De ce nu-mi plac cersetorii

Posted on

De ce nu-mi plac cersetorii?  Simplu –

Eu cand eram mic, daca voiam o inghetata, n-o ceream, incercam sa o castig, sa fiu cuminte, sa fac curatenie, sa merg pana la magazin sa cumpar o paine lui nenea Traian care imi lasa mie restul. Niciodata nu ceream inghetata. Cred ca din timiditate. Sau rusine. Sau mandrie poate?

Nu-mi plac pentru ca pe ala de se dadea cu spatele de perete toata ziua, ala de avea 6 degete la picioare, l-am vazut intr-o seara cand veneam de la scoala, urcandu-se intr-un Mertan. Era imbracat muult mai bine ca mine. Cand cersea era jegos si cu hainele rupte.

Nu-mi plac pentru ca pe mosul ala care cersea in fata scolii, si pe care l-am fugarit de acolo cu colegii il cunosteam. Statea pe Mirauti, si avea o casa cat 2 de-ale mele. Pe langa asta, avea si cal, si caruta. Cersitul era o pasiune.

Nu-mi plac cersetorii pentru ca fetitei aleia care i-am dat o ciocolata in centru, am vazut-o cum i-a dat ciocolata unei pirande mai mari. 

Nu-mi plac cersetorii pentru ca l-am vazut pe baietasul ala de vreo 25 de ani din tramvai care avea piciorul indoit in pantalon, si prefacea ca il are rupt.. Saracul de el.. Daca eram mai facut, i-l rupeam eu.

Nu-mi plac cersetorii pentru ca ei castiga mai mult in 3 zile decat castig eu , muncind, intr-o luna. Eu fac 2 facultati ca sa castig 1500 de lei  pe luna. Ei au fost la scoala pana in clasa a 4-a si castiga 5000 de lei pe luna.

Nu-mi plac nici cersetorii neprefacuti, aia care chiar sunt saraci, pentru ca eu trebuie sa las statul sa-mi fure cate 3 sferturi din salariul meu cel putin inca 34 de ani, ca sa am o pensie de 500 de lei. Ei au muncit la negru, sau n-au muncit deloc. Banii care ar fi trebuit sa-i dea statului, nu i-au dat. Situatia de acum e o consecinta a iresponsabilitatii lor.

Nu-mi plac cersetorii, pentru ca daca trec pe langa ei, si nu le dau nimic, au grija sa ma trimita in diferite locuri, sau sa pronunte cuvinte bisericesti amestecate cu cele de strada. 

De exceptii se ocupa oamenii mai buni la inima decat mine. Prefer sa dau un suc unui prieten, decat sa dau 2 lei unui cersetor.

Concluzia – nu-mi plac cersetorii, si nu le dau bani niciodata!

11 thoughts on “De ce nu-mi plac cersetorii

    petruburac said:
    Septembrie 9, 2009 la 11:58 am

    Mila biruieste concluzia.🙂

      artistu05 responded:
      Septembrie 9, 2009 la 11:59 am

      doar la unii

    petruburac said:
    Septembrie 9, 2009 la 12:03 pm

    Idee: La cei care-ti cer 1 ban, acum poti sa le dai 1 ban. Care-ti cer ceva bani, poti sa le dai 2 bani.
    O sa ai nevoie de un sacultet pentru bani si o sursa de schimbat banii marunti.😀

      artistu05 responded:
      Septembrie 9, 2009 la 12:13 pm

      mai injurat as fi daca fac asa, decat daca nu le dau nimic

    petruburac said:
    Septembrie 9, 2009 la 2:36 pm

    Revenind la concluzia ta, cred ca e stramba. Adica tu zici:”nu-mi plac cersetorii” asemanator cum as zice eu „nu-mi plac cartofii prajiti” si tragi concluzia ca nu le dai bani cum si eu trage concluzia ca nu mai cumpar cartofi deloc…

    Dupa cum te stiu un om intelept, si care cauta intelepciunea, poti sa vezi ca au existat si exista cazuri in care cersetorul „isi merita banii”. Astfel judecand drept intr-o lume stramba cred ca concluzia corecta e: Nu trebuie sa dam bani la toti cei care-i cer.

      artistu05 responded:
      Septembrie 9, 2009 la 3:09 pm

      dupa cum am zis: las exceptiile pentru cei cu suflet mai mare decat al meu. N-am timp sa studiez vietile tuturor cersetorilor sa vad care merita si care nu. Mai bine nu dau deloc, asa am certitudinea ca n-am aruncat cu bani aiurea

    Marius said:
    Septembrie 9, 2009 la 8:38 pm

    lasa ca nu a aruncat inca niciunu cu patentu dupa tine…si nici piedica pe trecerea de pietoni nu a incercat sa iti puna.

    Anda said:
    Septembrie 9, 2009 la 10:50 pm

    Uh, foarte frumos postul tau. Cu subiectul asta (al cersetorilor) mi-am inceput si eu blogul, dar parca postul tau e mai convingator decat al meu😀

    Problema e ca daca le dai bani ii incurajezi. Cu cat dai mai multi bani, cu atat apar mai multi cersetori. Asa ca, desi ca probabil or fi unii care chiar au nevoie, prefer sa nu dau deloc.

    Si daca tot e de dat, eu zic ca mai bine sa li se dea direct mancare sau ce or avea ei nevoie, ca banii nu stii niciodata pe ce se duc.

    Myriam said:
    Septembrie 9, 2009 la 11:45 pm

    Sincer…cateodata simt dezgust cand vad cersetori din astia prefacuti.E drept ca stau la tara,dar la tara pe parcursul verii se fac multe munci la camp.Si totusi,in loc sa munceasca,prefera sa stea cu mana intinsa ,pentru ca oamenii ”milosi” ii alimenteaza cu maruntis ca doar na…sunt si ei ”saraci”.Ma sperie uneori indivizii astia,mai ales pe intuneric cand se tin dupa tine,hartuindu-te pentru ceva maruntis:-S

    Ovi said:
    Septembrie 10, 2009 la 12:20 pm

    just IGNORE…SAU LAS CA-TI DAU MAINE…
    aveam in facultate unu mai tampit…
    care dupa ce le dadea 10-20 lei la cateo cersetoare(tanara)..
    o lua acasa cu japca..(pt sex)///plateasca in natura…
    cica erau curate…doar cu hainele se imbraca mai ponosit…
    ca sa- i dai casacavalu

    AcnA said:
    Septembrie 10, 2009 la 12:25 pm

    Cersetoru ala de se dadea cu spatele de perete… avea mertzan probabil fiindca facuse contract cu primaria sa mute complexul comercial Bucovina 5 centimetri mai hăisa… Si… asa se justifica geanta diplomat si mertanu… se intalnea cu arhitectii, constructorii, primarul… trebuia sa fie prezentabil.

Lasă un răspuns

