O varianta

In iarna anului 2009 trei mari lideri au organizat o intalnire secreta intr-o locatie la fel de secreta. Urmau sa dezbata o problema care crea multe tensiuni de care putea depinde soarta a numeroase suflete, unele vinovate, altele nevinovate. S-au pus la masa, aparent amestecati in multime, langa ei un copilas se juca, si au inceput sa discute: baieti, ce facem de rev? Au pus la cale un plan de bataie, si-au calculat fortele, capitalul, armata si au zis ca se poate. Dupa ce au pus la punct toata strategia au inceput mobilizarea armatelor. Oferta era incredibil de atragatoare.
Asa ca, am inceput sa dau telefoane. Era noiembrie cam. Si normal, am sunat la prietenii aia mai apropiati. Si am inceput sa primesc raspunsuri de genul: poi, nu stiu ce sa zic, e cam devreme. Mai astept sa vad poate mai apare altceva. Atunci mi-am dat seama.. Problema nu era la oferta ci la cum ma percepeau ei pe mine. Hai sa vedem cateva din raspunsurile pe care le-am primit:

1. Ba, nu vin, ca merg cu altcineva. – clar vrajeala, insa ideea e ca eu nu reprezint o varianta pentru persoana respectivca
2. Ba, nu stiu, mai astept sa vad ce oferte mai vin. – o alta scuza care arata ca eu sunt o varianta, insa ultima varianta
3. Ce sa zic ma, as veni, dar astept un raspuns din alta parte. Daca nu merg acolo, atunci vin cu voi. – sunt roata de rezerva
4. Ma, vin, dar nu vin singur, mai iau inca 2-3 cu mine. -aici in mod sigur reprezint o varianta, insa nu una indeajuns de atractiva. Persoana respectiva in mod sigur cand se gandeste la revelion nu se gandeste decat la cei 2-3 pe care mai vin cu ea.
5. Ba, uite eu merg acolo, si ma gandeam daca nu vrei sa vii si tu cu noi. – aici arata ca sunt prieten cu persoana respectiva, insa nu neaparat un prieten f apropiat
6. Nu stiu ma, cine mai vine? – e clar ca prima varianta e alta persoana, si vrea sa vada daca prima lui varianta e inclusa in pachet
7. As veni ma, dar prietena nu vrea sa vina, sau nu poate, si na.. stau cu ea. Daca o conving si pe ea, poate vin. – aici e o situatie normala. Un prieten ar veni, reprezint varianta aia buna, insa, normal, pe primul loc prietena si se sacrifica el pentru ea.
8. Nu stiu ba ce sa zic.. – aici ma rog de el si pana la urma vine – reprezint o varianta normala care s-a facut putin mai iesita in evidenta, de aia o accepta. Stie ca nu-s cea mai buna varianta, dar ii e lene sa caute alta.
8. Vin ba! cum sa nu? – aici reprezint prima varianta, si cea mai buna
9. Ba, pe bune ca as veni, dar nu am bani. – Aici, reprezint optiunea cea mai buna, insa, prea buna sa si-o poata permite. Asta cand banii nu-s decat o scuza aparenta si mincinoasa.

Toate raspunsurile astea m-au ajutat sa vad cam cum ma percep prietenii. Bineinteles ca pentru cei mai multi am reprezentat o varianta alternativa, o roata de rezerva, o idee de ultima instanta pentru ca, desi am multi prieteni nu cred ca sunt prietenul cel mai bun pentru nimeni. Sunt prieten bun pentru unii, ceea ce ma face o varianta, sunt un prieten normal pentru altii, ceea ce ma face una din multele variante, sunt o cunostiinta pentru unii, ceea ce ma face ori ultima varianta, ori nici o varianta.
Ideea de prima varianta se vede in general intre – iubiti, soti, poate frati, daca au varste apropiate, si de cele mai multe ori intre prietenii cei mai buni atunci cand nu exista o ea sau un el.

Uneori, suntem variante, alteori, nu suntem.. In general nu-mi pasa asa mult. Aici, ma lupt pentru un lucru: Persoana care pentru mine este singura varianta, cand se uita la mine sa vada singura varianta. Inca ma lupt.


13 responses to “O varianta

Lasă un răspuns

