Manipulatorul

Posted on

Si sa mai zica cineva de mine ca-s manipulator! Nu de-ala de muta stive si baxuri de suc, ci de-ala de se joaca cu mintea ta ca sa obtina ce vrea.

O mai stiti pe tanti aia care mi-a zis sa-i cumpar bilet la bingo, nu? Ee, uite ca a prins drag de mine si zilele trecute imi bate in usa.  Ii deschid si ma intreaba daca nu vreau niste gogosari. Ii zic ca nu, ca eu nu mananc acasa, da ti-ai gasit, crezi ca intelege? Ma pune sa-i aduc o farfurie. Ii duc farfuria si in 2 minute vine inapoi la usa cu farfuria plina cu gogosari.  Ii multumesc, dau sa inchid usa, da ea, cu chef de vorba ca nu, sa gust, sa vad daca imi place, si incepe sa-mi povesteasca de gogosari, cum i-a facut si ca a facut prea multi si etc.  Ascult politicos, dupa care inchid usa si rasuflu usurat.  Dupa 10 minute o vad iar la usa.  Ca „mai copilas m-am gandit sa-ti aduc si niste pilaf, ca tare bine merg gogosarii cu pilaf.. Normal, o dau in refuz si de data asta, da cum n-ai cu cine vorbi, imi zice ca nu-i mai trebuie nici farfuria inapoi, numai sa iau.  Inchid usa, rasuflu usurat.. iar… si sa vezi, in 5 minute iar suna cineva la usa.  Vine tanti si imi zice.. Mai copilas, cand te mai duci tu in oras, sa treci si pe la mine ca vreau sa-ti dau sa-mi cumperi ceva.  M-am uitat la ea si asa eram de sigur ca o sa vina si momentul ala..  Veche tactica asta. Faci omul sa se simta dator, dupa aia incepi cu rugamintile.. Ce sa-i faci?..

Toata scena asta mi-a adus aminte de filmul – Duplex..

Si pentru ca am invatat ceva din filmul ala, ghiciti ce: n-am trecut pe la tanti si nu i-am cumparat nimic! Nu ca mi-ar fi fost greu, dar scuzati comparatia, m-am temut de ea cum ma tem de un caine de-ala caruia daca-i dai o bucatica de paine nu mai scapi de el toata viata..   Certati-ma.. sunt un rau, un profitor, un om lipsit de compasiune! So what? :))

25 thoughts on “Manipulatorul

    camelcutza said:
    Ianuarie 19, 2010 la 10:05 am

    Mi se pare ca ai reactionat normal, nici eu nu ma inghesuiam sa o ajut ca apoi sa nu mai scap de ea. Cred ca as fi fost mult mai nepoliticoasa decat tine, chiar am avut o experienta cu o vecina si muraturi si i-am spus ca nu mananc de la oameni straini, ca mi-e frica sa nu aiba raze extraterestre mancarea. Nu mi-a mai zis nici buna ziua dupa faza asta:)

      ionut andrisan responded:
      Ianuarie 19, 2010 la 3:30 pm

      ee.. ea n-a avut intentii distructive.. sper :))

    guest.d said:
    Ianuarie 19, 2010 la 10:56 am

    poate o sa par rautacioasa, dar nici eu nu m-as fi dus :P….la urma urmei,ti „le-a bagat pe gat”,nu te-ai dus tu sa-i ceri.

      ionut andrisan responded:
      Ianuarie 19, 2010 la 3:32 pm

      poi daca mocca nu vrea sa-i faca nimeni cumparaturile.. a vrut si ea sa plateasca in gogosari :))

    petruburac said:
    Ianuarie 19, 2010 la 12:59 pm

    Dumnezeu te iubeste…. si pe doamna care te-a vizitat.

    petruburac said:
    Ianuarie 19, 2010 la 1:05 pm

    aaa… cel mai probabil ai actionat sub stresul suprasolicitarii din cauza sesiunii… deci ai nevoie de ceva incurajare extra: Pe langa faptul ca blogul tau e cursiv in exprimare cred ca personalitatea ta se dezvolta foarte fain.

