De ce dimineata?

Eu incerc dimineata. De la 8. Primul lucru pe care-l fac dupa ce citesc ceva e sa-mi verific mailurile si sa apas pe „Add new post”. In general imi ia cam o ora pana sa-mi vina ideea.  Incep sa-mi fac treburile pe la birou, gandindu-ma. Nu-i grea ideea. E greu sa pun ideea in lumina pe care o vreau.  

De ce dimineata? – am mintea limpede, sunt odihnit. Sunt mai logic dimineata. Seara, desi am mai multe idei risc sa scriu manat de instinct, sentimente, starea interioara, sa fiu influentat de starea fizica. Intelectul e ceva mai obosit seara.  Stii, cand esti obosit, lipsit de energie ai tendinta sa scrii mai pesimist. Eu prefer dimineata, chiar daca stau o ora sa-mi pun gandurile in ordine.

De ce dimineata? – pentru ca cei mai multi cititori ma citesc dimineata intre 9 si 11:30.  De ce? E ca ziarul de la cafeaua de dimineata.  E un articol care sa te ajute sa te relaxezi inainte sa te apuci de munca.  E ceva ce sa citesti cand iei o pauza intre sarcini.  Seara oamenii n-au chef sa citeasca. N-au chef sa gandeasca. N-au chef sa spuna o opinie, sa dea un feedback. 

De ce dimineata? – colegii ma citesc. (Salut baieti! – si fete) – de la ei probabil primesc cel mai puternic feedback. In general in pauza de masa de la 12. Pana la 12 trebuie sa scriu daca vreau un feedback sincer pentru articolul respectiv. Ei nu-mi zic „foarte tare”. Ei ma intreaba. „Ce-i cu tine Ionut? N-ai avut inspiratie? Varza azi.”  Ei imi spun ” Da Ionut, azi a fost misto articolul. Ai vazut ce comentariu am lasat?”  – Criticii mei – constructivi.  

De ce dimineata? – am o zi in care sa mai meditez, sa revin asupra a ce am scris. Un articol pentru mine e deschis schimbarii pentru toata ziua.  Foarte des il modific peste o ora, peste 2, peste 5 ore.  Modific exprimarea, modific nuanta, modific concluzia.  Daca l-as scrie seara, ar fi noaptea aia in care as dormi si in care m-as rupe de articol. Seara se inchide articolul. A doua zi e ziua pentru alt articol, alta idee.

Deja mi-am format o oarecare rutina. In fiecare dimineata stiu ca trebuie sa scriu. E un antrenament si o provocare pentru mine. Provocare sa-mi pun gandurile in ordine, sa-mi scot ideile mai importante la inaintare.  Vreau sa incep ziua facand ceva ce imi place.. Si imi place sa scriu.

Nu-i regula ce-am scris eu. Asa sunt eu si asa procedez EU.  Aveti alte variante?

PS: multumesc Gabi pentru ideea de articol.


9 responses to “De ce dimineata?

Lasă un răspuns

