Statistici- scop sau rezultat?

Intr-o vreme am cazut si in capcana aia in care cei mai multi blogger cad: capcana statisticilor.   Din jumatate in jumtate de ora imi verificam traficul, mai lasam cate un mass pe ym cu articolele, link exchange cu toata lumea, pozitie in zelist, blogrank,  promovare pe polimedia si ftw, status la messenger, twitter, facebook, hi5, zang, peste tot. Nu ca ar fi fost ceva rau, insa pierdeam putin din scopul blogului.

E frumos sa stii ca esti citit, e frumos sa vezi ca primesti feedback si e frumos sa fii pe o pozitie decenta in topuri, insa toate astea ar trebui sa fie niste rezultate complementare nu niste scopuri in sine. Ideea de blog e ca tu sa transmiti un mesaj bun si el sa ajunga la cine trebuie.   Degeaba ajunge lumea la tine pe blog cautand in google „femei cu nasul patrat”. Omul intra, vede ca nu a gasit ce vrea el si in maxim 5 secunde iese de acolo.   Eu nu scriu pentru cei 30 de oameni care-mi intra de pe google, pentru cei 300 care imi intrau de pe polimedia sau cei 10 de pe FTW. Ei sunt simpli spectatori, bineveniti, evident.   Cand scriu, o fac sa-mi transmit mie un mesaj in primul rand, apoi scriu pentru colegii de suferinta de la IMGB, prietenii care-mi urmaresc statusul pe ym, prietenii din online, in general pentru oamenii care citesc constant ceea ce scriu.  Un mesaj catre niste oameni pe care-i cunosc intotdeauna va fi mai clar, mai concis si mai la obiect.  Ma bucur intotdeauna ca oamenii care comenteaza blogul, in mare sunt aceiasi si ma bucur foarte mult de feedbackul primit in mediul offline.

Scopul nu e celebritatea, ci e un mesaj care sa provoace la o schimbare cat de mica, in bine –  in mentalitate, apoi in actiune.  Apreciez mai mult un blog cu 200 de cititori, dar cu articole bune, decat un blog cu 2000 de cititori, dar plin de tampenii.

PS: pentru cei care ati inteles ca descurajez promovarea articolelor, mai cititi o data. Poate prindeti mesajul.

Anunțuri

7 responses to “Statistici- scop sau rezultat?

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s

%d blogeri au apreciat asta: