Noi si MECul nostru

Posted on

Of of of.. Tare ma intreb oare cand vom avea si noi niste ministri ceva mai rasariti ?! Nu am nimic personal cu Androneasca, probabil ca are intentii bune, insa intentiile nu-s de ajuns. Evz a publicat astazi un articol despre intentiile MEC privitor la o reforma in invatamant. Chiar daca nu mai sunt elev de liceu, inca ma intereseaza ce se intampla in scoli, pentru ca in timp, copiii mei vor fi victimile deciziilor luate astazi.
Discutam cu niste prieteni zilele trecute despre diferentele dintre invatamantul romanesc si cel german, unde in facultate combini orele de practica cu cele de teorie, unde facultatea te integreaza intr-o companie de profil inca din timpul primilor ani de studii superioare, unde scoala nu reprezinta un bombardament de informatii ci scoala te pregateste pentru viata.
La ce bun sa fie 13 ani de invatamant obligatoriu, sa dam bacul si la istorie si la geografie, si sa desfiintam scoli si sa infiintam gradinite,  sa scoate orele de religie din scoli, si dupa directia in care se indreapta lucrurile, sa ajungem sa facem scoala cate 12 ore pe zi si sambata si duminica, sa luam vacantele copiilor, sau dam examene de admitere in fiecare an, sa facem cate 2 facultati, si sa lucram tot in Italia ca salahori? Ne facem o tara de sclavi culti, si suntem incurajati sa pupam in dos toate sistemele tarilor dezvoltate, nefiind in stare sa ne formam un sistem propriu, aplicabil tarii noastre.
Am terminat liceul, si am stiut sa fac integrale, stiam legea lui Ohm, stiam pe de rost jumate din Miorita si 3 sferturi din Luceafarul, stiam si comentariile lor, stiam epoci literare, stiam cum se zice pe „chimieza” la soda caustica si naftalina, si nu stiam ce sa fac atunci cand plec din Suceava si ajung in Bucuresti si trebuie sa-mi caut un loc de munca. Nu stiam ce-i ala un interviu sau un CV, nu stiam ce inseamna sa-mi planific banii asa incat sa-mi ajunga, nu stiam sa ma controlez, nu stiam ce-i aia diplomatie, nu stiam cum sa ma imbrac! N-as fi stiut nici macar ca junk food ingrasa daca nu faceam desenul cu Goras, pentru ca la dirigentie faceam romana, la sport aveam scutire, si la romana citeam carti de comentarii. La psihologie n-am invatat care-i diferenta dintre cap si sentiment ci am facut teste de personalitate, la economie am invatat despre PIN si PNB, de parca economia Romaniei ar fi un exemplu bun de economie, iar la biologie am invatat ca bunica era maimuta.  Acum cica mi-i dor de scoala.. O laie mi-e dor..
Prima data m-am bucurat cand am auzit de reforma.. cand am citit-o, mi-am amintit ca traiesc in Romania.. nasol..

2 thoughts on “Noi si MECul nostru

    Myriam said:
    August 12, 2009 la 1:00 pm

    Esti norocos ca ai scapat.Pe cei din generatia mea si din generatia de dupa mine o sa ne loveasca in plin deciziile ministerului astuia cretin.Nu avem ce face.Vine unul care baga teze nationale,vine celalalt care scoate tezele nationale si reintroduce capacitatea.Mai vin doi trei…le invart ca pe un titirez,pana cand elevii,care sunt singurele victime,nici nu mai stiu ce sa creada.Acum tezele sunt trecut,ramane bacul inainte,dar…nici nu vreau sa stiu sincer ce porcarie le mai debiteaza creierul supraodihnit de prea mult dormit in Parlament:)

      artistu05 responded:
      August 12, 2009 la 1:26 pm

      am scapat de liceu, ii drept, si am dat de facultate… nu iarta astia nici facultatile! .. probabil ca MECul e ministerul care mi-e cel mai antipatic, alaturi de cel al finantelor

Lasă un răspuns

