Povestea cu socata

Inainte sa stiu ce-i ala ciocan peste degete si praf de ciment sub unghii, undeva prin clasa intai, manat de dorinta de a-mi cumpara „o consola” Brick Game cu Tibi impreuna am gasit modul de a strange bani.  Cum pe dealurile de langa casa e plin de arbusti, ne-am gandit sa culegem soc si sa-l ducem la piata.  Asa ca, am inceput sa ne cataram in copaci si sa culegem soc. Il puneam 1-2 zile la uscat apoi il duceam la piata.  Multa lume intreba ce-i ala, ce se face cu el.. noi explicam de socata, de ceai de soc.. dar ti-ai gasit.. de unde sa stie ei?.. oameni crescuti la bloc si invatati cu praf de barabule si ceai la plic.

Cand am observat in prima zi un nivel slab de vanzari am stabilit o sedinta de urgenta cu actionarii companiei ( adica eu si Tibi ) unde sa stabilim un nou plan de promovare al produsului.   Dupa lungi dezbateri am gasit solutia: cautam o colaborare cu un expert in socata ( adica mama ), solicitam o reteta, muliplicam reteta si fiecarui client ii oferim gratuit acea reteta. Expertul in socata ne-a propus si o a doua masura. Ne-a oferit o sticla de 2 litri de socata, iar pe langa reteta sa oferim clientilor si un pahar de socata.  Asa ca, a doua zi ne-am prezentat frumos in zona de comert si pe cartonul unde scria pretul, am scris mare, cu o carioca neagra: „pentru fiecare gramajoara cumparata veti primi un pahar de socata impreuna cu reteta”.  Ce sa va zic, daca cu o zi inainte vandusem 2-3 gramajoare de soc in vreo 4-5 ore, in urmatoarea zi am dat gramajoare fara numar. Pe la ora 12 am ramas fara marfa (programata sa o vindem in decursul unei saptamani intregi). Eu am ramas la piata sa nu pierdem locul strategic iar Tibi a plecat de urgenta la locul de aprovizionare, a strans echipa ( copiii din vecini) si a revenit in jumatate de ora cu 2 sacose de soc.

In mai putin de o saptamana am strans bani pentru consola aia din bazar care costa 60.000 cu bani facuti din soc.  Apoi, cu timpul ne-am extins si, in functie de sezon, am inceput sa vindem narcisele din curte, straturile de patrunjel,  frunzele de vie si de potbal si bineinteles pastaile americane mov.     Pe langa bani, ne-am facut relatii cu directorul pietei, cu tanti Aurica de la citrice si bineinteles cu Politia, care in prima zi se luase de noi si vruse sa ne trimita acasa, insa tanti Aurica i-a trimis la plimbare pe politisti spunand ca e marfa ei.  A doua zi Politia s-a intors, insa in calitate de client interesat de miracolul socatei.


7 responses to “Povestea cu socata

  • Corneliu

    Bravo, ma, uite o poveste de antreprenoriat, despre succes. Ti-am mai zis ca scrii frumos si captivant, dar nu vrei sa ma crezi. Daca nu ma crezi, i-a sa-ti iei bagajelul frumos si sa te duci inapoi pe piata, sa vinzi socata, ‘nteles? 🙂

  • Dianna

    foarte motivant 🙂 noi vindeam mere şi la un moment dat ştiu că făcusem şi o sală de forţă în curte la unul dintre noi… aveam un sac cu iarba(din acela de box 😛 ), ceva haltere şi un zid mare… de dat cu capul, cu piciorele…fiecare cu ce vroia :)) … evident fără succes

  • Corneliu

    Abia Dianna mi-a adus aminte sa personalizez si eu articolul cu un exemplu personal. Mi-am adus aminte ca şi eu am prins ideea să vând flori de tei in piaţă. Ştiu că într-o singură zi am vândut 12 sacoşe de flori de tei împreună cu alţi doi fraţi de-ai mei 🙂

  • petruburac

    Frumoasa poveste. Si fratii mei Stefan si Corneliu au incercat afaceri cu viorele parca… Oricum, faina povestea.

  • teo ctinescu

    super tare băi Ionuţ, aş da ceva să fi avut şi io iuţimea ta de minte la vremea aia 😀

  • Tibi

    iutimea de minte al consultantului extern, mama. In orice corporatie care se respecta, cum eram eu cu ionut, cei aflati in consiliul de administratie nu fac ceva efectiv, si nici nu vin cu idei, ci deleaga si dau dispozitii. frumoasa viata. 😀

Lasă un răspuns

