Ce vrea Dumnezeu de la noi??

Publicat pe Actualizat pe

Si ca sa nu lasam subiectul la mijlocul lui.. Am vorbit despre religie in articolul precedent. Am dat doua exemple care mi s-au parut mie mai evidente. Minunatii de-astea cred ca gasim in orice religie, orice confesiune, nu-i ceva specific unei anumite biserici.

Vad ca e din ce in ce mai la moda agnosticismul. Agnosticismul asta aluneca incet incet spre ateism, lucru care nu-i bun zic eu.   De ce agnostici? Cred ca raspunsul nu-i asa de complicat. Unu iti zice: ba, noi suntem de 2000 de ani credinciosi. Altul iti spune, ba, or fi aia de 2000 de ani la fel, dar uite cat rau au facut ei in 2000 de ani. Altii vin cu carti gasite prin America acu 2000 de ani. Unu iti arunca in fata o experienta spirituala pe care a avut-o si iti spune ca de fapt religia lui e aia buna. Te uiti la TV si vezi acolo documentare.  Nu mai stii ce sa crezi, asa ca renunti. Spui, daca fiecare are o parere diferita despre Dumnezeu, atunci am si eu dreptul la una. Si afirmi: Dumnezeu e constiinta noastra. Dumnezeu nu exista. Dumnezeul in care credem noi e un extraterestru de pe alta planeta… si-asa mai departe cu teoriile.

Credinta e o alegere, asta-i clar. N-ai sa ma poti convinge niciodata ca nu exista Dumnezeu si nici eu n-am sa te pot convinge ca exista. Daca vrei, crezi, daca nu, nu. Riscul tau.  Eu am ales sa fiu crestin. Am cautat la baza crestinismului si am gasit Biblia. Am citit-o de cateva ori. Si am crezut ce scrie acolo.  Eu pe asta ma bazez si atat. Nimic din ce NU gasesc in biblie nu ma simt dator sa implinesc.  De fapt, am vazut ca Biblia se rezuma la doua lucruri foarte simple: „Iubeste-l pe Domnul Dumnezeul tau din toata inima ta, si pe aproapele tau ca pe tine insuti”. Asta e ceea ce promoveaza biblia. Despre asta e vorba.  Cum s-a ajuns la toate practicile care le gasim azi prin tot felul de biserici de tot felul de coloraturi? Nu stiu, insa, eu asta vreau sa respect: sa-l iubesc pe Dumnezeu si sa-l iubesc pe cel de langa mine.  Asta inseamna credinta.    Cei care dau vina pe crestinism ca ar fi vinovati de inchizitie, sau ca acest crestinism ar fi facut mai mult rau decat bine, dau vina pe religie. Religia inseamna sa adaugi la iubire si altele. Nu vreau sa zic ce fel de altele, pentru ca nu vreau sa ma leg indirect de vreun anumit cult religios.

Eu aleg sa cred in Dumnezeu, si sa fiu cu cateva nivele mai sus decat simpla moralitate. Aleg sa iubesc. Sa iubesc pe Dumnezeu si pe cei de langa mine.  Ar trebui sa ma urati pentru asta?

19 gânduri despre „Ce vrea Dumnezeu de la noi??

    colaholicu a spus:
    Noiembrie 27, 2009 la 9:23 pm

    bine punctat… sa moara religia!

    somerio a spus:
    Noiembrie 27, 2009 la 9:27 pm

    Da, eu cred ca Dumnezeu este unic pentru fiecare dintre noi… in sensul ca dumnezeul meu este dumnezeul meu, indiferent daca tu crezi sau nu in el. Important este ca religia promoveaza, asa cum ai zis si tu, sa-l iubesti pe cel de langa tine ca pe tine insuti. Daca faci asta… este foarte greu sa-i faci rau acelei persoane… este foarte greu sa fii catalogat ca fiind un om rau. E clar, scopul religiei este acela de a face oamenii ca convietuiasca pasnici, fara incidente, fara crime, fara violeta. Scopul este unul bun, de aceea trebuie sa ne pastram credinta… doar ca unii au perceput-o gresit… si au devenit fanatici… adica deja nu mai au nicio treaba cu credinta adevarata…

      Corneliu a spus:
      Noiembrie 28, 2009 la 2:17 pm

      Dear somerio, daca-mi dai dreptul la opinie, macar ca sunt foarte de acord cu ce spui tu, totusi o anume formulare ar putea duce, zic eu, in eroare. Adicatelea, religia nu ii uneste pe oameni, ci ii dezbina. Atunci cand renuntam la ideea unui Dumnezeu Absolut si ne inventam proprii nostri dumnezeu, apare concurenta care dumnezeu e mai tare sau mai credibil.

