Vorba aia.. cum ii crestem, asa-i avem

leoIntai m-a sunat ca Iulian i-a furat batul. Aproape plangea.. nu mai are sabie.. cu ce se mai joaca? I-am zis ca rezolvam asta cand vin acasa.. Dupa ce am inchis telefonul, s-a dus repede la mama si i-a zis „Iulian e mort cand vine Ionut… e mort!”. Dupa ceva vreme, ma suna iar. „Ionut, sa stii ca doi colegi m-au facut cap de sobolan!” Da, „cap de sobolan” pentru ca nu a putut sa faca nu stiu ce exercitiu la sport. I-am zis ca la sfarsitul lunii, cand vin acasa, aia 2 au incurcat-o.  Dupa ce am inchis telefonul, s-a dus  in graba la mama, si i-a zis : „la sfarsitul lunii, cand vine Ionut acasa, aia 2 au incurcat-o! Ii face Ionut praf!!”  Acum, el stie, se bazeaza pe evenimentele din trecut, cand, dupa ce a venit cu gatul vanat acasa, m-am dus de urgenta a doua zi la scoala, si m-am luat de cine am prins in cale, si, altadata, dupa ce s-au luat coloratii din deal de el, m-am batut cu toata satra lor..
Acum, am o mare dilema… Cum il invat pe Leo ca de cele mai multe ori, violenta e solutia cea mai proasta, chiar daca il face pe el sa se simta cel mai bine..? si in acelasi timp, cum il fac sa se simta protejat si in siguranta, sa stie ca nu are de ce sa se teama? Cum sa-l invat sa se descurce singur cand e luat peste picior, si sa nu accepte asta..?
Nu-s adeptul solutiei „lasa ca fac eu, ca el e mic”, pentru ca, daca nu-l inveti cand e mic, cand creste, ajunge un cocalar revoltat, un emo sinucigas, orice altceva in afara de un copil bun.. Insa, sunt adeptul, „sunt acolo cand are nevoie de mine”, si il invat cum sa-si rezolve singur problema… daca poate.. daca nu, il pun sa priveasca cum as rezolva-o eu..
Bataie mare de cap cu copiii… dar ce sa-i faci.. vorba aia, cum ii crestem asa-i avem..


15 responses to “Vorba aia.. cum ii crestem, asa-i avem

  • Mihai Pintilie

    Cu rabdare si pricepere.. Ia-o incet.. va intelege pana la urma.

  • Adia

    e adorabil fratiorul tau! dar incearca sa-l „reeduci” treptat, ca daca ii spui dintr-o data ca nu mai bati pe nimeni nu o sa reusesti decat sa-l faci sa se revolte. mai bine explica-i ca unui om mare, dar in cuvinte de copil. 🙂
    succes.

  • mariusbardan

    aoleu, dar ce renume ai! Ai putea sa-i faci abonament la sala de forta :)).

  • Delia Filip

    Iti dai seama ca atunci cand vei inceta sa „te lupti” pentru el nu vei mai fi eroul lui pentru o perioada, nu? Dar asta e, e timpul sa invete ca si diplomatia face multe. Utopie, utopie, duuulce utopie.

  • Mihai

    Dacă vei refuza să te implici, va începe el singur să te imite și se va lua la bătaie cu oricine îi stă în cale.Fă bine și stai cu el la o discuție mai lungă că altfel nu va ieși nimic bun

  • 3cu16

    Eu cred ca avem in noi ceva care ne face, oricat de mari am fi, sa apelam la altcineva mai mare decat noi.
    Replici de genul: „Stiu eu pe cineva care ma rezolva!” sau „Vorbesc eu cu primaru'”… „Ii dau bip ca ma suna el ‘napoi!” … Probabil una din metodele prin care ai putea sa il inveti pe Leo ce trebuie ar fi sa il faci sa inteleaga ca si deasupra ta este UNUL mai mare si mai tare, Dumnezeu!
    Treptat, treptat, va intelege!

  • petruburac

    „deasupra ta este UNUL mai mare si mai tare, Dumnezeu!” – asta e TARE!
    Treptat, treptat…hm…?!?… s-ar putea sa mergi cu viteza cu care nu ajungi niciodata. E nevoie de decizii clare ACUM pentru ca copilul ACUM creste nu te asteapta pe tine sa te decizi daca sau nu.
    Mie mi se pare ca acest „treptat, treptat” a fost la multi parinti care defapt au aplicat „se va trezi el singur o data, doar eu ma rog pentru el, nu pot mai mult.”
    Ionut, continua sa fii prietenul lui! Raspunde-i la telefon si mai ales da-i tu telefoane. Ia decizii impreuna cu el daca vrei sa invete sa ia decizii. Arata-i ca e vrednic sa faca parte din echipa TA.

  • Bogdan "Achmed" IT

    urasc boracii urasc copii urasc scutecele urasc cand urla si plang urasc ca fac boacane idioate urasc copiii mici 😀 pct meu de vedere

  • Anda

    Ti-am citit articolul azi dimineata si n-am stiut atunci ce sa raspund … dar am continuat dupa aia sa ma gandesc 🙂 Concluzia la care am ajuns eu: atunci cand cineva te ia peste picior, singurul motiv pentru care „doare” e pentru ca tu simti ca ar fi adevarat. Cu cat esti mai nesigur pe tine, cu atat mai mult te afecteaza ceea ce zic ceilalti.

    Asa ca important ar fi sa il ajuti sa aiba incredere in el. Nu va mai fi nevoie de violenta, pentru ca la o replica „rautacioasa”, va avea un raspuns 🙂

    Si in plus, indiferenta doare cel mai tare, explica-i asta si arata-i ca fiind indiferent e mai bine decat sa fie violent.

    Nu iti garantez solutia mea, dar m-am gandit ce as spune copilului meu in aceeasi situatie 😀

  • Un Leu de 10 ani « Biscuim Măria Ta!

    […] in cateva ore am ajuns exact la spitalul unde era, la 500 de km distanta.   Dupa asta, m-a sunat cand a ramas fara sabie.   Cand vin acasa, isi pune ceasul sa sune, ca nu cumva el sa doarma cand ajung eu. De multe ori […]

Lasă un răspuns

