Lucruri pe care nu le inteleg

Probabil ca n-am sa pot intelege niciodata de ce in timp ce imprumutam bani de la FMI, in timp ce mii de oameni raman fara loc de munca, in timp ce crestem impozitele, taxele, scadem salariile,  ne permitem sa „investim” mai bine de 400 de milioane de Euro intr-o catedrala in Bucuresti.

N-am sa inteleg de unde atata spiritualitate intr-un popor care a luat premiul intai la gradul de nesimtire in Europa.

N-am sa inteleg de ce mai vine popa sa sfinteasca peretii, daca eu aud aceleasi racnete in fiecare noapte la vecini.

N-am sa inteleg de ce iti mai pui batic pe cap cand mergi la biserica, daca decolteul tau e pana la buric.

N-am sa inteleg de ce cand tii post, nu te gandesti niciodata la Dumnezeu, ci continui sa injuri, sa te imbeti, sa fii egoist.

N-am sa inteleg de ce devii brusc impotrivitor cand auzi pe unul ca s-a facut „sectar”, cand de fapt tu n-ai nici o treaba cu Dumnezeu sau religia, singurul motiv pentru care te pastrezi „asa cum te-ai nascut” e faptul ca la tine „ai voie” sa faci de toate.

N-am sa inteleg de ce cat traieste bunicul, de ziua lui nu-i dai nici macar un telefon, care costa 10 centi, dar pe inmormantarea lui cheltui 3000 de euro.

Nu pot sa inteleg de ce la nunta mai faci un juramant, in biserica,  in fata unui Dumnezeu in care nici nu crezi.

Nu inteleg cum poti combina mielul de Paste cu whiskey si nu inteleg cum se poate sarbatori Pastele intr-o discoteca.

Insa, inteleg de ce o sa ma injurati pentru articolul asta. Nu-i bai, va spovediti sambata si va iarta popa.


22 responses to “Lucruri pe care nu le inteleg

  • conea

    eu zic ca virgula cu cat intelegi mai putine pe pamant cu atat esti mai aproape de cer. ai scris bine. 🙂

  • Ovi

    de ce nu se introduce votul diferentiat/ponderat pe nivelul culturii?
    am facultate-votul meu sa conteze cat 100-200 voturi de tarani needucati -care pt o punga de faina il voteaza pe base presedinte…si acum sa ne ceara boc impozit pe pamantul de sub casa.:(

  • conea

    daca nu ar fi tarani in roamania, am ajunge ultima tara din lume, ei mai tin tara asta, ca ai o facultate azi e frectie, cunosc o multime de mici genii cu pretentii de intelectuali 🙂 nu cred ca aici e problema 😉

  • Pavel

    Ovi draga, Basescu a iesit presedinte cu ajutorul tinerilor de peste hotare si marea majoritate a celor din tara. Taranii sunt conservatori, au votat Geoana. Asa ca ciocu’ mic.

    On: La Biserica nu se mai jur, se promite acum : ))

  • Ovi

    pt mine- toti care au votat Base sunt „tarani”= tampiti,sadici……etc…
    ….asa ca ..a revenit in actualitate partidul stat PDL~PCR
    eu , o data cu ap ce l-am cumparat am si 4 m2 din asfaltul de pe bulevard…am sa construiesc un magazin…-daca nu ma despagubeste politia rutiera…sau primarie..etc..:)…
    pt ca o sa trebuiesca sa platesc impozit pe el…pe cei 4 m2 de pamant…
    http://www.220.ro/funny/De-Ce-S-A-Tampit-Boc/XD5eD6Sfzp/
    I wish to be BORG…

  • Dana

    Ce e asa de greu de inteles ca la noi toate se fac pe dos, ca noi, ca si societate,ca specie umana, regresam, nu progresam, prin comportamente josnice, prin egoismul de care dam dovada la fiecare pas? Astia suntem si ar trebui sa incercam sa schimbam ceva pana nu e prea tarziu, zic. Observ ca se tot trag semnale de alarma, toata lumea vede si toti sustin cele zise… prin vorbe, insa sunt mult prea putini care sustin si prin fapte.

  • Pavel

    Pentru mine tu, Ovi, esti un prost. Adica ce au taranii? Idiotule, taranii sunt mult mai oameni decat unu ca tine. Aia nu jignesc gratuit. Ai apartament, facultate si traiesti la oras? Te felicit, dar asta nu inseamna ca esti mai presus decat taranii. Schimbati-va dracului, odata mentalitatea asta, orasenii nu au nimic in plus, tot romani prosti sunt, multi, ca tine, mult mai prosti decat taranii.

    Scuze artistule de comentarii, dar nu rezist cand vad comentarii ca al dragului Ovi…

    • Ovi

      citeste si capu ..inainte sa te iei de mine..
      ma citez
      „pt mine- toti care au votat Base sunt “tarani”= tampiti,sadici……etc…”
      LOGIC -De ce e Băsescu un idiot

      Printre altele şi pentru că a declarat că va merge numai cu Dacia Logan.
      Încă o declaraţie populistă cretină şi fără substanţă.