      Apoi, ideea de baza a religiei este mandria capacitatii mele de a-mi imbuna dumnezeul. Intai imi modelez un dumnezeu pretentios in minte, dupa care purced la a-mi impresiona dumnezeul imaginar, dovedindu-i lui (mie insumi de fapt) ca sunt destul de bun pentru a fi acceptat de acel dumnezeu (ma accept pe mine insumi ca bun in ochii mei). In felul asta, religia naste tirani, oameni care considera ca nu ai dreptul sa le treci prin fata de sfinti ce sunt: saru-mana in stanga si-n dreapta, razboaie intre crestini (ca religie, nu ca esenta) si musulmani, razboaie intre catolici si ortodocsi, razboaie intre secte, anatemizari reciproce – pe toti ii privesti de sus: nimeni nu poate ajunge in cer/sau sa acceada la dumnezeul tau decat prin devenirea ta ca sectant de aceeasi culoare. In Romania pocaitii sunt sectanti pentru ca sunt mai putini decat ortodocsii, in Europa ortodocsii sunt sectanti pentru ca-s mai putini decat catolicii, iar in lume crestinii sunt sectanti pentru ca-s mai putini decat musulmanii s.a.m.d. Unde-i dragostea si convetuirea?😐

        suceavaevanghelica a spus:
        Noiembrie 30, 2009 la 8:16 am

        Cand il cunosti pe Dumnezeu nu poti sa ai alte sentimente fata de El decat de iubire. Cand il iubesti recunosti rolul sau de Creator. Consider ca lipsa iubirii fata de Dumnezeu este un semn evident al necredintei.

    Marius Muscalu a spus:
    Noiembrie 27, 2009 la 9:40 pm

    eu totusi n-am inteles de ce vrea dumnezeu sa fie iubit. inteleg de ce ti se spune tie sa-ti iubesti aproapele, sa faci lucruri bune, etc….dar de ce vrea sa-l iubesti ? de ce vrea sa te rogi ?

      Corneliu a spus:
      Noiembrie 28, 2009 la 2:08 pm

      @Marius Muscalu: daca as sti sa o fac intr-un mod satisfacator, te-as premia pentru o astfel de intrebare: „De ce vrea Dumnezeu sa fie iubit?” In versiunea ultraprescurtata, raspunsul ar fi: e dreptul Lui sa ceara asta; nici un alt pseudo-dumnezeu nu a avut curajul sa pretinda o astfel de atitudine din partea omului.

      Daca ar fi sa dezvolt putin subiectul, as mentiona ca prin creatie, Dumnezeu a dat nastere unor fiinte relationale/sociale, create „dupa chipul si asemanarea Sa”. Daca dragostea este atat de comuna in relatiile noastre, cu atat mai mult in relatia cu El ar trebui sa gasim „originalul”. Ca sa nu mai spunem ca macar de bun simt ar trebui sa raspundem cu dragoste la dragostea pe care El ne-o declara fara nici o jena🙂

      Apoi, tot prin creatie, nu doar ca ne-a inzestrat cu o natura relationala, dar Adam este numit „fiul lui Dumnezeu”, iar Isus Cristos cand ne face cunostinta cu Dumnezeu, ne invata sa ne adresam lui cu apelativul Tata: „Tatal nostru care esti in ceruri..”. In nici o religie un vreun pseudo-zeu nu s-a prezentat ca tata, ci ca un tiran de temut caruia i-au fost atribuite calamitatile naturale sau de alt fel, motiv pentru care zeul trebuia imbunat cu jertfe de multe ori chiar umane. Daca ai copii, probabil partea asta o intelegi mai bine.. cat de raniti se simt parintii atunci cand copiii le intorc spatele in loc sa le arate dragostea lor intr-un mod natura.

