Nu-s fals, am un defect!

Posted on Updated on

P1040533„Cine-si face multi prieteni si-i face spre nenorocirea lui”
„Fereste-ma Doamne de prieteni ca de dusmani ma feresc si singur”

La astea doua m-am gandit prima data. De la o vreme vad ca neincrederea si „prietenii falsi” sunt deja un trend. Vad mai peste tot cate un articol, cate un status despre „tradare” , „ipocrizie” , „injunghiere pe la spate” .. si continuati voi. Vad un prieten trist. Ma duc si eu ca bou sa vad ce-a patit si imi zice sa-l las in pace. Normal, pentru ca mi-e prieten nu-l pot lasa in starea asta, si insist. Dupa ce-l trag de maneca imi bolboroseste ca s-a saturat de prieteni falsi, ca a fost injunghiat pe la spate ca nu mai poate avea incredere in oameni, ca toti oamenii sunt rai, etc. Il intreb, cum asa? Si sa vezi ca el i-a spus un secret celui pe care il credea prieten, si secretul asta a mai fost spus cuiva. Pe langa asta, ieri, a avut nevoie de ajutor si parca toti prietenii s-au ascuns si nimeni n-a vrut sa-l ajute. Citez- Nu merita frate sa-ti faci prieteni, nu merita ca toti sunt pe interes. Cand ai, toti se poarta cu tine regeste. Cand nu mai ai, se resping ca pe un caine – Am incheiat citatul.

Niciodata n-am inteles conceptiile astea. Cand presupui ca ai un prieten, se presupune ca il cunosti, si stii la ce sa te astepti de la el. Daca vine la tine si iti spune un secret de-al altcuiva, e clar ca intr-o zi si secretul tau va fi dus mai departe in felul asta de el. Daca ii suna telefonul, se uita la el si nu raspunde pentru ca „asta iar are nevoie de mine” , sa fii sigur ca intr-o zi si cu tine va face la fel. In momentul in care iti cunosti prietenii si le accepti defectele, nu le acorzi incredere oarba in orice domeniu, riscul sa fii dezamagit e minim. Imi amintesc o intamplare din copilarie cand, unul din prietenii mei cei mai buni mi-a zis ca ii place de fata de care imi placea si mie. M-am simtit cel mai tradat om. M-am uitat la el, si am zis: „suntem prietenii cei mai buni de 3 ani si tu-mi faci asa ceva?” Am intors spatele si am plecat. Eram copil si gandeam ca un copil. Scena s-a repetat cu un alt prieten anul asta. Cand mi-a zis asta, m-a bufnit rasul, i-am zis sa-si tina intentiile acasa, si asta a fost. Am continuat sa fim prieteni. Daca baiatul „mi-ar fi furat” fata, poate as fi fost suparat pe el, insa mai suparat as fi fost pe mine, ca n-am fost in stare sa ma misc mai repede ca el. Plus de asta, il cunosc atat de bine, si stiu la ce sa ma astept de la el. . Exista oameni care nu pot tine secrete, oameni care nu-s saritori, oameni care nu stiu sa incurajeze, oameni care nu-s capabili sa iti citeasca gandurile, si asta nu-i descalifica in a fi prieteni buni. Eu nu-s perfect si nu pot sa ma astept de la nimeni sa fie perfect Cand un prieten te tradeaza, te tradezi singur, pentru ca n-ai fost in stare sa accepti defectele lui si l-ai zeificat prea mult.
Fii un prieten destept si alege prieteni destepti acordandu-le incredere intr-un mod inteligent. Si acum, ca sa-l citez pe Democrit zic si eu „Prietenia unui om deştept e mai de preţ decât prietenia tuturor proştilor.”

PS:  iar am scris un articol kilometric – ma scuzati ;))

6 thoughts on “Nu-s fals, am un defect!

    Andrei said:
    Octombrie 22, 2009 la 9:00 am

    nu te scuz

    petruburac said:
    Octombrie 22, 2009 la 11:29 am

    clar si clarificator.

    Myriam said:
    Octombrie 23, 2009 la 10:28 pm

    Mi-a placut articolul si chiar e o teorie inteleapta cea pe care-ai abordat-o mai sus.Vreau sa zic…eu din 20 de prieteni,poate doar doi imi sunt prieteni adevarati,dar cel putin mi-am dezvoltat un senzor ca sa disting ce si cat din timpul sau prietenia mea acord fiecaruia.Pana la urma vad zilnic oameni care pe fata sunt tot cu ”vai draga-n sus,draga-n jos” si cand au loc discutii fara persoana respectiva raspuna doar:”biata de ea…ii asa de proasta”.Deci…uneori chiar nu stii la ce sa te astepti:D

    trefabol said:
    Octombrie 25, 2009 la 9:49 pm

    in ceea ce priveste secretele: si prietenii nostri buni au amicii lor la care spun toate secretele aflate;))
    (caci sunt intrebati – Daca-mi esti prietenul adevarat, spuna ce s-a intimplat cu prietenul tau N?)

    Lectii « Biscuim Măria Ta! said:
    Noiembrie 7, 2009 la 11:47 am

    […] “nu exista prieteni adevarati” , ca “au fost tradati”  , lucru despre care am mai discutat .   Raspunsul meu e simplu, pentru fiecare . Viata nu se invata doar din carti si de la […]

    Undeath said:
    Noiembrie 7, 2009 la 4:25 pm

    iara incep astia cu prieteni adevarati si cu prieteni falsi

    mi-e prieten,mi-e prieten

Lasă un răspuns

