The bad guy

Eram in liceu la ora de Solicitari si Masurari Tehnice. Tocmani ne adusese profu tezele. Eu eram bucuros de nota mea, iar unul din colegii mei era foarte frustrat. Luase 4, desi facuse teza identica cu a colegului sau de banca. Colegul lui luase 6. S-a dus nemultumit cu ambele teze la profesor. Profu, fara sa se uite macar pe teze, intreaba:
– Deci astea sunt la fel si tu ai 4 si el are 6?
– Da
– Ok. Aveti amandoi aceeasi nota: 4! Mai are cineva nemultumiri?
Toti eram complet dezorientati. Nu se astepta nimeni la decizia asta din partea lui.
Ei bine, colegul ala care luase 6 in prima faza, chiar stia materia. Celalalt, nemultumit, era praf. Problema era ca, el nu recunostea ca-i varza. El stia ca trebuie sa aiba si el 6. Profu a fost naspa. Asa se intampla intotdeauna.
Ce nota ai luat? – Eee, am luat 5. Da proful ala are ceva cu mine. Din toti, exact pe mine s-a gasit sa ma asculte. Eu am stiut, dar stiu eu, are ciuda pe mine.
De ce n-ai facut treaba bine? – Poi cum sa fac treaba bine cand nu ma pot concentra deloc. Ala a vorbit prea tare la telefon, pixul era stricat, era si luni, mai bine de atat nu se putea. Plus ca aia nu-i greseala de acolo.
De ce ai intarziat? – A venit greu autobuzul. Era si trafic.
De ce ai intarziat?- N-am intarziat. Ceasul vostru e inainte.
De ce m-ai mintit?- Nu te-am mintit. Asa credeam atunci.
De ce ai gresit factura? – Asa mi-a zis colegul sa o fac
De ce l-ai batut? – El a inceput-o!
Si toata lista asta poate continua la infinit. Ideea e ca – noi niciodata nu suntem vinovati de nimic, intotdeauna e altul vinovat sau au fost circumstante atenuante. Tot timpul avem dreptate, tot timpul suntem perfecti, nimic de reprosat niciodata. Intotdeauna suntem indreptatiti sa facem ceea ce facem si tot timpul personajul negativ e altul.
Daca fiecare se vede perfect, iar comparandu-se cu cel de langa el in mod sigur se vede mai destept, o persoana mai buna care merita mai multe, o persoana cu mai putine defecte, ma intreb, ai fi vreodata capabil sa recunosti ca prietenul tau, care ti-a gresit (dupa parerea ta) e o persoana mai buna ca tine?

S-ar putea ca personajul negativ sa nu poarte masca, sa nu puna la cale distrugerea lumii, ci pur si simplu sa actioneze doar din egoism si asta sa-l faca the bad guy. S-ar putea ca personajul negativ sa fiu eu.  Sau nu?

imagine preluata de pe http://gospeedracer.files.wordpress.com/


11 responses to “The bad guy

Lasă un răspuns