      Eu, ca şi cetăţean al acestei ţări împuţite, mă aştept ca preşedintele meu să mă reprezinte cu onoare în relaţiile cu celelalte state. Iar asta nu se poate face când ceilalţi coboară din limuzine blindate, iar al meu coboară dintr-un pârţ de Logan.

      Ceea ce mă aduce la partea a 2 a. Eu vreau să ştiu că preşedintele meu e în siguranţă. Că are o maşină, dacă nu blindată, măcar cu suficiente capacităţi tehnice pentru a putea ieşi cu faţa curată dintr-un eventual atentat. Cum aş putea fi eu liniştit ştiind că peşedintele ţării mele merge într-o maşină pe care o poţi distruge dacă îi dai o cărămidă cu puţin suflet?

      De asta e Băsescu bou. Pentru că face declaraţii stupide, fără temei.
      Doar de dragul popularităţii câştigate oricum şi oriunde.

  • Ovi

    singura fapta posibila e votul….de aia vreau pondere mai mare
    ca sa stragi 100 mii semnaturi pt ca o propunere sa fie dezbatuta de somnorosii de parlamentari…e f greu…

  • ovidiu

    ba ovi nu contest faptul ca te-ai documentat foarte mult de ai ajuns la asa o concluzie..e asa o criza politica deaorece domnul Basescu mai vrea si sa faca ceva , nu doar sa fure..si toti ii stau impotriva..mai bine iesea Geoana… reveneam la extrema stanga,nu?! eu am votat cu Vadim, drept ce ma catalogheaza domnia ta? faci numele de ras..

  • Pavel

    Chiar Ovi, eu l-am votat pe Crin, eu ce sunt? Extraterestru : )))

    • Ovi

      si eu l-am votat initial pe crin…apoi daca crin mi-s recomandat sa merg pe mana lui geoana…am mers…
      Base nu a facut nimic de 6 ani …:)
      si din cand in cand mai spune ca face cate ceva…doar atat..spune…
      de votat as fi votat cu Eduard Manole http://eduardmanole.com/ care zicea ca imi da tara inapoi…dar nu avea sanse….

  • Daniel

    bah eu cred ca va certati, si am constatat bine insa eu zic ca taranii sau mai bine zis fermierii, dupa noile denumiri europene, fac o munca de nici nu va inchipuiti. Ce simplu e sa mergi la „vacuta mecanica” bagi banul, asezi sticla si curge laptele. Il dai pe gat si pleci mai departe. Dar n-as vrea sa detaliez acilea cata munca e inspatele laptelui ala.

    Uneori sunt bune emisiunile alea cu „aruncati din tren” unde vedetele merg pe la tara si stramba din nas cand tre sa intre in sura si sa curete mizeria de la vaci.

    Fieva mila de bietii fermieri care si asa se duc la sicriu si din urma lor nu mai vin altii.

  • Daniel

    Ionutze da ti-ai schimbat look-ul la pagina. e c-am intuneric pe aici, se cere ceva lumina, ia vezi tu ce faci.

  • corneliurotar

    Hai că îţi ofer eu câteva indicii:
    Cu cât eşti mai nesimţit, cu atât eşti mai spiritual…acum te mai întrebi de ce suntem locul 1? Eu nu…
    Dacă nu ar veni popa ai vedea mai mult sânge…aşa că bucură-te că totuşi mai apare
    Îţi pui batic ca să araţi autoritatea…adică buricul…ăăăă…scuze…
    De guvern nu prea te poţi lua…aşa că te iei de „sectari” sigur nu îţi are nimeni treaba, eventual mai câştigi galerie
    Cheltuieşti pe înmormântare mult nu pentru bunicu’ ca să vadă restu’ lumii cât de „tare” eşti tu…suntem popor grandoman, să nu uiţi asta.
    Faci jurământ că aşa e obiceiul…altfel nu l-ai face…oricum nu dai o ceapă degerată pe el.
    Păi nu merge mielu’ cu whiskey?…eu credeam că merge…hai măh…fii serios…la 20 de ani ce distracţie e în biserică? nu de aia e sărbătoare…ca să ne distrăm?
    După ce te înjur bine de faţă cu popa…îl las şi pe el să înjure vreo juma’ de oră (mai ales pe sectanţi) apoi îl opresc să ne spovedim reciproc şi viaţa merge mai departe.
    E bine aşa? Măi „copile” el am crezut că ai mai „crescut”!?! Vai, vai ce dezamăgit sunt.
    Acest comentariu e un pamflet, trataţi-l ca atare…orice asemănare cu viaţa reală (şi cea virtuală de pe aici) e pur întâmplătoare

  • Corinusha

    „sa nu pui in aceiasi propozitie – spiru si cantemir”, multumesc ionut.
    desi nu e cantemir din bucuresti, ci e cantemir din Tg-Mures(si din cate stiu n-are legatura cu cantemir din Bucuresti)
    nici eu nu inteleg aceleasi lucruri care nu le intelegi nici tu, plus multe altele…

    te citesc de ieri… imi place cum scri si voi continua sa-ti citesc articolele.

Lasă un răspuns

