Nunta vs Inmormantare – partea 2

Voi ati fost la inmormantari? Ca eu am fost la o caruta si sincer daca nu esti neam cu mortul, inmormantarile mi se par chiar ok.  Ce se intampla?

Intai intri in biserica sau in capela, unde-i sicriul. Trebuie sa-ti pastrezi seriozitatea pe fata.  Acolo se tine un program. De obicei e un cor care canta, cateodata o fanfara si mai spune cate o poezioara cineva. Mai este partea aia emotionanta cu necrologul care te face sa privesti la mort ca la o fosta persoana vie, nu ca la „un mort”.  Artistic vorbind, programele de biserica de la inmormantari sunt mult superioare celor de la nunti.  Vorbesc din perspectiva neoprotestanta. N-am avut curiozitatea sa particip la o inmormantare intr-o biserica traditionala.

Apoi, nu stiu in ce masura mai este permis de legile statului, dar inca se face coloana in spatele carului mortuar si se merge spre cimitir. Pe drum se canta. Nu-i asta partea mea preferata, mai ales daca afara ploua sau e frig, insa e ok.  E misto sa mergi prin oras sa vezi cum se opreste lumea sa se uite, sa asculte ce canti.  Stiu, suna preistoric, insa mi se pare misto. 

Dupa drumul asta, se face un program ceva mai scurt la cimitir. Canta corul sau fanfara 2-3 cantari, spune un nene 2-3 cuvinte, citeste cateva versete din biblie, apoi cineva din partea familiei vine si spune o multumire si cam asta e.  La urma, de obicei exista o masa unde se mai ciuguleste cate ceva, dar nu tot timpul.  

Ideea e ca sentimentul care-l am cand merg la o nunta e mult prea diferit fata de cel de la o inmormantare. La o nunta de obicei ma simt dator fata de miri chiar daca fac foame 2 saptamani sa pot participa..(fac foame sa economisesc bani, nu sa-mi pregatesc stomacul, sa fie clar! ) ,  tot ma simt dator fata de ei.  Eu sunt antisocial de fel si la nunta ma vad obligat la sociabilitate.. ma vad obligat sa port discutiile alea insuportabile de bun simt, deja incep sa primesc intrebari de-alea inteligente de genul – ionut, la tine la nunta cand venim? -.. Pur si simplu nu-mi place.   La inmormantare nu ma simt dator fata de nimeni, ci din contra simt ca fac ceva pentru familia aia. Simpla prezenta acolo conteaza pentru ei, sa strangi o mana, sa vada familia ca iti pasa. E fain sa vezi oamenii ca sunt incurajati de ceva ce mi-e atat de la indemana.  La inmormantare nu se vorbeste.  E liniste.  Poti sa meditezi, poti sa te gandesti, pentru ca in general si predicile si cantecele au mai mult un rol de fundal. 

Poate ca prefer inmormantarile din cauza ca-s eu mai antisocial si prefer linistea in locul ciripelilor.  Din punct de vedere al programului, in mod sigur prefer inmormantarile.  Din punct de vedere al feelingului, cu exceptia nuntilor prietenilor foarte buni unde sunt in anturajul tovarasilor cei mai buni, prefer inmormantarile. La o inmormantare pot sa ma gandesc la cel putin 10 potentiale articole pentru blog :))

Acu interpretarea voastra la articol:  Ionut prefera sa moara un om decat sa-si ia nevasta  :))

Ba nu baa!


15 responses to “Nunta vs Inmormantare – partea 2

  • Zinc

    Ba ai avea dreptate, daca nu te-ai insela:)))) Acum, ok dpdv al trairilor interioare o inmormantare este superioara unei nunti, dar in general chestiile tragice, care ameninta sa te abata de la drumul tau, sunt mai inteligente. Oricum ai un foarte bun spirit de observare si de redare a intamplarilor. Plus umor.
    Hai gata nu mai rosi, am terminat!

  • `emy

    Ionuţ, la tine la înmormântare când venim?:))

  • petruburac

    Fain. Ai descris inmormantarea de parca ai mers la nunta!…:))

    In mare ai dreptate.

  • qaswed

    Cand nu cunosti persoana decedata si/sau pe nimeni din familia pe care a parasit-o mi se pare evident sa lasi loc unui simt critic extrem de „fin”. Insa, sa compari un serviciu de inmormantare cu o nunta mi se pare aiurea de nereusit:) Si nu uita ca nu esti obligat sa mergi la nicio nunta daca simti ca nu te vrei acolo:)) (decat sa mergi si sa te convingi ca mai bine dadeai o tura la zara cu banii aia:P)

    • ionut andrisan

      Ma scuzati ca gandesc.. si scriu

    • Zinc

      Stii ce imi placea la blogul asta, pe langa ce am zis astazi, faptul ca lumea care comenteaza e la un alt nivel. Acum eu unu sigur nu m-as gandi la o nunta, oricat de proasta e, sa ma duc la zara, ca e magazin de pitzi, dar sunt rautacios. Uneori trebuie sa te duci la un eveniment unde nu vrei, pentru ca e organizat de cineva apropiat pe care nu vrei sa-l ranesti sau de cineva pe care nu-ti permiti sa-l indispui.

  • qaswed

    nu stiu cat ai inteles my dear friend zinc din ce am scris si ma vad nevoit sa intervin: nu am nimic cu faptul ca mergi la nunti, si eu merg, nu am avut nicio intentie sa-l ironizez pe ionutz, daca asta e tot ce-ai inteles din commentul meu, era doar o gluma. iar daca tu te vezi la alte nivele fata de ceilalti, chiar te sustin. asa e. cu privire la cat de pitzi e sau nu e zara, nu cred ca detii cunostinte cel putin fundamentale care sa te faca in masura sa-ti dai cu parerea. cel putin lui ionut ii place zara, iar ionut nu e „pitzi”. nu-i asa?

    • ionut andrisan

      true.. i like zara 😀

    • Zinc

      Se pare ca trucul cu injuratura dupa mesajul inca tine. Asta denota cat de atent poti sa fii. Daca ai citi de la „Uneori” poate te prindeai ce am zis. Si ca sa vezi cat de frustrat esti, eu nici macar nu m-am luat de tine, pe cand tu imediat ai sarit la gatul meu ca un maidanez turbat…

Lasă un răspuns

