Daca muncesti azi, iti ia foc casa !?

Publicat pe

A numarat cineva sarbatorile?  Si din cate am auzit,  cica noi n-am avea cele mai multe, ci chiar avem putine. 

Hai sa vad cate imi vin in minte acum: multe Marii, multi Ioni, Craciun, Paste, Paraschiva, Andrei, Alexandru, Boboteaza, Florii, Rusalii, Ilie, Palie, Valentin, 50 de mucenici, Gheorghe, Izvorul Tamaduirii, Constantin si Elena, Buna Vestire, Sfintii 3 ierarhi, Schimbarea la fata, Mihail si Gavril, Stefan, Nicolae,  si mai spuneti voi…

N-am nimic cu romanii si cu traditiile noastre, insa, ce scop au sarbatorile astea? Ca, sa fim femei serioase, cine sta de Sfanta Marie sa se gandeasca la Maria aia pe care o sarbatorim  in afara de popa care trebuie sa faca slujba in ziua aia?   Daca avem o traditie nasoala, trebuie neaparat respectata pentru ca e a noastra??  Noi mergem de anul nou imbracati in tigani pe strada si speriem copiii cu tobele alea care mi-au traumatizat copilaria, noi mergem cu plugul iarna, noi tinem la traditiile noastre.

Stiu ca toti patriotii au sa ma scuipe in fata, la fel toti oamenii extrareligoisi sau superspirituali, insa, de ce nu putem lua si noi ce-i bun de la straini – sa ne pastram Pastele, Craciunul, sarbatoarea primaverii, ziua femeii si a copilului, ziua nationala a Romaniei, si sa mai uitam de cei 50 de sfinti pe care-i sarbatorim imbatandu-ne ca porcii sau uitandu-ne la TV.

Imi place ca Americanii au sarbatori faine, cum e aia a recunostiintei de exemplu, Thanksgiving day, sau cea cu Trick or treat   .. Noi avem de-alea de genul, ca daca muncesti azi iti ia foc casa…

5 gânduri despre „Daca muncesti azi, iti ia foc casa !?

    Ovi a spus:
    Septembrie 8, 2009 la 11:30 am

    eu stiam ca si sarb craciunului a fost inventata..:)
    doar la tara e faza cu -daca muncesc de sarb-atrag ghinionul…etc…faza e ca taranii cred asta…si de aia atrag ghinioanele..:)
    nice writing–
    am vazut 1 Votes…la sfarsitul articolului///eu te-as vota in fiecare zi…dar nu stiu cum…sau daca se poate sa votez…articolele.

    Myriam a spus:
    Septembrie 8, 2009 la 1:50 pm

    E fain cand e sarbatoare,desi sunt multe.Cateodata sarbatorile trec pe langa noi si noi nici nu stim ca au fost,doar dupa ce au trecut.Si pentru asta nu a luat foc casa.Eu sunt pro sarbatori,Biserica chestii,dar unele superstitii religioase sunt chiar aiurea

    Marius a spus:
    Septembrie 9, 2009 la 1:14 am

    de ce avem asa sarbatori? pentru ca omul (sa nu zic romanul), in cautare de zile libere (motivate) a transformat in traditie tot ce a vazut mai interesant in calendar. am dreptate?

      artistu05 a răspuns:
      Septembrie 9, 2009 la 8:33 am

      culmea ca eu nu prea vad nimic interesant in cele mai multe sarbatori. – dezlegari la peste, la bostan, azi se mananca oaie..maine vaca.. ar trebui sa faca si carti de bucate – ghidul sarbatorilor

Lasă un răspuns