    Nu astept nimic de la tine,incurajarea n-am luat-o pe datorie…:D

      ionut andrisan responded:
      Ianuarie 19, 2010 la 3:32 pm

      nu stiu ce sa raspund :-?? multumesc:)

    Crok said:
    Ianuarie 19, 2010 la 5:50 pm

    o minteai ca nu esti alergic la muraturi :))

      ionut andrisan responded:
      Ianuarie 20, 2010 la 7:53 am

      :))) buna asta :))

    ovd said:
    Ianuarie 19, 2010 la 11:20 pm

    toti manipuleaza constient sau inconstient! atat timp cat modul tau de manipulare nu este spus pe fata, si nu domina deschis, este ok!! dar daca acestea sunt pe fata facute nimeni nu le mai accepta!! atunci esti privit ca un profitor:))

      ionut andrisan responded:
      Ianuarie 20, 2010 la 7:57 am

      manipularea aia de om destept inseamna sa obtii ceea ce vrei, facandu-l pe celalalt sa creada ca a fost ideea lui.. dar no.. baba nu facuse facultatea de psihologie cred :))

    B said:
    Ianuarie 20, 2010 la 10:20 am

    Se numeste Regula Reciprocitatii in textele de specialitate🙂

    Intuitiv ai reactionat bine la chestia asta. Anume ai privit-o ca pe o tentativa de manipulare si te-ai distantat de gestul aparent benevol.

    Is mandru de matale.😀

      ionut andrisan responded:
      Ianuarie 20, 2010 la 10:29 am

      tenchiu :->

    felix said:
    Ianuarie 20, 2010 la 1:14 pm

    daca ai vazut filmul Yes-man, atunci stii ce i-a cerut in final baba-vecina🙂

      ionut andrisan responded:
      Ianuarie 20, 2010 la 2:18 pm

      filmul ala ma inspaimanta… ca mi-e foarte greu sa refuz un om care are nevoie de ajutor.. trebuie sa citesc cartea No-man! :))

    `emy said:
    Ianuarie 21, 2010 la 11:56 am

    O fi câştigat tanti la vreun bingo şi n-are cine-o ajuta să scape de bani?🙂

      ionut andrisan responded:
      Ianuarie 21, 2010 la 12:24 pm

      daca ar fi asa m-as lua cu fica-sa :))

    teo constantinescu said:
    Ianuarie 22, 2010 la 1:03 pm

    am şi eu o cunoştinţă de-asta cu nevoie permanentă de ajutor la cumpărături, plătit facturi etc – e o doamnă cam de vârsta bunicii mele, e foarte cultă şi de ceva vreme are şi mobil – când vrea să mă roage ceva şi nu sunt acasă mă sună pe mobil…

    cel mai interesant e progresul relaţiei dintre noi – la început mă duceam s-o ajut aşa, în silă, că n-aveam the guts să-i zic să mă lase-n pace; acum mă duc de plăcere – povestim, îmi dă mereu câte ceva desert drept răsplată şi uneori se roagă pentru mine. ba de ceva timp îmi şi dă câte 20 de ron când îi vine pensia şi de fiecare dată îi mulţumesc politicos…

      ionut andrisan responded:
      Ianuarie 22, 2010 la 1:32 pm

      pentru bani si mancare si eu as fi de treaba :))

        B said:
        Ianuarie 22, 2010 la 1:39 pm

        Pai tocmai ti-a dat fomeia de mancare si tu nimic.

        las’ ca-i mai bine sa stai comod in casa in loc sa cari morcovi si cartofi, zic.

        petruburac said:
        Ianuarie 22, 2010 la 2:29 pm

        pai mancare ai primit… mai lipseau banii?..:D

        teo constantinescu said:
        Ianuarie 22, 2010 la 2:58 pm

        păi da mă da’ astea au venit doar mai târziu, când am trecut la level mai mare, :))

    ionut andrisan responded:
    Ianuarie 22, 2010 la 6:18 pm

    gata, nu va mai luati de mine! :))) ieri m-a racolat tanti cand veneam acasa si m-a pus sa-i schimb 2 becuri. N-am refuzat-o, ca doar nu era s-o las pe intuneric ;))

    Familie.. cu bocanci si farfurii « Biscuim Măria Ta! said:
    Februarie 9, 2010 la 9:02 am

    […] cu Ruben, Alex si Adi de o saptamana. Probabil o sa auziti de ei mai des de-acum.  Am scapat de tanti cu gogosarii.  Nu ca as fi avut ceva cu tanti, ca era singura persoana pe care o cunosteam din tot blocul ala […]

Lasă un răspuns

