Gramaticeste vorbind

studyhardIeri, am intrat pe un site pe unde mai activam din cand in cand sa vad ce articole au mai scris membrii siteului.  Bineinteles, plin de articole copy-paste, plin de articole tipice despre „dragoste” imbracate in expresii complicate construite de analfabeti parca. Nu comentez continutul ca n-am pretentii de acolo.  Ei bine, intr-adevar, continutul era cam sarac, dar macar gramatica era oribila.  Asa ca am scris si eu un articol acolo ca sa fiu in trend:

„Slabut cu limba romaneste pe saite. Neapucam s-a scrim articoluri sii avem pretentiia sa suntem apreciati sii s-a loam numai note bune si calificative pozitivi dar noi nu stie sa scrie romaneste. Mai bine neam uita pe niste manualuri de clasa apatr-a sa anvatam s-a vorbeste sii sa scriiem croect. Nu seaplica l-a toti bineanteles.”

Printre comentarii, cineva a facut o remarca ce m-a pus pe ganduri:  ” regret ca trebuie sa-ti zic dar si tu ai greseli ! ”     Nu contrazicem, ca nu-i frumos.

Mesajul e unul educativ:  Nu mai aruncati cu cerneala la nimereala pe hartie, ca exista reguli! Daca nu stii sa scrii, da, esti in cel mai bun caz semianalfabet, insa e remediabil.   

6 cai.

imagine preluata de pe www.routeoneforlife.com

8 responses to “Gramaticeste vorbind

  • colaholicu

    e multzy kre vb fara sa stye cey aya lb rom. may ales p forumuri numa pushty fara emoletzy vyatza kre scryu asha shy q multzy smyley shy igreci. :*:*:*:*:* :)):)):)) ;)) ;;)
    .,:-+’*colaholyq*’+-:,.

  • petruburac

    Ma Ionut,ma! Stii povestea cu talc despre cum iei jucaria de la un copil? Ii dai alta jucarie care i-o arati ca fiind mai interesanta.
    Asa si cu cei care scriu gresit romaneste daca vrei sa renunte la uratenia/uratirea cu care scriu, cred ca e necesar,suficient si eficient ca sa le „dai” limba romana cea frumoasa.
    Eu am experimentat cu astfel de oameni pe Yahoo Messenger, si prin faptul ca eu am scris cuvintele corecte si intregi au fost provocati sa scrie si ei mai corect.

    • ionut andrisan

      efectul articolului meu a fost ca s-au sesizat moderatorii de acolo si au pus pe cineva sa scrie in fiecare zi articole cu reguli de gramatica.. Deci, efect a avut articolul si asa

  • AcnA

    Se intampla si la case mai mari:
    From: ROSU Ileana
    Sent: Tuesday, November 03, 2009 12:53 PM
    To: IRIMIA Gabriela
    Subject: refuz la plata zapoadeanu anca

    buan ziua!
    in urma discutiei telefonice va rog sa vericati suma de 80 ron retrasa de domana ZAPODEANU ANCA in data de 04.10.2009 la o bancomat RAiffaisen .
    va multumesc!

    Mail trmis de o angajata de la BRD, catre alta… mi-am pierdut tot respectu pentru ei. Am vazut si greseli in scrisori oficiale d-ale lor. Ajung la concluzia ca ar trebui sa nu mai am asteptari de la nimeni.

  • mariusbardan

    bha da sa jtii k comentariu tau pe saitul ala kiar are grejeli; nu tea mintzit ala 😉

  • Dorina

    deci ” regret ca trebuie sa-ti zic dar si tu ai greseli ! “ a fost frisca de pe tort,gluma cea mai copioasa :))

Lasă un răspuns

