Dumnezeu… cum ar veni

Posted on

Mi-a ramas in minte expresia asta din liceu. Studiam la romana o poezie de-a lui Arghezi si o aud pe profa cum zice „aici eul liric se adreseaza.. se adreseaza direct..(parca soptit) se adreseaza lui … lui Dumnezeu ..cum ar veni”. Mda.. lui Dumnezeu.. cum ar veni.

Daca ma apuc sa interpretez „Dumnezeu… cum ar veni”  asta eu inteleg ceva de genul: stiti, eu am incercat sa evit cat am putut termenul asta.. mi-e rusine sa-l pronunt si de-asta-l zic in soapta.. Am vrut sa-l ocolesc.. sa-l inlocuiesc cu divinitate, sacru, forta cosmica.. orice altceva dar nu Dumnezeu.. Mi-e rusine, mi-e frica sa pronunt numele asta.  N-am nici o problema in a vorbi despre Buddha, Mahomed, n-am nici o problema in a vorbi despre sutele de zei care-i au indienii.. insa cand vine vorba de Dumnezeu.. asta e si trebuie sa ramana un subiect tabu.. Soptim.. ne ferim.. evitam pe Dumnezeu cat putem..

De ce? Eu sunt convins ca in momentul in care o sa ai nevoie de Dumnezeu n-ai sa te mai ascunzi sub pat si o sa sopteasti Dumnezeu.. ci mai degraba o sa strigi in gura mare: Dumnezeeeeu!!

8 thoughts on “Dumnezeu… cum ar veni

    flaiu said:
    Ianuarie 18, 2010 la 11:09 am

    amin ! :))

      ionut andrisan responded:
      Ianuarie 18, 2010 la 11:17 am

      cumva

    achilianu said:
    Ianuarie 18, 2010 la 12:47 pm

    Dap!
    …cum ar veni😀

    Andrei said:
    Ianuarie 18, 2010 la 3:31 pm

    fear of blasphemy ?:p

      ionut andrisan responded:
      Ianuarie 18, 2010 la 3:53 pm

      more like shame

    petruburac said:
    Ianuarie 18, 2010 la 3:38 pm

    DUMNEZEU!!!!!!!
    El e Tatal meu!

    Aurelian said:
    Ianuarie 19, 2010 la 7:14 am

    Profa prinsese timpurile lu’ tovarasu’. Atunci profesorii erau obligati sa combata religia.

    Sergiu said:
    Februarie 11, 2010 la 12:02 am

    Am studiat anul trecut Adam si Eva de T. Arghezi!
    Profa nu s-a silit prea tare sa spuna Dumnezeu, parea ca nici nu ii pasa, sau, sa zica ca e ceva divin.
    In comentariile sale aparea ceva de genu „Dumnezeu avea chef de joaca, se plictisea singur plimbandu`se prin gradina Eden si a creat pe Adam si Eva ca sa se joace cu ei” drept pentru care capitolului din manual i s`a dat numele „Joc si joaca”.
    Ce stupizenie!
    Dumnezeu sa aiba mila!

Lasă un răspuns

