Faza cu placutul

Posted on

Este vorba aia pe care n-o suport si pe care am auzit-o zilele trecute iar.  Vorbeau doua fete:
„-Mai fata, ti-ai scos suncile la expozitie?
– Si daca le-am scos, ce? Cine ma place, ma place si-asa”

Ultima parte; aia cu „cine ma place, ma place si-asa”.  E o expresie pe cat de des folosita, pe atat de gresita.    Intotdeauna am considerat expresia asta un fel de scuza pentru lene, pentru incompetenta si pentru plafonare.    Mi-e lene sa ies la alergat macar o data pe saptamana sa mai dau jos din shaormele puse,  ma uit in oglinda si ghici ce spun? Mi-e lene sa-mi calc hainele si ies pe strada de parca m-am imbracat in hartie creponata, ma uit in oglinda si ghici ce spun? Mi-e lene sa-mi fac un dus, sa ma spal pe dinti sau sa-mi dau barba jos, ghici care-i motivul?

Motivul, evident e tendinta de selectie a prietenilor, nu? Vrei sa vezi cine te place jegos, necalcat, gras, urat.. cui nu-i e rusine cu tine, nu? Si culmea ca iti probezi prietenii in fiecare zi sa vezi daca nu s-a razgandit vreo unul. Si incetul cu incetul parca vezi cum incepi sa te invarti doar printre prieteni de-astia probatori si ei la randul lor care merg pe acelasi principiu de viata: Sunt un jegos, dar cine ma place, ma place si-asa”.  Eu evit prietenii de genul asta si nu mi-e rusine sa ofer cate un mic cadou, gen un sapun, o pasta de dinti, sau pur si simplu sa le spun sa mai avanseze putin cu vestimentatia, de la Dulce Cabana la Mike si cine stie, poate intr-o zi ajunge si la Adibas.

Ideea e simpla: daca nu-ti pasa nici un pic de cum arati, cine te place n-o sa te mai placa,ci in cel mai fericit caz te va accepta, probabil. Oricat de fain ai fi ca om, in momentul in care mi-e rusine sa merg cu tine pe strada pentru ca ti-e sila sa stai 20 de secunde cu nasul in oglinda, mi-e sila si mie sa ies cu tine in oras.  Punct.

13 thoughts on “Faza cu placutul

    colaholicu said:
    Mai 31, 2010 la 8:44 am

    mda, de-obicei astia deja te ignora cand le zici a 10-a oara „ba, puti! spala-te, nene, ca-nverzesti aeru’!”

      ionut andrisan responded:
      Mai 31, 2010 la 8:50 am

      :)))

    […] This post was mentioned on Twitter by Miruna Chiriac , ionut andrisan. ionut andrisan said: #peblog Faza cu placutul http://bit.ly/bREVpV […]

    Dragosh said:
    Mai 31, 2010 la 9:21 am

    Chiar daca e criza, nu s-a scumpit atat de mult sapunul, cat despre haine, nu e vorba de bani. Ei prefera sa ii cheltuie mai mult pe bautura, tigari si chiar droguri.

    Nu cer sa mi se dea dreptate, este o simpla constatare, din ce am vazut si eu prin „mahala”.

    CIRO said:
    Mai 31, 2010 la 9:28 am
    Delia Filip said:
    Mai 31, 2010 la 10:30 am

    Bine zis Ionut. Si…ti-ai calcat azi hainele?;;)

      ionut andrisan responded:
      Mai 31, 2010 la 11:23 am

      azi nu… le calc doar de sarbatori

    EstNordEst said:
    Mai 31, 2010 la 4:45 pm

    te-ai cam enervat bag seama :))

    Da, ai dreptate… nasoala si de neinteles faza cu „cine ma place ma place asa”…

    pucca said:
    Iunie 8, 2010 la 8:48 am

    ai dreptate, si eu aud asta destul de des, cred ca e un tic, un fel de ‘ce faci? bine’, oamenii nici nu mai gandesc cand zic asta…

    Claudiu said:
    Iunie 28, 2010 la 1:43 am

    Da, bun articol. Am si eu colege care dau raspunsuri de genu profilor cand le spun sa nu mai mancance ca sunt prea grase :))

    minimaskota said:
    Iulie 22, 2010 la 11:39 am

    mda…..de fapt vorba aia nu se foloseste prea des in contextul asta, ci doar atunci cand e legat de cararcterul tau si dupa ce o persoana te cunoaste tot incearca sa te schimbe……vad ca iti pl sa scr…dar te-ai dus la pers respective sa le sp in fata?…

      ionut andrisan responded:
      Iulie 22, 2010 la 11:51 am

      Jegul, lenea si grasimea sunt consecinte ale unui caracter nemodelat. Nu m-am dus ca nu ma intereseaza de straini. Cand un prieten da cu bota in balta, atunci in mod sigur ii spun

    alexandra said:
    August 4, 2010 la 12:30 pm

    …din partea mea..nicio urma de rautate…insa „cine ma place, ma place si-asa”…nu vreau sa contrazic pe nimeni … nu e intotdeauna o scuza…poate fi o motivatie spre buna dispozitie si evadare din socialul in care traieste si pe care intr-un fel sau altul nu l-a ales, un social construit de altii cu norme alese de altii si in care sa traiesti tu…care nu ai ales nimic, inca…si trebuie sa fii slab si cu hainele calcate ca sa te accepte ceilalti , ca sa nu te arate cu degetul sau sa nu chicoteasca dupa ce ai trecut pe langa ei ..poate ca de multe ori expresia asta da incredere in sine si puterea de a iesi si trece peste un esec sau o depresie..si nu cred ca un om gras sau neingrijit(nu ma refer la „jegos”/murdar)..e mai urat decat unul curat si slab care de cele mai multe ori e rezultatul muncii unor parinti care s-au ocupat mai mult…si faptul ca te aranjezi si ai grija de imaginea ta, si de statutul tau social nu e tot o motivatie inspre tendinta de alegere a prietenilor???…nu vreau sa zic ca nu ai dreptate…insa…ai folosit mult persoana a 2a si ai pus punct,in sensul de adresare inspre potentialii Tu ,adica voi toti care ziceti asta ..ti-as sugera niste 3puncte de suspensie inspre meditatie si discutii si pareri,si sa stii ca cei mai multi care folosesc expresia sunt curati si se imbraca bine,decent..probabil au un surplus de greutate sau un anumit defect fizic sau moral…si lumea e rea si asta a generat aparitia expresiei ..in loc de acest ton folosit ..mai bine o incurajare si motivatie pentru cei care o folosesc sa poata schimba”ceva-ul” ala care-i indeamna sa zica asta…cu toata placerea pe care o am sa te citesc si respect pentru ce faci ,keep goin’ on with God’s blessin..alexandra

Lasă un răspuns

