Să scriem la Artişti

Am fost azi dimineaţă pe la metrou Unirii unde am căstcat gura( sinonim pentru asistat) la montarea unei scene. What for? Teatru, muzică şi dans. Au fost mulţi alţii care au căscat gurile alături de mine, dar ce m-a frapat pe mine a fost reacţia majorităţii.

„Tare fraţilor”

Puţini au trecut indiferenţi pe-acolo. Şi atunci mi-am adus aminte de un om care mie mi-e tare drag şi pe care-l citesc cu şi mai mare drag, Dan Puric. Spunea el de românul care nu trăişte în istorie ci în veac, daţi-mi voie să spun: Românul, da, Românul care sfideză criză economică, gerul de-ţi urcă pisicile la motorul maşinii, criza alimentară în care intrăm, Românul care sfidează istoria şi alege frumosul, alege arta, alege să creeze sau să sprijine creaţia.

Românul Ionuţ şi alţi „Românul”, că de, doar scriu pe blogul lui. Cu astfel de „Românul” a supravieţuit România, deşi în 20 de ani nu a suportat schimbări de esenţă, dar aşa a rămas România în picioare, alegând să trăiască în veac, nu în istorie. Încă o enigmă pentru mine, veacul ăsta.

Ei, dar am şi ieşit din metrou. La gura metroului, unde cei de la teatrul Masca descărcau continuu alte ustensile pentru spectacolul în subteran, chiar sub picioarele mele, m-am chinuit să citesc ceva scris invers. Un mesaj de la S.P.E.R. pentru cei care fac discriminare cu rromii. Şi uite-aşa toţi Românii care erau alături de mine au uitat de arta de sub pământ şi au devenit românii stăpâniţi de un defetism incurabil. Am revenit în istorie, dar scriu despre artiştii şi pentru artiştii care încă mai calcă în veac.

Delia Filip

9 responses to “Să scriem la Artişti

Lasă un răspuns