      Un al treilea argument pentru care Dumnezeu are dreptul sa se astepte la dragoste din partea noastra este unul functional. Pentru ca El ne-a creat, tot El stie cum functionam cel mai bine (vezi Biblia ca Manual de Utilizare). Insa instructiunile de acolo nu pot fi inghitite cand esti orbit de mandrie, asa ca tot El ne da si pontul: „Cine Ma iubeste va pazi poruncile Mele”. Daca nu ai o relatie personala cu El, sa-l recunosti ca Tata (de doua ori, prin creatie si apoi prin mantuirea sufletului), iti va fi foarte greu sa urmezi instructiunile chiar spre propriul tau beneficiu.

      E dezgustator sa vezi cum se bat oamenii cu pumnul in piept, unii crezand ca braveaza prin afirmarea credintei lor, altii bravand prin afirmarea acestei neincrederi intr-un presupus „Dumnezeu invizibil”, numindu-se atei; e dezgustator cum oamenii se impart in doua tabere laudandu-se cu eficienta „crezului” lor, in timp ce Dumnezeu nicidata nu ne-a poruncit sa credem in El, ci mult mai profund, sa-L iubim, credita fiind doar o consecinta logica. Pe El si pe semenii nostri, ca o intoarcere la origini, la originea noastra divina…

    petruburac a spus:
    Noiembrie 27, 2009 la 9:55 pm

    Titlul pune o intrebare corecta: Ce vrea Dumnezeu de la noi?
    Ce vrea El de la mine?
    Asta inseamna sa fac deosebire din ce vrea Dumnezeu de la mine si ce vrea un om/o religie/o doctrina de la mine!
    Corect este sa ma raportez la cerintele lui Dumnezeu nu la cerintele oamenilor.
    In Romania ca sa fii acceptat ca si crestin veritabil se zice ca trebuie sa faci cutare si cutare, dar ce zice Dumnezeu?
    Personal, cred ca Dumnezeu vrea ceva unic de la mine si lucrand impreuna cu El sa facem ceva unic pentru ceilalti oameni.

    teo constantinescu a spus:
    Noiembrie 28, 2009 la 3:55 am

    „N-ai sa ma poti convinge niciodata ca nu exista Dumnezeu si nici eu n-am sa te pot convinge ca exista.”

    e trist că nu ai cu ce să dovedeşti că există. e trist că nici eu nu am cu ce dovedi, aşa, la o primă vedere. e trist că noi creştinii în general nu avem cu ce dovedi. nu cred că lucrurile ar trebui să fie aşa… nu cred că sfântu’ Pavel (oricare alt personaj din biblie, persoanj care s-a întâlnit în mod real cu Dumnezeu, ar fi la fel de potrivit pentru exemplul ăsta)… nu cred deci că Pavel a fost la fel de sărac în dovezi, şi dacă el n-a fost, noi de ce suntem?😐

      Corneliu a spus:
      Noiembrie 28, 2009 la 2:27 pm

      Credinta e un dar de sus, e conexiunea sau neuronul care ne lipseste prin intrarea in viata biologica, in natura noastra primara (firea veche). Cand Dumnezeu iti da in dar „credinta” ce te conecteaza in „retea”, abia atunci realizezi ca fara credinta si in afara retelei viata e un nonsens.

      Asadar, credinta nu ne-a fost data pentru a face demonstratii (pana la lupte de strada la propriu), ci pentru un uz personal, pentru conectare; si nimeni nu poate fi conectat prin credinta altuia (e IP-ul tau :D).

      Eu nu am nevoie sa strang dovezi pentru altii, ci doar sa marturisesc ce cred si sa cred (eu insumi) ce marturisesc. Oamenii nu se intorc la Dumnezeu pentru ca i-am convins eu, ci argumentele mele au sens atunci cand primesc prin posta, la pachet, „cablul personal de conectare”.

      O astfel de credinta este pasnica si dovedeste dragoste, nu starneste Jihaduri. De care chiar n-avem nevoie😀

        teo constantinescu a spus:
        Noiembrie 28, 2009 la 3:06 pm

        tocmai lipsa dovezilor starneste jihaduri. daca eu as dovedi musulmanului negru pe alb ca ce cred eu e bine si ce crede el e gresit, dovada asta n-ar lasa loc de discutii (si implicit de jihaduri). revin la exemplul de mai sus – apostolul Pavel. n-a avut el cu ce dovedi credinta lui? pai cred ca daca n-avea dovezi clare, nu mai reusea sa puna bazele atator biserici. doar atunci a fost nevoie de dovezi? n-as crede…

