Ciorap de zile negre

Publicat pe Actualizat pe

437586289_cff8a1e760Lumea vorbeste.. unii zic ca ar fi mai bine in Spania. Altii spun ca in Bucuresti sau Cluj e viitorul. Mai sunt ceilalti care cred ca acolo unde te-ai nascut ai cele mai mari sanse.  Ma intreaba mai tot timpul cunoscutii din orasul natal cat castig in Bucuresti. Le spun cifra, si imi zic.. „da-i bun maaa! pui lejer 10 milioane pe luna deoparte, nu?” 
ha?! 
 Nu prea am inteles care-i treaba asta cu banii pusi deoparte. Deoparte pentru ce? Aaa, de zile negre zici… Asta inseamna ca acum sunt zile albe, si ca se poate mult mai rau de atat. E un concept ciudat asta al banilor pusi deoparte. Un prieten de-al meu, vine la mine si imi zice, Ionut, imprumuta-mi 30 de lei. Ma uit la el, apoi la portofelul lui care vomita bani si ii zic: Da ce ma, n-ai bani? Imi raspunde: Am ma, dar nu vreau sa intru in ei.  Mai e si conceptul „casuta”. Adica te vorbesti cu inca 10 colegi, si in fiecare luna puneti la comun cate 100,200, sau oricati bani. Fiecare ia pe rand banii adunati. De CAR stiu in special veteranii. Cotizezi in fiecare luna acolo, si cand ai nevoie de bani, te duci si iti da o parte din banii tai. Pensiile private (nu alea unde cotizezi cu 1%, ci alea mai sanatoase), sunt luxuri pe care nu si le permite romanul de rand.
De investit in afaceri, firme, actiuni, deja sunt lucruri sfinte pentru oamenii normali. Ce sa investeasca ei, daca cu salariul lor nu-si pot face nici rata la masina de spalat?
Eu nu sunt indeajuns de matur sa cred ca banii pentru zile negre sunt absolut necesari, ci mai degraba incerc sa-mi fac acum viata mai usoara si mai confortabila, pentru ca, cine stie, poate maine n-o fi chiar mai rau. Adica…avem in noi instinctul ala de supravieture si oricat de „mai rau” ar fi, oricum ne adaptam la situatie si ciorapul ala cu monede pus deoparte in copilarie n-o sa ajute tare mult. Plus ca.. de unde sa mai pui monede in ciorapi cand de-abia ai bani sa-ti faci abonament la RATB? Da, stiu! Va invat sa fiti iresponsabili, sa nu va ganditi la viitor, inconstienti poate…
Cand iti infometezi familia ca sa-ti fie nu stiu cand mai bine, tare ma intreb daca asta-i previzibilitate, sau doar lipsa de incredere in sine, si ingrijorare acuta… Decat flamand, dator si cu ciorapul plin, mai bine satul, fara datorii si cu ciorapul rupt.

(poza de Betuel Hreniuc)

5 gânduri despre „Ciorap de zile negre

    Andrei a spus:
    August 20, 2009 la 11:44 am

    poate cînd o să ai și copii o să vezi că e bine să ai bani puși deoparte… Biblia ne învață chiar în rugăciunea Domnească să cerem „pînea nostră cea de toate zilele, dă-ne-o nouă AZI.”, dar asta nu înseamnă că pe mîine nu sîntem datori să ne facem planuri…

    Ovi a spus:
    August 20, 2009 la 11:56 am
    Bogdan "Achmed" IT a spus:
    August 20, 2009 la 11:58 am

    eu propun sa fondam un CAR TEAM BUILDING adik sa punem la fiecare salariu cate 10 lei noi astia care merem la bere si sa ii folosim in zilele de pomina (sper sa nu fie dese) sau la vre-o onomasitca

    A.Faith a spus:
    August 20, 2009 la 4:07 pm

    mie nu mi se pare deloc iresponsabil să investeşti banii pe care-i pui la ciorap într-o afacere🙂

    Teimbrac a spus:
    August 22, 2009 la 4:19 pm

    Ai dreptate dar asa gandeste romanul nostru deocamdata.

Lasă un răspuns

