Sistem bolnav

Publicat pe

Ieri dimineata am dat o fuga pana la asociatie sa-i zic lui tanti de acolo sa faca aerisire pe coloana ca n-am caldura.  Normal, full de babe pe acolo care se duc sa vada cat s-a mai adunat la restanta acolo.  Tanti, le-a zis de subventia de caldura, dupa care babele au turbat. Au inceput sa tipe la administratoare, sau ce era tanti, ca asta e bataie de joc. Statul ajuta doar pe cei care au un venit pe APARTAMENT de maxim 425 de lei.  Multe dintre babe se incadrau si asa, insa, tot erau revoltate.    

Acu, stau si ma intreb de ce romanii nostri se mai plang cand alte tari ne fac colorati si ne identifica cu niste cersetori? Oare de ce? Simplu, pentru ca sistemul nostru inca a ramas unul de tip Robin Hood, de tip colectivizare. Luam de la bogati, dam la saraci, si oricat de crestineste ar parea, pe atat e de necinstit. Sincer, nu-mi place ca sistemul medical ar trebui sa fie gratuit, ca se primesc atatea ajutoare sociale, ca scoala e gratuita, ba inca se mai dau si alocatii. Nu-mi plac pensiile obligatorii de la stat, nu-mi plac toate reducerile astea prin care statul incearca sa ajute cetateanul.  Nu mi se pare cinstit. As vrea ca sistemul medical sa fie privat, scolile sa fie private, pensiile private si subventiile de la stat sa fie minime.  Prefer sa platesc un impozit unic prin care sa platesc politia, pompierii, politicienii, sa sprijin orfelinatele si persoanele cu dizabilitati, sa platim administratiile locale si tot ce mai e strict necesar, iar restul, asigurarile de sanatate, asigurari de viata, de casa, de masina, pensia, invatamantul, etc, sa le platesc singur, daca vreau. Stiu ca sunt multe dezavantaje, si probabil muritorii de foame care sunt invatati sa manance la cantinele gratuite din cartier imi vor sari in cap, insa, mi se pare ca prea se exagereaza cu ajutoarele astea.. Vom ajunge sa ne ia statul toti banii si sa-i imparta egal la toti, si dupa ce-i imparte asa, cei care-i administreaza prost, sa primeasca subventii de la stat.    Un sistem bolnav nu face decat sa ne tranteasca pe fotolii si sa asteptam sa ne pice mancarea din cer, sau ma rog.. de la stat.     Parerea mea

11 gânduri despre „Sistem bolnav

    Ovi a spus:
    Octombrie 26, 2009 la 10:42 am

    total de acord…

    colaholicu a spus:
    Octombrie 26, 2009 la 11:42 am

    d-aia era mai bine pe vremea tatucului…

    Anda a spus:
    Octombrie 26, 2009 la 11:48 am

    Eu sunt doar partial de acord. De exemplu reducerile pentru elevi mie mi se par corecte. De ce? Pentru ca un elev merge la scoala, nu la munca (poate face si asta vara, dar cat poate castiga un copil?) si nu e vina lui ca parintii sai au fost lenesi.

    Cand scoala ti-e in celalalt capat al orasului, iei troleul, normal. Nu stiu cum e pe acolo, aici un abonament pe o luna e 50 de lei (pe o linie, nu mai zic daca trebuie sa schimbi doua). De unde poate scoate un copil 50 lei pe luna? Alocatia e vreo 42 de lei. Dar tu nu vrei sa o dai nici macar pe aia :)) Iti dai seama ca daca copilul ala e obligat sa mearga pe jos nu o sa mai mearga deloc, nu?

    Consider ca educatia e importanta nu doar pentru copilul respectiv, ci si pentru toti ceilalti cetateni. Ca daca merge la scoala si realizeaza ceva, e mai putin probabil (nu imposibil, dar mai putin probabil) sa se ocupe de gainarii. Sau sa mearga in alte tari si sa ne faca de ras.

    Nu mi se pare nici mie corect sa platesc abonament gratuit la batrani. Cat au ei nevoie sa mearga cu troleul, nu mor daca isi iau un bilet. Oricum mai mult se plimba decat altceva.

    Cu sanatatea e mai complicat… de exemplu daca ti-au rupt un picior asigurarea iti acopera spitalizarea, dar daca n-ai bani de dat pe medicamente, placute, spaga, etc. te lasa sa se „vindece singur”. Deci acolo cred ca platim aproape degeaba. Daca ar fi ceva rezultate nu m-ar deranja.

    mariusbardan a spus:
    Octombrie 26, 2009 la 12:25 pm

    daca educatia n-ar mai fi gratuita, atunci Congo ar fi o tara supra-dezvoltata fata de noi.
    Treaba statului este (sau ar trebui sa fie) sa-i puna pe toti la start iar de acolo fiecare cum poate. Luandu-ne dupa teoria ta, ar prospera doar cei cu pile bune, fii-de-tiriac sau fii de politicieni. Eu cum as putea sa arat ca pot mai multe decat ei? Rugandu-ma sa ploua cu bani?
    Si asta ar fi doar o consecinta ce tine de finante si cariere. Ar mai fi apoi consecinte de caracter in care ar fi predominante ‘calitati’ precum egoismul sau mandria (nu ca n-ar fi si acum, insa in proportii mult mai mari).

      ionut andrisan a răspuns:
      Octombrie 26, 2009 la 12:33 pm

      probabil daca n-am fi obligati sa platim pentru tot ce subventioneaza statul, si am plati doar pentru ceea de ce ne folosim, atunci parintii tai si-ar permite sa te dea la o scoala privata.

    Vania a spus:
    Octombrie 26, 2009 la 3:21 pm

    Am trecut linkul…

    Vania a spus:
    Octombrie 26, 2009 la 3:26 pm

    Al meu, în schimb, e trecut defectuos… Fără bara finală / – astfel că nu duce nicăieri.

      ionut andrisan a răspuns:
      Octombrie 26, 2009 la 3:36 pm

      am fost neatent… l-am modificat🙂 multumesc

    petruburac a spus:
    Octombrie 27, 2009 la 11:20 am

    eu cred ca sistemul este bolnav cel mai mult din cauza ca oamenii sunt „bolnavi”.
    Daca oamenii sunt vindecati de „boala” ce produce lacomie, furt, coruptie, lene,… atunci sistemul cred ca va functiona MULT mai bine.

    trefabol a spus:
    Octombrie 27, 2009 la 11:21 pm

    n-as zice ca e o imagina chiar de cersetori, ci, in primul rind, de cei nepasatori, adica de cei carora le e lene sa lucreze efectiv in sectorul privat – e mai comod sa ramana sub acoperisul statului. e evident ca pentru un sistem „sanatos” de liberalism economic trebuie si un caracter national corespunzator;)

    Mihai Pintilie a spus:
    Octombrie 30, 2009 la 9:48 am

    Se vor schimba, dar in timp..

Lasă un răspuns