    Undeath a spus:
    Noiembrie 28, 2009 la 7:10 am

    auzi,e o chestie foarte faina sa scrii despre religie,si mai ales ca il iubesti pe Dumnezeu🙂

    si eu sunt crestin si imi place asta la tine🙂

    noroc

    ionut andrisan a răspuns:
    Noiembrie 28, 2009 la 2:42 pm

    @Corneliu – multumesc pentru completari, lamuriri si raspunsuri🙂

    Despre dragoste, credinta si religie a spus:
    Noiembrie 28, 2009 la 2:48 pm

    […] cap coada pe blogul meu. In continuare, va prezint ideile ce le-am aruncat unor comentarii de la articolul lui […]

    Neamtu' a spus:
    Noiembrie 28, 2009 la 3:13 pm

    @Corneliu: intru in discutie cu ceva mai palpabil decat o carte scrisa si re-editata de carte ‘formatorii de opinie’ ai evului mediu. Biblia. Este manualul de utilizare al credintei sau este manualul Bisericii pentru utilizarea noastra? Dumnezeu are dreptul sa ceara sa fie iubit? Exista copii care isi iubesc tatal bataus? Pentru ca eu incerc sa-mi aduc aminte o SINGURA intamplare care sa fi fost publicata si in care divinitatea sa fi IERTAT. Si… nu reusesc sa gasesc. A, oamenii s-au iertat intre ei, Isus a iertat, in numele lui Dumnezeu, dar El, personal, niciodata. In schimb a pedepsit, la greu! A mers pana la extinctia umanitatii, prin potop. A ras de pe fata pamantului orase intregi. A inventat IADUL! Bolile, moartea si asa mai departe. L-a ridicat, la cerere, pe Lazar din mormant si, pe urma, nu s-a mai intrebat nimeni ce s-a intamplat cu el. Am citit in ‘Povestea Jidovului Ratacitor’ ceva, cum ca a innebunit, putrezind de viu, ca orice mort.
    Si totusi, oamenii cred in Dumnezeu si asteapta de la el ce e bun. Numai ca oamenii tind sa uite ca, pana la dumnezeu si pana in rai, rebuie sa treci de biserica. Asta este filtrul prin care credinta trece, vrei nu vrei. Biserica a ajuns sa controleze masele cu ce am scris pana acum. Biserica a facut din imaginea iubitoare a lui dumnezeu, un bau-bau.

    Scurte de Duminica #41 « ☺ Crok's Blog™ a spus:
    Noiembrie 29, 2009 la 7:46 am

    […] in! * Inocentul – 3 site-uri unde poti asculta muzica online legal * Ionut Andrisan – Ce vrea Dumnezeu de la noi?? * Kaloo – Basescu , un fel de Muhammad Ali, trucaj ieftin * Lungu Alin – Vacanta prelungita * […]

    bartleby a spus:
    Noiembrie 29, 2009 la 8:49 pm

    ce i-ai spune unui ateu?? adica macar un argument logic al existentei Sale,stii cumva?

      ionut andrisan a răspuns:
      Noiembrie 29, 2009 la 9:15 pm

      Nu-s bun apologet si nici n-am de gand sa incep o discutie pe tema existentei lui Dumnezeu.

      mariusbardan a spus:
      Noiembrie 29, 2009 la 9:41 pm

      daca ar fi logic, n-ar mai fi credinta, nu? Asta e ideea, credinta sfideaza logica. Dar daca totusi continui pe tema asta cred ca poti sa bagi pe Google ‘argumentul ontologic’ si ‘argumentul cosmologic’; astea sunt cele mai recunoscute argumente logice la adresa divinitatii.

    dumitru corina a spus:
    Octombrie 22, 2010 la 9:02 pm

    Dumnezeu vrea sa fie iubit pentru ca iubindu-L pe El dam dovada de credinta si recunostinta fata de cei ce ne ajuta.Respectandu-L si iubindu-L Il rasplatim pentru faptu ca ne-a creat,ca ne-a pus in fata viata si ne-a lasat sa traim intr-o lume pe care multi nu o merita.si totusi vrei sa stii de ce vrea sa fie iubit??????cred ca nimeni nu are dreptu’ sa-L judece pe DUMNEZEU

Lasă un răspuns

