O stii.. treaba cu alcoolul

Posted on

De ce? Cum de ce frate? Esti ghei?
Asta-i raspunsul care-l primesc atunci cand intreb de ce bei alcool ma? Deja stiu cateva raspunsuri, si, venite din partea mea, care nu consum, vor parea pur teoretice.
1. Beau alcool ca sa ma imbat. E fun. Cand ma imbat, rad din orice. Ma uit la asta din fata, si daca are gulerul stramb, rad de el jumate de ora.
2. Beau sa am mai mult curaj. Mergi in club, si pentru ca esti single, de fiecare data mergi acolo in speranta ca ai sa fii agatat(a), sau ai sa pui tu ochii pe cineva. Pentru ca esti ceva mai timid, ai nevoie de cateva pahare bune sa ai curaj sa te bagi in seama pe undeva. Si, crede-ma, dupa 3 shoturi, nici n-o mai intreb cum o cheama, o iau in brate din prima.. Ies cuvintele mai repede, nu mi-e frica, pur si simplu.
3. Beau alcool sa uit. Bani n-am, probleme acasa, la serviciu, nu mai stiu s-o scot la capat.. pur si simplu, vorba celor de la Cargo „stau in carciuma sa-mi inec amarul”
Nimic rau pana acum…
Am fost intrebat de foarte multe ori: Ionut, tu de ce nu bei? E ceva legat de religie? Am raspuns simplu: Nu, n-are nici o treaba cu religia!! E legat de un principiu de viata. N-am fost beat, si n-am de gand sa ma imbat niciodata. De ce?
1. Chiar daca, sunt treaz tot timpul, si nu ma distrez asa, din orice, nu ma bufneste rasul cand vad o furnica pe masa, desi mi-ar placea sa fiu asa distrat, de multe ori, aleg sa n-o fac, sa ma ambitionez, sa imi tin capul pe umeri tot timpul, sa reusesc sa ma bucur de viata in orice moment, cand am mintea 100% limpede.. Nu-mi iese tot timpul, insa, mai incerc..🙂
2. Curajul asta dovedit la betie niciodata nu mi-a placut. La ce bun sa agati o gagica in club, sa-i spui una alta, si a doua zi cand te trezesti, ea te suna, innebunita de cuvintele tale, si tu, nici macar nu-ti mai aduci aminte ce i-ai zis. Plus ca mai e pericolul ala… stiu baietii bine ca bautura te face sa vezi orice citez – parasuta – am incheiat citatul, o printesa. E nasol banuiesc sa te trezesti ca printesa ta perfecta de aseara, are a doua zi 160 de kg si o fata infectata de acnee, si toate ca toate, dar cand incearca sa lege 2 cuvinte, incepi sa te dai cu capul de pereti de prostia pe care ai facut-o.
3. Nu beau alcool, si nu uit.. e adevarat. Cat timp uiti? Pana te trezesti a doua zi, mai deprimat decat seara dinainte, cu o durere de cap insuportabila, gandind despre tine ca ai o viata de tot rahatul, dupa ce ca ai atatea probleme, ai ajuns si un alcoolist. Chiar esti ratat!
E fun sa te imbeti, nu zic ca nu. Te distrezi, prinzi curaj, uiti de suparari… e ca un calmant, ca o gura de aer proaspat.. pana in momentul in care ajungi sa nu te mai poti bucura fara un pahar in fata, ajungi sa nu mai legi 2 cuvinte sau sa-ti rezolvi problemele daca nu bei. Discutau ieri 2 fete, la vreo 17-18 ani in metrou. Spunea una din ele celeilalte.. „macar acum nu mai scoate cutitul.. inainte, venea beat, se uita prin casa, si daca nu gasea motiv de cearta, inventa unul.. pur si simplu, voia sa arate ca el e stapan in casa, si ca noi ceilalti suntem nimic” – vorbea de tatal ei… cealalta „asa e si la verisoara mea… matusa mea, cand vine unchi-miu beat acasa, se bate cu el, il loveste cu tigaia in cap, il incuie in camera, de frica sa nu-i faca ceva fetei” – Stiu, aia sunt barbatii aia in criza aia de la 40-50 de ani, cand te uiti in urma, vezi ca n-ai realizat nimic, te uiti inainte, vezi ca nu mai ai timp de realizat nimic, si incepi sa te razbuni pe toti pentru asta… Incepe sa-ti para rau. Probabil ca pe nevasta cu care ai acum 2 copii pe care ii bati toata ziua, ai agatat-o intr-o seara, cand erai beat, intr-un club. Ai decis sa te casatoresti, fara sa iubesti, insa aveai deja o varsta.. Si daca n-o iubesti, si ea te iubeste, asta te face s-o privesti cu si mai mare dispret, poate chiar s-o urasti. De fapt, te urasti pe tine.. si alcoolul nu face altceva decat sa scoata ura asta din tine, si s-o arunce in cei din jur…
Stiu, aia is nebuni, cazuri de exceptie ( cam ce procent din familiile din romania se confrunta cu problema asta? exceptiile astea… cam cate sunt?… cam multe, nu? ).. Si tu stii ca nu esti prost cand esti beat, si te duci acasa si te culci.. azi, maine.. dupa aia intr-o zi, inca nu te-ai trezit din betie, te ridici intr-o zi din pat, sa iei un pahar cu apa, nu gasesti unul, ca toate sunt murdare, si atunci, pentru prima data, incepi un scandal… de la un pahar murdar.. De acolo pleaca tot.. Si in momentul in care ai facut asta o data.. s-ar putea sa ajunga un mod de viata lucrurul asta… s-ar putea sa nu se intample lucrul asta… dar daca se intampla?
De ce nu beau? – Pentru ca daca bautura asta reprezinta un risc, cat de mic, foarte mic,minuscul, de a ma duce spre o viata mizerabila, de a-mi distruge relatia cu familia, atunci ma feresc, si evit cat pot lucrul asta. Vreau ca atunci cand voi avea o familie, sa fiu un sot iubitor, un tata bun pentru copiii mei, sa-mi pot face familia fericita, si astfel sa fiu si eu fericit.. Pot sa ma distrez si cu un pahar de limonada :p

