Cash-caval de loto

M-a sunat Vasile duminica. Din vorba in vorba nu stiu cum ajungem sa ne punem problema, cum ar fi daca am castiga la loto. Ce am face cu banii.  Am auzit zeci de oameni care s-au pus in situatia asta si recunosc si eu personal am facut-o de cateva ori.  Toti, fara exceptie sustineau ca o mare parte din bani vor sa o doneze,  sa o dea cadou sau sa faca ceva caritabil.  Ia sa vedem, suna cunoscut?

„Ba, eu daca castig la loto iti cumpar un apartament in centrul capitalei si iti iau si un bemveu seria 7. Asculta la mine!”
„Daca as castiga la loto mi-as dori tare mult sa ajut copiii saraci care n-au posibilitati si care o duc rau”
” Daca as castiga la loto as sponsoriza pentru toti prietenii mei o excursie in jurul lumii”
” Eu daca as castiga as construi 3 spitale unde toti bolnavii ar putea sa vina gratis.. fara spagi.. ”

Si lista poate continua la nesfarsit.. si asta cand vorbim de ce am face cu banii nostri pentru altii, ca daca e sa intram ce ne-am cumpara noua, atunci s-ar putea sa nu ne ajunga 10 premii de la loto cu cate am vrea pentru noi.
Eu zic sa facem un exercitiu de proportie. Castigi la loto 2 mil de euro sa zicem. Dupa spusele tale, cel putin 500 de mii ii donezi. Sa zicem ca donezi doar 200 de mii, adica 10% din bani si cu banii aia iti alinti prietenii, familia, etc. – Acum exercitiul meu. Ai in portofel 200 de lei. De ce nu iei 10% din ei, adica 20 de lei sa cumperi o floare mamei tale sau sa platesti o masa in oras unui prieten? De ce avem impresia ca daca am avea multi bani, atunci am fi cei mai darnici si mai draguti, iar acum, cand ne invartim intre salariul minim si cel mediu, nu dam nici o guma orbit mocca? Daca acum, cand am putin, nu stiu sa impart din putinul meu, in mod sigur cand o sa am mult n-o sa dau nici cat dau acum. De ce? Pentru ca zgarcenia, avarismul, lacomia, toate astea nu dispar o data cu inmultirea banilor, ci mai degraba cresc si ele. Sau nu-i asa?

Ba, eu unu recunosc, daca am sa castig la loto.. pardon.. daca am sa joc la loto si printr-o minune am sa si castig, eu voua nu va dau nimic. Da absolut nimic! O sa-mi tin toti banii pentru mine si o sa ma sparg in figuri cu ei. N-o sa va mai bag in seama pentru ca o sa am prieteni din dorobanti cu bani multi, asa ca mine. Voua am sa va zic ca daca vreti bani sa munciti, ca nimeni nu se imbogateste peste noapte! in afara de mine, normal.. Eu recunosc ca asa as face..
Voi mai aveti iluzia ca o sa fiti Maica Teresa?

sursa imagine: http://faithcenter.files.wordpress.com

20 responses to “Cash-caval de loto

Lasă un răspuns

