O nenorocita de cireasa

Posted on

Am aruncat o privire peste cuprinsul blogului dimineata asta.  Am scris in cea mai mare parte despre caracter si relatii. Din cand in cand l-am inclus si pe El in continut.  N-am facut-o des, deoarece am fost intotdeauna convins de disconfortul aparent pe care-l creaza nu neaparat omniprezenta, ci insasi existenta lui Isus.

E un disconfort motivat de constienta faptului ca n-am nici cea mai mica sansa sa fur culeg o cireasa din copacul vecinului fara ca El sa ma vada. Faptul ca stie toate astea ma face sa ma simt vinovat. Cred ca asta-i una din principalele probleme care le avem cu Dumnezeu.  Intotdeauna am o justificare in fata oamenilor pentru tot ce fac. Intotdeauna invart adevarul cum imi convine si fac oamenii sa creada ce vreau.   Situatia se schimba cand apare Dumnezeu in schema.  In fata Lui n-am nici o scuza si ma simt asa vinovat pentru cireasa aia nenorocita, de zici ca am furat cules 3 lazi si din cauza mea vecinul ala o sa moara de foame pentru ca el din cireasa aia se hranea timp de 2 luni.

Ma indreptatesc. Vinovat pentru cireasa e vecinul. Legea spune ca pomul n-are voie sa fie mai aproape de 2 metri de gard. De ce l-a pus acolo?  De fapt,  vinovat e Guvernul pentru ca din cauza lui nu-mi permit sa cumpar 1 kg de cirese.  Vinovati sunt parintii pentru ca asta-i educatia pe care am primit-o. Nu.  Vinovat e Dumnezeu ca a lasat omul pe pamant cu pofte si eu doar am actionat natural conform nevoilor umane puse de Dumnezeu in om. De fapt, care Dumnezeu?

Si ca sa evit sentimentul ala prefer sa cred ca de fapt Dumnezeu e o forta fara personalitate. Sau, nu-l intereseaza pe Dumnezeu de mine pentru ca-s prea putin important.  De fapt, exista balanta aia cu fapte bune si fapte rele si in mod sigur faptele bune sunt mai multe la mine.  De fapt Dumnezeu nici nu exista pentru ca nu L-am vazut niciodata.  De fapt nevoia omului creata acum sute de miliarde de ani cand babuinul omul primar se inchina la soare a dus la conceptia asta de Dumnezeu.

De la o nenorocita de cireasa ajung sa-l neg pe Dumnezeu si sa-l fac pe bunicu babuin;  de la conceptia aia FALSA ca Dumnezeu sta cu parul dupa colt si asteapta cea mai mica greseala a noastra ca sa ma scalpeze.  Pentru ca nu-s in stare sa ma abtin din a-i arunca 5 injuraturi aluia care mi-a taiat calea in intersectie, am impresia ca si Dumnezeu e asa.

Cine-o fi personajul negativ pana la urma?

14 thoughts on “O nenorocita de cireasa

    Corneliu said:
    Iulie 15, 2010 la 9:38 am

    Man, imi place „despre” tine, man. Ma bucur ca scrii.

      ionut andrisan responded:
      Iulie 15, 2010 la 9:42 am

      stii sa incurajezi omul :”> multumesc🙂

    iosif said:
    Iulie 15, 2010 la 9:49 am

    Indienii scalpau oamenii cu tomahawk nu cu paru’:)

      ionut andrisan responded:
      Iulie 15, 2010 la 9:51 am

      parul e de intimidare doar

        Corneliu said:
        Iulie 15, 2010 la 9:56 am

        scalpul cade singur, cu siguranta, de la tumoarea canceroasa provocata de socul mecanic rezultat din interactiunea fizica dintre par si cutia craniana.

    O. K. Grămesc said:
    Iulie 15, 2010 la 10:11 am

    Bun articol. M-am abonat..
    PS: indienii scalpau cu șîșu, ca la cantăr.:))

      ionut andrisan responded:
      Iulie 15, 2010 la 10:24 am

      sunt honorat monsieur

    conea said:
    Iulie 15, 2010 la 10:15 am

    Aleluia! un articol spre zidire!

    conea said:
    Iulie 15, 2010 la 10:33 am

    a se citi Karl May pt detalii referitoare la indieni, scalpari si altfel de amanunte apartinand topicului. =))

      Corneliu said:
      Iulie 15, 2010 la 11:54 am

      Karl May is the best in dintr-astea, indeed!😉

    Petru Burac said:
    Iulie 15, 2010 la 10:51 am

    Personajul negativ este fostul personaj pozitiv care a ales sa renunte la a mai fi pozitiv. Ideea esentiala este ca noi oamenii avem LIBERTATEA si RESPONSABILITATEA de a alege.

    Ne bucuram ca avem libertatea de a alege, ne bucuram prea tare deseori… Si apoi ne doare cand ne vine mintea la cap si vedem ca suntem responsabili de ce am ales.

    Nenorocita de cireasa a ajuns nenorocita din cauza alegerilor noastre.

    alin said:
    Iulie 19, 2010 la 10:37 pm

    ba, de ce nu scrii mai des, nu ti trecut perioada?…

      ionut andrisan responded:
      Iulie 19, 2010 la 11:13 pm

      a trecut perioada, dar a venit alta si a trebuit sa-mi refac putin prioritatile …. si am sa ma limitez la un articol pe saptamana deocamdata🙂

    Estela C. Manea said:
    Iulie 29, 2010 la 11:58 am

    tăgăduirea Divinităţii de către atei nu-L împiedică pe Dumnezeu să EXISTE.

Lasă un răspuns

