Investitii… din nou

Ieri am primit un telefon care m-a amuzat. Un vechi prieten de-al meu m-a sunat sa-i imprumut niste bani. Nimic neobisnit. Cand mi-a zis de bani, deja calculam in mintea mea cam cat as putea sa-i imprumut, pentru ca asta fac prietenii, se ajuta intrei ei. Il intreb cati vrea si imi raspunde: 5000 de euro.  M-a bufnit rasul. 

Cand am fost acasa tata imi zicea ca  pana sa mearga in armata el avea pusi deoparte bani pentru avans la apartament. 11000 de lei.  Tot 20-21 de ani avea pe atunci.  Eu nu-s in stare sa pun atatia bani deoparte, pentru ca nu-s invatat. Insa, ca sa se duca banii pe ceva util, m-am gandit ca in anul care vine sa fac o investitie mai consistenta.  Banii oricum se duc, ori ca ii dai pe o rata, ori ca mergi in vacanta, ori ca ii pui deoparte, ori ca pur si simplu ii bei, tot ii cheltui, insa, daca tot ii cheltui, e bine sa se vada ceva in urma banilor.  E nasol sa vezi ca din salariu jumatate pleaca pe chirie, un sfert merg pe mancare si facturi, si tu ramai cu un sfert.  Cu toate astea, daca investesti sfertul ala in ceva mai vizibil, ceva de care sa te bucuri, parca incepe sa prinda culori realitatea. 

Lucrurile astea mi le spun mie in primul rand, pentru ca viata mea e in campanie electorala, si am inceput sa-mi fac proiecte pentru anul care vine. Incerc sa-mi creez o directie si mai buna.  Sunt multumitor pentru ce am, insa incerc sa fiu tot mai eficient.

PS: Cand am zis sa investesti in ceva vizibil, nu m-am referit neaparat la ceva material.  Un revelion la Pojorita unde sa fii la gramada cu prietenii cei mai buni cu care sa te distrezi, e o invstitie buna.  Sa investesti in prieteni, in relatii, in tine, mai mult decat in case si masini, tot timpul reprezinta o investitie vizibila, cea mai buna investitie.

10 responses to “Investitii… din nou

Lasă un răspuns

