Mersul pe jos copilasi – in stil romanesc

Am fost aseara sa-l iau pe Cipri de la gara si, bineinteles, trenul a intarziat cam 70 de minute.  Am zis ca pentru ruta Cluj- Bucuresti intarzierea de 70 de minute e mica, tinand cont de experientele trecute pe ruta asta cu intarzieri de 4-5, chiar 12 ore.   Noi traim in Romania cu deviza, nu-ti convin serviciile, du-te cu masina ta sau pe jos. Nu te obliga nimeni sa mergi cu trenul.   Nu-i nici asta o problema ca doar ne-am obisnuit.  Din cauza asta  vine tanti de la terasa si imi trage scaunul de sub picior de parca as fi fiu-su nu un client care contribuie la plata salariului ei.  Sa nu redeschidem subiectul.

Problema mea e alta.   Trenul trebuia sa ajunga in statie la ora 22:55. Asta insemna ca prindeam un metrou sa merg acasa.  Trenul ajunge in gara la 00:05. N-am mai prins nici metrou, nici autobuz, la care aveam abonament si nu trebuia sa platesc nimic, deci, am fost obligat sa iau un taxi pe care nu l-am luat. Nenea taximetristul mi-a cerut pentru un drum de la gara pana in lujerului 20 de lei. Am zis, nu mersi, merg pe jos.    Deci pentru intarzierea CFR-ului de 70 de minute Cipri trebuie sa plateasca 20 de lei in plus sau sa mearga 5-6 km pe jos cu bagajul dupa el.  Pentru 20 de lei sa zicem ca muncesc 3 ore, deci intarzierea CFR practic a fost de 4 ore si 10 minute, sau daca sunt mai zgarcit si aleg sa merg pe jos, intarzierea a fost de 2 ore jumatate cu tot cu drumul pana acasa.     Multumim Romanica!

Probabil si sistemul asta de transporturi e doar un alt sistem care face din noi victimele lui si pentru care nu-i tras nimeni la raspundere.   Ce putem noi face? Putem inghiti in sec, putem scrie pe blog si face o rugaciune. Altceva, nu prea vad.

16 responses to “Mersul pe jos copilasi – in stil romanesc

Lasă un răspuns

