Din respect pentru cei care nu ma respecta

Posted on

Dedic acest articol romanilor care mi-au deschis ochii intr-un fel mai deosebit, mai romanesc. Haideti sa va explic carui fel de oameni ma adresez. Im prima mea zi de Bucuresti, in hypermarket, ma plimbam si eu linistit cu carutul in speranta ca am sa gasesc ceva de mancare. Un nene stationa in partea dreapta. Cand ajung in dreptul lui, si vreau sa merg mai departe, nenea ala isi face vant si se tranteste cu carutul in mine. Eu, ma uit la el enervat si-l intreb: „ci-ai ua?” (prima zi de bucuresti, repet). Racneste la mine ca vrea si el sa mearga cu carutul. Am dat cu banul… sa-l pocnesc.. sa nu-l pocnesc… si a cazut, sa nu.. norocul lui. Betuel, intr-una din primele vizite ale lui la Bucuresti, mergea cu mine pe strada, cand, langa el, incetineste o duba alba, deschide unul geamul, il scuipa, si merge mai departe, multumit de gluma lui buna. La Victoriei, Stau 5 minute sa se faca verde.. se face pentru 10 secunde.. ma pun sa traversez.. trece unu in viteza la 10 cm de mine, opreste dupa trecere.. si se racneste la mine: „ba boule, unde te bagi?”  (si alte cuvinte pe care nu pot sa le reproduc). N-am inteles nici pana acum unde am gresit.
Vreau prin acest post, sa le multumesc acestor 3 oameni, si pe langa ei, vreau sa le mai multumesc celor care: se opresc in usa cand ies din metrou, si din cauza ca ei stau acolo si eu n-am pe unde sa intru, pierd metroul; celor care isi scutura covoarele la balconul de deasupra aleii pe unde trec; celor care, atunci cand vreau sa ies din metrou si ei vor sa intre, ma imping inapoi in metrou ca sa prinda ei loc; celor care isi arunca bagajele la mine in cap, in incercarea lor nereusita de a-si ocupa un loc in metrou inca dinainte de a se urca in el; celor care ocupa partea dreapta a scarii rulante, asfel contribuind la blocajele din pasajul Unirii; chelnerilor care folosesc expresii de genul „tu ce vrei ma?” si ” daca nu comanzi si de mancare, elibereaza masa ca nu te servesc”; celor care cand ma calca pe picior se uita nervosi la mine si asteapta sa-mi cer scuze; celor care asculta manele pe strada si in metrou la difuzorul telefonului auriu; celor care va descheiati la camasa pana la nasturele din buric, care se rupe oricum din cauza burtii; celor care nu folositi deodorant si cand va tineti de manerele din tramvai, omorati jumate de vagon cu mirosul de sub-brat; femeilor care din respect pentru posetele dumneavoastra, le asezati pe ele pe scaun in metrou, si dumneavoastra stati in picioare; celor care nu-mi dati restul; celor care scuipati cand sunt la 30 de cm in spatele vostru, si saliva aia imi spala mie papucii in cel mai bun caz; celor care va cumparati pateuri si va aduceti pampersii folositi de acasa ca sa-i aruncati pe alee.
Va multumesc din suflet ca mi-ati aratat ca Romania nu se afla in situatia de acum din cauza conducerii ei. Aveti si voi contributia voastra. Sunteti speciali. Va multumesc.
PS: daca am uitat sa specific vreo categorie de oameni, amintiti-mi, lasati un comment.. nu vreau sa suparam pe cineva… sa se simta careva marginalizat ca despre el n-am scris in blog!