14 thoughts on “O stii.. treaba cu alcoolul

    colaholicu said:
    Octombrie 7, 2009 la 10:38 am

    asta cu riscu’ unui singur pahar mi se pare cam lame.. e ca si cum ai zice ca nu folosesti cutitu’ pentru ca exista o sansa sa i-l bagi cumva unuia in cap.. alcoolul este neutru. in exces este daunator, in cantitati moderate face chiar bine corpului.

      ionut andrisan responded:
      Octombrie 7, 2009 la 12:06 pm

      e ca si cum ai folosi drujba sa tai painea… cand ai la dispozitie si cutitul…. dar e mai fun cu drujba, nu? :)) bine, poate-i putin exagerata imaginea asta, insa, daca faptul ca nu beau alcool ma va scuti de niste certuri inutile in viitor, atunci, prefer sa nu beau.. :p

    Gabi Macovei said:
    Octombrie 7, 2009 la 10:43 am

    ba, o gura de aer proaspat sigur nu e.

    Anda said:
    Octombrie 7, 2009 la 11:39 am

    Eu cred ca trebuie sa existe un echilibru in tot ceea ce faci, si daca e pana acolo, si mancarea iti face rau in exces.

    Eu consum alcool, dar nu ma imbat… Stiu ca o sa sune ca o scuza ratata, dar am tensiunea foarte scazuta si alcoolul imi face bine. La fel ca si cafeaua. Asta nu inseamna ca nu imi cunosc limitele. Daca cumva simt ca incep sa ametesc, ma opresc. Nu ajung niciodata la stadiul ala sa uit de mine sau sa vomit, asta cred si eu ca e o prostie.

      ionut andrisan responded:
      Octombrie 7, 2009 la 11:59 am

      diferenta e ca mancarea in exces iti face rau doar tie..

      Bogdan "Achmed" IT said:
      Octombrie 7, 2009 la 2:08 pm

      anda si eu am tensiunea mica dar beau vin rosu ! cand te invit la un pahar? [ ionutzule dar stii tu bine ca nici cola nu ti face bine dragule ]

        ionut andrisan responded:
        Octombrie 7, 2009 la 2:16 pm

        nu face, nu face … ba, vezi ca pun taxa pentru matrimonialisme, da?!

    taktu said:
    Octombrie 7, 2009 la 12:28 pm

    ba si eu care vroiam sa te scot la o bere :))

      ionut andrisan responded:
      Octombrie 7, 2009 la 1:09 pm

      shhhh – nu mai zi la nimeni ;))

    Anda said:
    Octombrie 7, 2009 la 1:13 pm

    Eh, in cazul alcoolului depinde de la caz la caz.

    Am citit odata o povestire a unei femei a carei sot era tot timpul morocanos, violent, genu` care astepta mancarea calda cand ajungea acasa si facea scandal pentru orice nu-i convenea. Odata a ajuns beat acasa, dar spre mirarea ei, a inceput sa se poarte frumos si sa-i ceara scuze pentru tot ce i-a facut si asa mai departe. Practic cand consuma alcool era barbatul ideal, cand era treaz era chiar opusul.
    Asa ca a inceput sa-l imbete tot timpul, pentru ca doar asa putea trai cu el.

    Stiu ca si asta e o situatie extrema, ce vreau sa zic e ca nu e vina alcoolului, alcoolul e doar o scuza. Adevaratul vinovat e caracterul omului.

    Uite, pe mine ma deranjeaza fumatorii, urasc fumul de tigara… acolo e vina tigarii, ca ea produce fum. Dar in cazul alcoolului, omul e cel care devine violent, nu alcoolul.

      ionut andrisan responded:
      Octombrie 7, 2009 la 1:55 pm

      ala e 1 caz – oricum, iti inteleg punctul de vedere si ai dreptatea ta

    Mihai said:
    Octombrie 7, 2009 la 3:16 pm

    Bunicul și străbunicul meu au fost amândoi cu gura la damigeană.Nu au făcut bine nimănui din jurul lor.Tatăl meu bea numai la ocazii iar atunci cel mult un pahar sau o gură.
    Eu nu beau nimic ce conține alcool fiindcă pur și simplu nu-mi place gustul.Beau însă cola și energizante

    conea said:
    Octombrie 7, 2009 la 5:26 pm

    daca pica o pleasca pe tine si primesti cadou o masina faina sau ceva asemanator…faci ce faci si nu pui noroi in loc de antigel si nici kerosen in loc de motorina…bineinteles ca poti alege noroiul si kerosenul…e doar masina ta. Va fi a ta putin timp…doar si cei de la RABLA trebuie sa castige o paine.🙂

    mariusbardan said:
    Octombrie 8, 2009 la 12:12 pm

    bun articol…elimina orice scuza de a consuma alcool🙂

Lasă un răspuns

