agit sa fie mai bine ..nu numai in dreptul meu ..ci al tuturor..
    ionut…sincer…din unele articole reiese putin aroganta care cumva poate vine tot dintr-o suprastimare de sine….esti bun,scrii fain, te citeste lumea , e un dar , sau un har ..si cred ca poti face asta in continuare cu binecuvintari si fara prea multe critici daca privesti adanc inspre Partea de unde iti vine inspiratia , de unde ia nastere asta si numai cu ajutorul Lui poti schimba ceva in dreptul tau sau al altora…

      ionut andrisan responded:
      August 19, 2010 la 4:51 pm

      tare-s curios cum ai fi reactionat daca te-ai fi trezit cu o lista de genul fara sa o fi cerut :))

    Delia Filip said:
    August 19, 2010 la 5:39 pm

    Ioai. Stati sa-mi iau popcorn. Acum aruncati: rosii, oua…nu in mine maaaaai!!!!! In Iionut:D

    kissa said:
    August 20, 2010 la 11:01 am

    curiozitatea ta sau intrebarea este efectul faptului ca nu ma cunosti…sincer …nu stiu nici eu cum as fi reactionat insa trebuie sa avem in vedere faptul ca lista venea din partea unor prieteni apropiati, deci ori nu mi -ar fi facut una fara sa le-o cer..ori daca mi-ar fi facut-o venind din partea lor nu cred ca aveam de ce sa am o reactie negativa…deoarece e vorba de prietenieeee……de faptul ca ne pasa unul de celalalt, ca ne vrem mai buni si mai „stalpi” in societatea asta, in grupul de prieteni, in familie…..si ca sa satisfac „curiozitatea” nu m-as fi suparat , evident.probabil m-ar fi surprins putin.
    aaaa…si inca ceva ..parerile naspa despre tine …te deranjeaza mai putin atat timp cat tu nu le constientizezi si cat tu esti un om mai modest….nu-s sigura ca modest exprima foarte bine ce am vrut eu sa zic

      ionut andrisan responded:
      August 20, 2010 la 1:08 pm

      hmm.. ai incredere destul de mare in oameni prieteni..

    kissa said:
    August 21, 2010 la 12:14 am

    ce sa-ti zic?????…ca in cele mai singure si de nevoie momente ale mele am fost si sunt singura????…ca nu exista parinti sau frati sau prieteni…ca singura alinare vine tot de sus?!?!…da asta nu inseamna ca oamenii, prietenii nu merita sa ai increderein ei …stii ce am invatat eu ???….ca trebuie sa traim , sa daruim, sa acordam oportunitatea fiecaruia sa demonstreze de ce e capabil..ca prieten , ca amic, ca parinte sau frate…fara sa astepti acelasi lucru inapoi…fara sa astepti un feedback si sa faci favori in schimbul altora…insa astea ..cu toata dragostea si daruirea …

      ionut andrisan responded:
      August 21, 2010 la 11:52 am

      si am zis eu ca e rau sa ai incredere in oameni?

    kissa said:
    August 22, 2010 la 10:44 pm

    pai n-ai chiar zis asta …da nici eu n-am zis ca tu ai fi zis ….am vrut doar sa retusez ce am spus mai sus cu increderea in oameni, prieteni …care de altfel stiu ca s-a inteles

    Corneliu said:
    August 23, 2010 la 3:29 pm

    Frate, imi pare rau ca n-am petrecut suficient timp impreuna pentru a-ti cunoaste defectele, dar un lucru e sigur: cu siguranta esti defect :)))

    Pr. Daniel Mavropoleos said:
    August 28, 2010 la 6:52 am

    In privinta celor care te declara „defect” la modul definitiv si irevocabil, ignora-i pur si simplu. Sunt oamenii care vad monocrom si sunt, probabil, muuult mai defecti decat tine.
    Din punctul meu de vedere singurele tale defecte sunt ca esti tanar si ca iti permiti sa emiti niste judecati de valoare despre lumea care te inconjoara. Iar astea nu sunt neaparat defecte. Dimpotriva!

      ionut andrisan responded:
      August 30, 2010 la 7:14 am

      Profesore, am citit si am inteles opinia ta privitor la blogul respectiv, insa mi-am permis sa editez ce ai scris din doua motive:
      1 – pe blogul respectiv e locul unde iti poti lasa opinia despre el, nu aici, iar daca opinia nu este aprobata, fii sigur ca a fost citita totusi de persoana la care voiai sa ajunga, deci ti-ai indeplinit scopul. Pe blogul acesta vorbim despre ce se scrie aici, nu in alta parte.
      2 – desi e o opinie pe care o respect, nu-mi place cand se vorbeste asa despre un prieten/ o prietena de-a mea (pe drept sau pe nedrept, mi-e indiferent).

      O zi cat mai buna🙂

    alexandra k said:
    August 30, 2010 la 9:55 am

    Domnu’ Pr…aprob partea cu ignoratul insa…probabil ..multi dintre cei care vad monocrom sunt si ei niste tineri care emit la fel judecati de valoare despre lumea care-i inconjoara si aduc argumente contra datorita faptului ca lumile lor sunt diferite…

Lasă un răspuns

