O portie de creier – Topârcenesc

Publicat pe Actualizat pe

Astazi ar fi o zi ideala pentru un articol roz (via makavelis).   Sa povestesti de pasarele, de ghiocei,  primavara..   Azi parca fiecare a mancat cate o portie din creierul lui Topârceanu si toata lumea e coplesita de bucuria unei renasteri.
De ce din creierul lui Georgica? –  Pentru ca uite cum vedea un om care era candva in toata firea (acu e mort),  primavara:

„După-atâta frig şi ceaţă
Iar s-arată soarele.
De-acum nu ne mai îngheaţă
Nasul şi picioarele!

Cu narcişi, cu crini, cu lotuşi,
Timpul cald s-apropie.
Primăvara asta totuşi
Nu-i decât o copie.

(…)

Doar Grivei, bătrânul, n-are
Cu ce roade oasele.
Că de când cu postul mare,
Toate-i merg de-a-ndoasele.

(…)

Pe trotuar, alături saltă
Două fete vesele…
Zău că-mi vine să-mi las baltă
Toate interesele! ”

Eu unu i-as fi pus titlul – „Poezie roz” , ca sa fiu in trend. Asta e genul de poezie care in mod normal ar trebui sa aiba o parodie.. Dar sa nu renegam valoarea artistica a poeziei simbol pentru ziua de 1 martie, da?
N-am nimic personal cu omul, ca de.. e  poetul nostru.  Atat doar, ca mi se pare caraghios, imatur, copilaresc, inocent.. Insa, cateodata, merge de citit si o treaba de-asta.
O primavara cat mai buna!

sursa pictura:  idwsj.wordpress.com

8 gânduri despre „O portie de creier – Topârcenesc

    Andrei a spus:
    Martie 1, 2010 la 10:19 am

    Caraghios legat de George Topirceanu:
    Pe vremea studentiei am facut o vizita fostilor colegi de liceu la Fac. de Constructii. La un curs oarecare de matematici speciale, eu facand galagie, sunt atentionat de D-na Profesoara:
    „Tu ala din randul X, da da…tu tu …iar ridica-te in picioare! Ia zi si mie, cum te cheama?””
    M-am ridicat si singurul nume care mi-a trecut prin teasta a fost: „George Toparceanu D-na!”
    „Gata, te-am retinut…tu la mine la examen nu mai treci”

      ionut andrisan a răspuns:
      Martie 1, 2010 la 10:22 am

      lot of laughs :))

      petruburac a spus:
      Martie 1, 2010 la 10:56 am

      😀

    vaxaly a spus:
    Martie 1, 2010 la 3:47 pm

    la gradinita merge. poezia.

      ionut andrisan a răspuns:
      Martie 1, 2010 la 4:02 pm

      nu supra-aprecia capacitatile intelectuale ale copiilor, da? Conceptele filosofice prezente in poezie nu sunt afisate ostentativ, ci pentru a le putea observa trebuie sa patrundem in profunzimea expresiilor care formeaza adancul unor subintelesuri personalizate in obiecte simbol.

      Eu am studiat Toparceanu in 1-4, da? :))

        dinu a spus:
        Martie 1, 2010 la 4:04 pm

        :))

    Anda a spus:
    Martie 1, 2010 la 11:03 pm

    Tie chiar ti se pare inocenta si copilareasca ultima strofa? :))

    Myriam a spus:
    Martie 2, 2010 la 5:10 pm

    interese,huh?:> :))

Lasă un răspuns