Dedic acest articol romanilor care mi-au deschis ochii intr-un fel mai deosebit, mai romanesc. Haideti sa va explic carui fel de oameni ma adresez. In prima mea zi de Bucuresti, in hypermarket, ma plimbam si eu linistit cu carutul in speranta ca am sa gasesc ceva de mancare. Un nene stationa in partea dreapta. Cand ajung in dreptul lui, si vreau sa merg mai departe, nenea ala isi face vant si se tranteste cu carutul in mine. Eu, ma uit la el enervat si-l intreb: „ci-ai ua?” (prima zi de Bucuresti, repet). Racneste la mine ca vrea si el sa mearga cu carutul. Am dat cu banul… sa-l pocnesc.. sa nu-l pocnesc… si a cazut, sa nu.. norocul lui. – Betuel, intr-una din primele vizite ale lui la Bucuresti, mergea cu mine pe strada, cand, langa el, incetineste o duba alba, deschide unul geamul, il scuipa, si merge mai departe, multumit de gluma lui buna. –- La Victoriei, Stau 5 minute sa se faca verde.. se face pentru 10 secunde.. ma pun sa traversez.. trece unu in viteza la 10 cm de mine, opreste dupa trecere.. si se racneste la mine: „ba boule, unde te bagi?”  (si alte cuvinte pe care nu pot sa le reproduc). N-am inteles nici pana acum unde am gresit.
Vreau prin acest post, sa le multumesc acestor 3 oameni, si pe langa ei, vreau sa le mai multumesc celor care: va opriti in usa cand ies din metrou, si din cauza ca stati acolo si eu n-am pe unde sa intru, pierd metroul; celor care va scuturati covoarele la balconul de deasupra aleii pe unde trec; chelnerilor care folositi expresii de genul „tu ce vrei ma?” si ” daca nu comanzi si de mancare, elibereaza masa ca nu te servesc”;celor care, atunci cand vreau sa ies din metrou si voi vreti sa intrati, ma impingeti inapoi in metrou ca sa prindeti loc;   celor care cand ma calcati pe picior, va uitati nervosi la mine si va asteptati sa-mi cer scuze; celor care va aruncati bagajele in capul meu, in incercarea voastra nereusita de a va ocupa un loc in metrou inca de pe scarile rulante; celor care nu folositi deodorant si cand va tineti de manerele din tramvai, omorati jumate de vagon cu mirosul de sub-brat; celor care ocupati partea stanga a scarii rulante, astfel contribuind la blocajele din pasajul Unirii; celor care ascultati manele pe strada si in metrou la difuzorul telefonului ala auriu; celor care va descheiati la camasa pana la nasturele din buric, care se rupe oricum din cauza burtii; femeilor care din respect pentru posetele dumneavoastra, le asezati pe ele pe scaun in metrou, astfel dand ocazia babelor, copiilor mici si femeilor gravide sa stea in picioare; celor care nu-mi dati restul; celor care scuipati cand sunt la 30 de cm in spatele vostru, si saliva aia imi spala mie papucii in cel mai bun caz; celor care va cumparati pateuri si va aduceti pampersii folositi de acasa ca sa-i aruncati pe alee.

Va multumesc din suflet ca mi-ati aratat ca Romania nu se afla in situatia de acum din cauza conducerii ei. Aveti si voi contributia voastra. Sunteti speciali. Va multumesc.

PS: daca am uitat sa specific vreo categorie de oameni, amintiti-mi, lasati un comment.. nu vreau sa suparam pe cineva… sa se simta careva marginalizat ca despre el n-am scris in blog!

13 thoughts on “Din respect pentru cei care nu ma respecta

    Andrei said:
    Iunie 13, 2009 la 8:57 am

    Legat de metrou sunt in soldaritate cu tine.
    Dar ai uitat de spargatorii de seminte, de marii sefi bucatari de gratare din fata blocului, de suflatorii de muci pe caldaram, de kilogramul de aur de pe pitzipoance asortat la curele cu catarame de fier , de cefele late ce stau la intrare in club nelasand lumea sa treaca etc …

      artistu05 responded:
      Iunie 13, 2009 la 9:00 am

      loool :)) ai dreptate! nu stiu cum de i-am uitat :))

    ovidiu frate'su said:
    Iunie 13, 2009 la 9:43 am

    sa nu ii uitam pe cei care se baga in fata la coada, pe cei care incearca sa negocieze cu persoana de la caserie din Mall, pe cei cu sticle slefuite prin urechi care striga dupa tine : „ba roachere”, pe cei care te parasc cand copii la o lucrare, pe barmanita care spune „pustiu mergi acasa ca e plin”,etc..

      artistu05 responded:
      Iunie 13, 2009 la 9:45 am

      :)))

    tibi said:
    Iunie 13, 2009 la 10:41 am

    pe mine ma enerveaza aia care scriu pe bloguri publice ca de fapt se sta pe partea stanga pe scarile rulante.. si lumea poate il asculta si de-asta se fac blocaje si merge rau romania..

      artistu05 responded:
      Iunie 13, 2009 la 12:43 pm

      ai si tu dreptate o data… in sfarsit.. am corectat

    Andrew said:
    Iunie 13, 2009 la 3:56 pm

    ai spus doar de trecerea pe culoarea rosie a semaforului a masinilor… dar e un haos in Bucuresti si cu trecerea pietonilor pe culoarea nepotrivita a semaforului…

    betuel hreniuc said:
    Iunie 14, 2009 la 4:04 pm

    RESPECT !

