Miss Lady

a1Mergeam zambind pe coridor, cu zambetul pe fatza si increzatoare. Toata lumea ma privea. Dar, ceva se tranti practic in mine! Zambetul mi-a disparut de pe fata cand am vazut-o. Era ea, fata ce se ascundea in spatele ochelarilor, in spatele acelor haine care ma socau si-mi dadeau dureri de cap. Am privit-o din cap pana in picioare. Da, ea era. Cu papucii ei de fata batrana in picioare, cu o fusta sclipicioasa de la o taraba din bazar si nu in ultimul rand, cu un tricou fake “Puna” pe care il expunea mandra. Stiu, stiu…nu haina il face pe om, dar…dupa haine e judecat uneori chiar gresit, omul. Sa ne intoarcem la ale noastre. Imi zambi, cu dintii ei galbeni si-si duse mana spre par… unghiile ei aveau manichiura frantuzeasca, numai ca in varianta neagra!!!  Parul, incalcit si uleios, statea aruncat pe spate. Am dat sa ma indepartez dar, deodata, neimaginabil m-a cuprins o mila fata de ea. Cand i-am vazut ochii de un verde pur, care imi aduceau aminte de iarba proaspat cosita, nu am rezistat. Am luat-o de brat si i-am spus clar si raspicat “Hai sa facem om din tine”.
Prima impresie pe care ti’o faci despre un om in asta consta. Si nu neaparat in stil, in culori, in moda, cat e important sa fii mereu imbracat ingrijit (nu cu tot felu’ de late atarnand sau maneci sau ate de la blugi), curat, decent. Asta e o regula de minim bun simt, si cei care spun ca nu conteaza, probabil se simt cu musca pe caciula. In sensul asta haina il face pe om.
Pentru inceput, i-am spus :” Draga mea, moda este în acelaşi timp fluture şi omidă. Fii o omidă supusă în lumina zilei şi un fluture bezmetic în întuneric. Nimic nu poate fi mai monoton decât un miriapod şi nimic mai adorabil decât un fluture. Există rochii care se târăsc şi rochii care flutură. Fluturele nu va zbura la cumpărături, aşa cum nici miriapodul nu se va târî alene la bal.”  De ce nu adopta lumea un stil cat mai simplu, cat mai ingrijit? Cu aceasta sigur nu o pot da in bara. Dar numai mintile stralucite isi pot permite stilul simplu.
I-am spalat parul si  i l-am aranjat simplu, in bucle lejere. Am aruncat papucii urati de fata batrana si i-am pus in picioare o pereche de sandalute finute. A imbracat o rochita vaporoasa alba si si-a curatat manichiura. Era total alta. Era cea mai draguta fata din cate am vazut!
Am mers inapoi pe coridorul scolii si de data aceasta ea era in centrul atentiei. Toti erau socati. Unde a disparut fata care se imbraca cu tot felul de sclipici?
Se opri, se uita in ochii mei, imi zambi, de aceasta data cu cel mai frumos zambet posibil si intinse mana ei curate spre mine si-mi spuse “Multumesc ca mi-ai aratat ce inseamna sa fii om! Ca mi-ai aratat ce inseamna cu adevarat sa fiu o lady!”

Scris de Alina Ilioi


4 responses to “Miss Lady

  • artistu05

    multumesc Aina de articol. Pe langa valoarea artistica a ce ai scris, ce imi place mie e ironia aia cu care tratezi stilul de imbracaminte al muuultor persoane.. fetelor, luati aminte – „puna” nu e firma! nici „mike” „dulce cabanna”, „adibas”, etc – numele astea nu se poarta la vedere ;))

    in curand, un articol de genul si pentru baieti 😀

  • petruburac

    Nici chiar daca ai avea Puma si Nike si Adidas tot e ieftin sa le pui la vedere. Ceea ce e simplu, fara nume, e mult mai valoros si frumos.

    Mai ales tricourile astea scrise-mazgalite cu tot felul de nazbatii fara logica sunt o poluare vizuala.

  • Si-a facut Alina blog « Biscuim Măria Ta!

    […] stiti pe Alina, nu? A avut 2 guest posturi aici -Simfonia iubirii si Miss Lady, articole foarte apreciate de voi. De ceva vreme o tot bat la cap sa-si fac blog, dar ea, nu ca […]

  • Si-a facut Alina blog! « Biscuim Măria Ta!

    […] stiti pe Alina, nu? A avut 2 guest posturi aici -Simfonia iubirii si Miss Lady, articole foarte apreciate de […]

Lasă un răspuns

