Profesiuni

profesiuni

Tie ce-ti place cel mai mult?

In clasa a 9-a din motive subiective m-am mutat de la liceul de arta la un liceu tehnic. Am lasat muzica pentru a invata sa fac cablaje si pentru a invata legea lui Ohm. Atunci a fost momentul in care am zis ca nu mai pun mana pe nici un instrument muzical in viata mea.   A tinut cateva luni, apoi, n-am mai rezistat. Am fost de m-am inscris la Palatul Copiilor la cursurile de chitara pe care le preda fostul meu profesor de pian. Pentru ca ma intelegeam foarte bine cu Domnul Ianos, m-a lasat sa continui sa studiez la pian acolo. Normal, cu timpul s-a mai stins din entuziasmul asta pentru muzica, am ramas in urma, si am ajuns sa cant asa, ocazional. De chitara inca ma tin, ba mi-am cumparat una bunisoara, si de fiecare data cand mi se face dor sa cant ( in fiecare zi), pun mana pe chitara si cant.

Betuel si Ruben au inceput saptamana asta examenele de admitere pentru facultate. Pe Betuel il stiti. E plin blogul meu cu fotografii de-ale lui. El da la fotografie.  Talentat baiat, a castigat concursuri la greu, a avut expozitii, n-am nici o indoiala ca intra.  Pe Ruben nu-l stiti. El n-are blog, si nici n-am creatii de-ale lui la mine pe blog. El da la grafica. Aseara i-am vazut portofoliul, si am ramas mai mult decat impresionat. Deseneaza extraordinar. Face crochiuri (sincer nu inteleg mare lucru din alea), portrete (preferatele mele) si naturi moarte (cred ca asa le cheama).  E un artist care pierde ore intregi pentru a face un desen perfect. Deseneaza tare. La fel, am toata increderea ca va reusi, chiar daca e destul de mare concurenta (4-5 pe loc).     Vorbeam aseara cu amandoi si i-am intrebat ce se va intampla cu pasiunile lor daca nu vor intra la facultate. Ambii mi-au raspuns ca vor renunta daca se intampla asta.  Normal ca voi veti lasa comentarii de genul sa nu renunte niciodata la ceea ce le place cu adevarat, etc, insa, cand esti in situatie nu mai poti privi asa.

Daca faci profesie din pasiune, nu se pierde din entuziasm si din placere?  

si reversul..

Ce faci daca ti se ia sansa de a profesa ceea ce iti place cel mai mult?

(poza de Betuel Hreniuc )


6 responses to “Profesiuni

  • maria

    „sa nu renunte niciodata la ceea ce le place cu adevarat” 😀

  • capshunik

    Daca faci profesie din pasiune nu este posibil sa pierzi din entuziasm si placere. Faci ceea ce iti place si pe deasupra, mai esti si platit:P
    Si..daca ti se ia sansa de a profesa ce iti place cel mai mult….. ajungi sa te amesteci si tu prin toate tiparele:-j

  • ovidiu frate'su

    in caz ca ti se intampla asta,poti incerca metoda cu arsenic, sau cea cu streangul..niciodata nu e prea tarziu sa renunti:))

  • numecuinscriptii

    salut.
    sunt Malina-nume cu inscriptzii
    azi mi`am fac shi eu blog shi tot azi mi`am pus shi primul text.
    ce m`a facut sa imi fac blog?
    pai sincer vorbind:tu.
    dc tu?pt ca reprezintzi cumva modelul meu.
    suna ciudat stiu,nu te cunosc,nu ma cunosti,dar textele tale m`au facut sa am certitudinea ca asa voi fii shi eu peste cv tmp.
    gandesti foarte…real:))…
    sper sa mai vorbim;;):*

  • Myriam

    poate ma reprofilez o perioada pe altceva,dar nu-mi pierd nici macar o data increderea ca o sa vina momentul in care o sa pot reveni la vechea mea pasiune .Sunt convinsa ca fara placere sau un pic de daruire un om nu poate duce un job la capat.Pur si simplu itele sa incurca de nicaieri atunci cand ceea ce faci nu-ti place.Si daca e sa fie,tot o sa apara o sansa de afirmare in domeniul in care ai depus multa pasiune de-a lungul timpului.Cheia e sa nu renunti….

Lasă un răspuns