    Corneliu said:
    Iunie 15, 2009 la 9:07 am

    Iarta-ma, Ionut, imi pare rau pentru toate aceste inconveniente si toate aceste situatii care te-au ranit in identitatea ta de om. Imi pare rau, ca bucurestean, pentru modul in care te-am intampinat cand ai venit in Bucuresti. Iarta-ma pentru toate aceste magarii care ti-au fost date sa le vezi, sa le simti, sa le mirosi aici, in capitala tarii. Te-ai simtit umilit si calcat in picioare pentru ca te-am tratat ca un dobitoc – eu, nu tu, fiind dobitocul. M-am animalit, mai am putin si merg in patru labe; sau poate-mi va fi dat sa raman un animal biped. M-am dezumanizat, si de aceea te-am tratat fara nici un pic de respect.

    Iarta-ma pentru ca te-am izbit cu caruciorul, si-ti multumesc ca nu m-ai pocnit, desi meritam mai mult chiar. Ai avut un ban norocos in ziua aia.

    Iarta-ma ca te-am apostrofat dupa ce eram sa dau cu masina peste tine. Iarta-ma ca ti-am scuipat fratele, venit sa te viziteze poate in Bucuresti. Iarta-ma ca las mizerie in urma mea, iarta-ma ca scuip pe pantofii tai, iarta-ma ca te inghesui la metrou, iarta-ma ca te impiedic sa iesi sau sa intri in metrou. Iarta-ma ca nu am folosit deodorantul, iarta-ma ca te-am asurzit cu manelele mele, iarta-ma ca nu ma imbrac cuviincios cand ies in public si-ti provoc greata doar privind la mine.

    Eu, bucuresteanul, as merita sa suport ceea ce ai suportat tu pana acum, nu tu, nu cei ce vin in Capitala. Imi pare sincer rau, te rog, iarta-ma. Eu, impreuna cu ai mei concetateni ti-am facut asta. Sper si tanjesc dupa iertarea ta. Si ca semn ca m-ai iertat, te rog chiar, sa-mi mai indeplinesti o rugaminte. Te rog, ramai cel putin asa cum ai venit; daca poti sa vezi si oameni buni, simte-te incurajat si tu sa devii mai bun acolo unde tu stii ca poti face asta; dar cel putin, ramai asa cum ai venit – numai nu te lasa transformat in sensul rau, nu te da dupa noi. Ramai om. Te rog. Si, pentru ca simt nevoia sa mai spun asta o data, mai iarta-ma, inca o data, te rog..

      artistu05 responded:
      Iunie 15, 2009 la 9:10 am

      oooki.. m-ai terminat cu comentariul asta…

    Frt. said:
    Iunie 15, 2009 la 2:49 pm

    Si totusi toata provincia aspira la Bucuresti. Cum explici?

    Eu sunt Bucurestean de 3 generatii. Ma simt extraordinar in provincie unde casierita imi da rest 1 ban si nu vrea bacsis, unde strazile sunt mai curate, muscate la ferestsre si toate lucrurile sunt exact invers decat in frumoasa noastra capitala. Dar dupa un timp nu pot sa nu tanjesc dupa „aerul jegos de Bucuresti”-cum zice poetul. Masochism??

    In plus toate orasele mari de provincie merg in acelasi „pas de dans” cu Bucurestiul- Craiova, Constanta chiar si Clujul. Nu cred ca e o problema a Bucurestiului e problema romanului in general.

      artistu05 responded:
      Iunie 15, 2009 la 4:08 pm

      Problema e clar la romani, si nu doarl a Bucuresteni, pentru ca bucurestiul abuna in provinciali. Aici e un fel de Romanie mai mica, pentru ca gasesti romanasi de peste tot. Desi ii mizerabil orasul asta, ii cel mai dinamic din Romania cred, si de-asta ti se face dor. In provincie noaptea se doarme, aici, in afara ca nu-i lumina, ii la fel si noaptea , si ziua

    alin said:
    Iunie 15, 2009 la 7:20 pm

    prima zi a unui coleg in bucuresti: „nu vă supărati, caut bulevardul Uverturii”. „nu mă supăr, caută, caută”.
    seara, langa magazin, un nene invarsta statea si se uita cum treceam, eu si colegul cu pricina, pe langa el, la care replică: „ce te uiţi la mine, bă ţiparule, nai unde te uita?” am uitat să precizez că eram cât de cât cu spatele la el.
    felicitări primitorilor de oaspeti care te mai intampina cu astfel de replici prin bucureşti.

Lasă un răspuns

