Fanta de lamaie

– (Gandind cu ani in urma) –

Dupa ce bausem o fanta de lamaie, parca toata satisfactia cu care lucrasem pana atunci disparuse , si lamaia de pe dealurile chimiei turcesti din acea mica toxina isi facuse invers efectul. A inceput sa-mi fie greata de tot in „ omul dinlauntru ” . O clipa de meditatie. Eu politicianul incep sa meditez la gafele conducerii, la deciziile care ma nemultumesc din vastul imperiu roman. Mai meditez la ceva, la un imperiu mult mai mare si mai liber decat cel roman. Daca aveam impresia ca sunt nemultumit de imperiul roman, stai sa vezi nemultumire aici. Partea buna e ca sunt numai 2 reguli care tin de 1 atitudine: a iubi. A iubi ceva ce nu vad, in care toti spunem ca am crede pentru ca in caz ca exista totusi „ceva acolo sus” sa fiu sigur ca sunt de partea Lui, si a iubi pe toti „parlitii” de langa mine care apeleaza numarul meu de telefon numai atunci cand au nevoie de mine, si asta se intampla numai in timpul orelor de curs de la scoala, sau mai des in timpul bisericii. O pauza lunga in timpul careia se aude un sunet lung ca a unui om cuprins de o profunda flatulenta – da vesnicele si silentioasele inventii ale lui Bell.

Eu unul am dubla cetatenie: romana si cereasca. Cand sunt cetatean roman ma simt mai inchis decat in puscaria in care a stat Wurmbrand , cand sunt fiu de Dumnezeu aleg sa fiu blestemat si exorcizat de scumpii mei citadini in schimbul unei iluzii a libertatii. Vechile predici despre blugi, despre barba sau „streangul de la gatul unor obositi” si-au facut un up-date pe net si au auzit de existenta telefoanelor fara fir care se pot purta la adunare si pot suna chiar in timpul programelor traditionale lansate de inaintasii nostri. O noua inventie despre care au citit probabil tot pe net este calculatorul, si au aflat tot pe net despre ce se poate vedea la el, si de faptul ca e mult mai pacatos decat amaratul de Sirius alb-negru din pod conectat acum la furtunul de care trageam acum 15 ani dupa ce imi rezolvam problemele fiziologice. Care sa fie legislatia lansata de imparatul cerului, si care sa fie interpretarea data de compatriotii mei. In cine sa mai cred? E pacat sa bati din palme. Ironicul „Nu?!………de-acum hai sa si dansam”, sau vesnicul, „da ce, david cum a batut din palme?” Care-o fi adevarul? Sa nu mai intreb de aducerea unor instrumente muzicale care o data cu ele il aduc si pe tatal lor, Nichiduta. O fi sau nu pacat?

Raspunsul e simplu dar nu-l dau. Eu unul prefer sa nu-mi pierd vremea cu „discutiile de ultimul racnet” despre subiecte absolut neimportante si prefer sa imi bat capul la cum sa-i fac placere lui Isus si nu la cum sa-i aflu limitele. Credinta absoluta in existenta Lui ma face sa imi doresc tot mai mult sa-l cunosc pe El si nu ceea ce am voie sau nu. Prefer sa il am prieten pe El, intai iubindu-L, lasand ca rezultatul dragostei pentru El sa fie ascultarea poruncilor Lui.

S-a terminat si paharul cu fanta. Culoarea bauturii imi provoaca o stare de somnolenta sau imi face chef sa mai scriu un sms exact in timpul predicii, pentru ca atunci e singurul meu moment revelator. Doamne trimite-mi un sms si spune-mi sa fiu atent la predica pentru ca Tu acolo vorbesti.

Ionut Andrisan

5 responses to “Fanta de lamaie

Lasă un răspuns

