Juca Brasovul cu Steaua

Eram cu Dani pe varful Tampa si admiram privelistea aia minunata. Era spre seara si se vedeau nocturnele stadionului din Brasov aprinse. Juca Brasovul cu Steaua. Am coborat de acolo si am inceput plimbarea prin Brasov. Era ultima destinatie din turul nostru (Bucuresti – Galati – Iasi – Suceava – Cluj – Sighisoara – Sibiu – Brasov). Dupa ce vazusem toate orasele astea parca pur si simplu mi-am schimbat parerea despre Romania. Am vazut locuri asa faine, am intalnit si am cunoscut oameni extraordinari… eram chiar recunoscator pentru tara asta. Cum ne plimbam printre casele alea inalte si vechi, undeva pe trotuar statea asezat un baietas la vreo 23-24 de ani, chel, cu lant la gat si putin aburit de alcool. Noi eram 4 baieti. Cand am trecut pe langa el, ne-a abordat. Invatat cu lumea prietenoasa de prin zona aia, am raspuns. Incerc sa reproduc putin din dialog.

Ce faceti baieti? Ati fost la meci?
– Salut. Nu, n-am fost la meci. Tu ai fost la meci?
– Ce te face sa crezi ca am fost?
– Poi nu stiu, faptul ca stadionul e prin apropiere si am vazut multa lume cu fulare pe aici
– Da, am fost la meci, dar mi-a dat drumul mai tarziu. Stii de ce?
– N-am idee.
– Pentru ca eu sunt bau-baul vostru ba! (cand a zis asta, i-am observat pumnul strans care avea ori o rozeta, ori chei intre degete, n-am putut observa bine)
– Poftim?
– Daca va controlez in buzunare si va gasesc bilete de la meci? ha? ce sa va fac?
– Bai, nu suntem de pe aici si n-am fost la nici un meci.
– Si daca nu te cred?
– Frate, crezi ca daca eram din zona mai umblam cu GPS-ul dupa mine? (i-l arat)
– Fulare vad ca n-aveti, ori le-ati ascuns bine, nu sunteti imbracati in galben.. hmm.. numai norocuri de-astea am! (urmeaza o serie de injuraturi impersonale)

L-am privit cum traverseaza si se duce la prietenii lui de peste drum, vreo 25 la numar. Nu mi-a fost frica nici o clipa desi eram constient ca orice raspuns gresit putea insemna un pumn in maxilar primit cu cheile intre degete. I-am privit lung si am capatat o senzatie de scarba amestecata cu mila. La fiecare metru se gasea cate unul sa dea cate un picior intr-un cos de gunoi, ori sa ia o piatra si sa arunce in gol, sau sa mai smulga cate un tuia proaspat plantat pe marginea drumului.
N-am final pentru articol.. ci raman cu acelasi gust amar al unei natiuni care ar fi putut fi altfel, insa a ales calea degradarii. Bleah.


10 responses to “Juca Brasovul cu Steaua

  • corneliurotar

    Aşa zişi bărbaţi români, au câteva modalităţi majore de aşi descărca frustrările diverse pe care le acumulează:
    -dacă sunt microbişti, merg la meciuri unde înjură şi se bat.
    -de înjurat, oricum înjură (cică am fi printre primii la asta, suntem şi noi buni la ceva)
    -dacă nu le fac pe astea două, îşi bat nevestele, iubitele sau copiii. (Când nu procedează aşa cu cei „dragi” ai lor o fac cu ai altora.
    Cel puţin pe una o fac aceşti „bărbaţi”…eu unul am remarcat că adesea le fac cel puţin pe două dintre acestea şi nu puţini le fac pe toate trei.

  • Aurelian

    Singura solutie sa faci ordine in tara asta este frica nu vorba buna sau psihologul, omul sa stie ca daca a ridicat mana sa loveasca primeste o vacanta la spa-ul „militiei” sau la al doilea canal Dunare-Marea Neagra, sa stie ca daca arunca o hartie pe strada, un muc de tigara etc., plateste amenzi foarte mari. O solutie ar fi reintroducerea pedepsei capitale – dupa cate stiu este in vigoare in „cea mai democrata tara din lume”. Ochi pentru ochi, dinte pentru dinte.

    • ionut andrisan

      ai putea vorbi de pedepse mari intr-o tara unde conducerea ei respecta legea si nu-i e frica sa cada sub incindenta ei.. la noi nu-i cazul

    • corneliurotar

      Domnule Aurelian,
      Nu sunt de acord cu domnia voastră. Ceea ce propuneţi nu poate aduce nimic bun decât mai multă suferinţă…există o altă cale…Calea, Adevărul şi Viaţa adică Cristos Mântuitorul

  • ovidiu

    sunt de parere ca, romania mai poate fi salvata doar de un regim dictatorial..campaniile de informare anti-tutun, posterele cu anti-coruptie nu fac nimic. nu schimbi regimul, nu schimbi oamenii.

  • Gabi Macovei

    Hai frate, cu gps-ul la plimbare prin Brasov?

  • health

    legi avem dar nu se aplica…in tarile civilizate din europa te duci minim 6 luni la inchisoare daca dai o palma la cineva….stii ce linistiti sunt asemenea cocalari acolo…

  • ipondycherry

    Si eu care eram perfect indragostita de Brasov…:|

Lasă un răspuns

